Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2015

Av Paula - 31 mars 2015 22:00

Igår morse vara jag ute med Rex i nysnön. Han fick rusa av sig i det vita fluffet.

Sen har jag svurit åt det där vita som fortsätter vräka ner...

Idag ringde jag och sjukanmälde mig. Började hosta i helgen och imorse vaknade jag med feber. Och att skotta 15cm blötsnö när man hostar och känner sig krasslig är lagom kul. Och att sen se plogkarmen som var gigantisk fick mig nästan att ge upp. Yäk!

Men men. Något som fick mig nästan att börja gråta av kärlek var hunden imorse... Alla som känner rex vet att mat är det viktigaste i hans liv.
Men, ändå har han både hoppat över frukosten och inte ens velat väcka mig för att gå och kissa på 12 timmar. Han måste ha känt att jag var dålig, för han har inte vikit från min sida från igår när jag somnade till idag när jag vaknade kl 12-13 tiden. Han lät mig sova och det är jag tacksam för. Och han har legat alldeles bredvid mig och hållit mig sällskap. För det fick han lite skinka. :)

Han är faktiskt helt underbar den där hunden.

Av Paula - 30 mars 2015 09:59

Jepp, 2 veckor tog den och kostade ca 6000 med färg och möbler.

Före:



Efter:



Före:



Efter;



Före:



Efter:

Det blev en rejäl skillnad!! :)

Och nu kan jag ta det lugnt igen. Blev lite stressigt där ett tag. Men nöjd som fan är jag.

Av Paula - 15 mars 2015 15:37

Snabb status:
Helgen har gått fort. Jag har jobbat men ändå hunnits umgås med Saga och Frida.

Igår var vi på gallerian och shoppade massa kläder. Barnen hittade massa fint och nytt och mamman blev fattigare. Sen hann jag glo lite mello innan jag åkte på jobb.

Idag drog vi ut i solen efter min lilla sovning. Kanonväder ute!!
Sån perfekt vårvinterdag som gör att man faktiskt uppskattar att bo i norr. (Ändå till kalla sommaren med myggen kommer)

Vädret levererade, och skönt att få lite bländande solljus i det nattarbetande nyllet.

Tydligen var det jobbigt att åka ner och springa upp... Tur jag hade vatten med mig. :)

Av Paula - 14 mars 2015 02:23

Ja, det finns ett finskt talesätt om saker som aldrig kommer att hända. Typ när helvetet fryser till is.

Då brukar vi finnar säga:
-kun lehmät lentää ja me hukumma paskaan!

Översatt blir det: När korna flyger och vi drunknar i skit.
Liksom, kommer inte att hända.

Men, det har jag fått äta upp! För nu har raring köpt en ny bil! Det trodde jag aldrig skulle hända... Efter år av provkörning och besök hos alla bilhandlare i övre Norrland, och i Skåne... Men se, plötsligt händer det! Och fin är den. Den är lite overklig, nybilen. Som en hallucination där den står.

Han är en man av överraskningar min raring. Först en toarullshållare, som jag liksom hade resignerat om. Jag trodde att ja, toarullen får vara i en låda bredvid toan för all framtid... Men, plötsligt efter ett år hängde den där på väggen!
Och nu bilen!!
Det blir nästan för mycket på en gång. ;)

Skämt åsido, men vi är olika där. När jag vill ha något, då ville jag helst ha det igår. Medan han funderar i en halv evighet innan något blir bestämt.

Annars då, fler spännande saker har inträffat.

Jag har målat tredje varvet på taket i relaxen. Wohoo, snart dags för väggarna.

Och!
Min stora tös Saga har för första gången fått gå hem från skolan själv!
Hon var himla mallig på morgonen när hon klev ut ur bilen och sa:
-ja, det var sista gången jag åkte i den bilen, för nu ska jag promenera hem från skolan.

Sen när hon klev in hemma på eftermiddagen sa hon:
-huhh, det var tungt att bära gympapåsen hela vägen!
Men som sagt, mallig var hon. :)

Kan inte fatta hur stor hon har blivit.

Av Paula - 10 mars 2015 20:02

Jepp, nu har projekt Relax kickat igång! Tyvärr så jobbar jag, så jag hinner inte mycket just nu, men taket har börjat få lite färg.

Att måla trätak vitt är så jobbigt och tråkigt. Men, det blir fint när det blir ljust! Taket som jag målade i köket är jag riktigt nöjd med, och jag hoppas detta blir lika fint.

Jag ser verkligen fram emot slutresultatet, med vitt tak, ljusa väggar, avskiljande vägg så man slipper se förrådsskrotet och nya möbler. :) Roligt! När allt är klart ska jag sitta där, nybastad och dricka en kall pilsner eller två.

Av Paula - 5 mars 2015 21:35

I helgen var Frida jättedålig. Hög feber och hosta. Och hon är inte bra ännu.

Stackars älskade barn.

Och nu verkar det drabba övriga familjen. Saga har börjat hosta, och Raring har hög feber och hosta.

Själv känner jag mig sträv i halsen, men inget mer än så förutom en knäckande trötthet och lite temp igår.

Och, jag som hade tänkt börja med "Relaxen" nu. Måla tak, måla vägg, hänga upp en avskiljande tygvägg och nya möbler... Det får bli när vi piggnat till.

Nu ser det ut som kaos. Har flyttat två lysrörsarmaturer för att få plats med den avskiljande tygväggen så