Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juli 2011

Av Paula - 28 juli 2011 17:46

Det duger så mycket att vara hemma hos mig jämt...


Men det duger inte att planera för en gemensam framtid. Jag försöker och jag tar steg hela tiden. Men nu räcker det.


Jag vill också ha en partner som VILL leva och bo med mig. Och framförallt nån som GÖR något åt det.


"Jo jag ska sen..."

"Jag gör det sen"

"Jag har inte haft tid..."


Jag säger inte mer. Jag är så trött. Och inte kan du säga förlåt heller. Det räcker nu. Jag tar en paus.

Av Paula - 25 juli 2011 20:51

Börjar bli en vana att uppdatera på måndagar... ;)


He skit ja i.


Hursom. Har återigen denna helg spenderat i en stuga, eller en by av stugor, varav jag och raring huserade i en liiiiten stuga som kallades "kojan". Hur fint som helst. Det är som fint med vänner som har stugor som man kan utnyttja. ;) Nåja, FEST var det. Liksom happening of the year... En otroligt blöt fest, och även om jag FÖRSÖKTE att inte bli megatankad så var det hela tiden någon som ställde fram något nytt flytande som höjde mitt promille i blodet ytterligare ett snäpp.


Som sagt, tankad.


Men, KUL som crap hade jag. Och jag badade bastu flera gånger, i flera olika bastun. Och simmade i sjön ut till flotten. Flera gånger.


Dagen efter var jag nog ännu full. Och det var inte lika festligt att man gick till sjön i regnet och frös och tvättade sig... Men piggnade till gjorde man. Inte många knop gjorde jag på söndagen. Jag sov, åt och sov lite till. Och mös med raring givetvis. Men ändå, sjukt trevligt hela helgen.


Somnade tidigt igår, även om jag sov nästan hela dagen. Men i gengäld är jag pigg idag. (kände mig ännu smått bakis tidigt på morgonen ännu, men kaffet fixade det).


Ikväll är jag ensam hemma med Saga. Känns mysko. Inte ofta raring inte sover här. Men nu har han besök från sin hemstad, och jag unnar honom så att hinna umgås med sitt sällskap, för jag vet hur det är att sakna dom man vuxit upp med. Jag är så glad att jag träffat raring. Jag har tack vare honom fått förmånen att lära känna flera fina människor. Det gillas. Han är helt underbar, för det mesta. ;)


Nä, nu ska jag njuta av att ha sängen för mig själv. Ska bädda ner mig under bägge täckena. :D


Till helgen blir det återigen en bortahelg, då ska jag och kidsen åka och husera hos Mommo som fyller år.

Av Paula - 18 juli 2011 18:45

Hörrni.

Jag har haft en kanoners helg... Med massa älskade vänner och god mat och FORSRÄNNING. :) OCH, vedeldad bastu och bad i älven! Kan inte bli bättre än så, faktiskt.


Hur som, jag hade kunnat slänga in en bild eller 82... Men, raring har rymt och han vet var kameran är. (och, jag tror inte jag skulle ha orkat lägga in bilderna heller) Dom kanske kommer nån annan dag. Känns som att jag har inte riktigt tid eller ork att blogga.


Nåja, nu till nåt otroligt supernice:

Idag, när jag kom hem från jobbet, då stod minsann raring och lagade mat, till MIG (ja, eller oss). Han hade dessutom gått ut med alla sopor och DESSUTOM tvättat all tvätt!! Oj oj, allt detta bara för att jag häromveckan gnällde en smula på att vi alltid måste åka och handla när jag slutat jobba och att det alltid blir så sent med mat, och framförallt att jag för det mesta måste hitta på vad vi ska äta och dessutom laga det. Men idag var han ledig och han hade fixat ALLT. :) Sweet.


Jag uppskattar det. Massor.


Och nu sitter jag helt ensam och myser. Har nattat Saga och sjungit "björnen sover" många gånger. Raring är på skjutbanan och jag tycker en smula synd om han, för nu regnar det som crap där ute.


Tror jag ska ta och skutta in i duschen och sen krypa till kojs. Helgens hoolabaloo sitter ännu i kroppen. :)

Av Paula - 11 juli 2011 21:40

... detta åskväder gillas inte... Jag misstänker att det är den som är orsaken till min huvudvärk. Sen att jag är rädd för muller och sånt gör ju inte saken bättre. Ska alldeles strax klättra upp i sängen och gömma mig.


Idag för övrigt har jag hängt på raring till skjutbanan på kvällen. Var ju supermysigt att sitta där vid elden och se alla leka med sina vapen. Skylten dit var rolig "GUBBDAGIS" och en pil in i skogen. :)

Helt imponerad att dom träffar dom där orangea runda sakerna som flyger iväg. Jag var nöjd av att bara sitta där med mina öronproppar och skogsmullekläder på mig.


Sen tycker jag att raring ser rätt het ut när han står och skjuter. ;P Han är som fin. Och go.


Imorgon är det tisdag. Planen är att jobba 7-16, sen träna, sen bara slöa. Blir bra.

Av Paula - 10 juli 2011 21:20

NU är jag trött...

7 dagen med jobb på raken. Och helgens skift har blivit med övertid bägge dagarna. Nåja, men det var ändå kul. :)


Igår körde jag också långpass löpning. 17 km. INNAN jobb... Det hade jag inte gjort om jag vetat hur mycket jag fick springa på jobbet... Benen är möra idag. Men det känns fint. Det kändes fint att jag klarade av den långdistansen i +23 graders värme. Fiiint.


Imorgon blir det tillbaka till mitt ordinarie jobb och dagtid. 5 dagar kvar till ledig helg. Oj vad jag ska njuta sen.


NU ska jag ta med mig raring och krypa ner i sängen. Sådeså. Kl 03.45 kliver raring upp... Kl 05.30 kliver jag upp. Jag får ju rena sovmorgonen om man jämför. ;)

Av Paula - 9 juli 2011 09:06

Lite tvärtom idag... I vanliga fall kliver jag upp tidigt och lämnar en sovande raring i sängen medan jag åker på jobbet. Men icket idag.

Imorse (natt) klev raring upp, och lämnade mig sovandes när han for på jobbet. Så skönt att jag får ligga kvar.


Nu har jag dock klivit upp och käkat frukost. Tänkte hinna fara på en löprunda innan jag börjar jobba idag. Ser ut att bli regn när som helst. +23 grader ute så jag ska nog gå ner i förrådet och leta upp mitt vätskebälte innan jag far ut. Finns inget värre än att springa törstig och inse att man inte har vätska med sig. Och i denna värme är det nog ett krav. :)


Känner att halvmarathon-formen är lååångt borta. Har inte alls hunnit löpträna så mycket som jag borde. Kommer nog få en sämre tid än förra året. Nåja, det blir ändå en rolig grej som vanligt. Blir tredje året på raken som jag ställer upp i såna fall. Ruska Marathon i Levi, det är grejt.


Nä, nu ska jag gå i förrådet och leta vätskebälte. Sen blir det löprunda, sen blir det lunch och efter det jobb till i kväll. :)

Av Paula - 8 juli 2011 21:52

Jooo. Har haft en helt fenomenal fredag. Jag och raring drog till stranden när jag hade slutat jobba. Där låg vi på filten och åt jordgubbar och grädde, badade och solade och mådde allmänt gott. Man måste passa på när vädret tillåter. :)


Sen blev det hem, fixa middag. Och efteråt gick vi på lill-ica och köpte lite godis. Vi hinner annars inte äta lördagsgodis för vi jobbar bägge 2 hela helgen. Så det blev fredagsgodis.


Nu är jag toktrött och ska snart i säng. Är så trött så jag har haft ett par hysteriska fniss/skratt-anfall här i soffan... Tårarna bara sprutade! :D

Imorgon har jag äntligen sovmorgon eftersom jag jobbar kväll. Jag längtar. :)


Vilken lugn och skön fredag.

Av Paula - 7 juli 2011 20:46

Idag är det prick en månad sen jag började min anställning. Tiden går fort.

Med posten kom idag också min sjuksköterskelegitimation. Fint. Imorgon ska jag åka och visa upp den för chefen så att hon kan ta en kopia på den.


Jag trivs bra på jobbet. Ibland är det mer att göra, och ibland är det lugnt. Men dagarna går ändå fort. Till helgen ska jag till "andra sidan" och jobba extra. Sjukhuset kallas för andra sidan av någon anledning... Kanske för att det är andra sidan av huset. He he. Nåja, ska bli skoj att få jobba på avd 6 en sväng. Hoppas det är lite lugnare än min förra jobbhelg.


I övrigt. Jag är utan barn. Alla är på semester. Känns tomt. Känner en sån stor saknad. Så därför är det bra att jobba, jobba jobba och träna. Passar på att njuta av rarings sällskap också. Vi har våra meningsskiljaktigheter ibland, men i grunden så älskar jag honom jättemycket och i grunden är vi väldigt lika varann. Då blir man nästan förvånad för att man i vissa lägen har olika åsikter.


Näpp, om man skulle ta och skutta ner i badet. Har precis varit på en timmes långprommis i kvällssolen. Finfint.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards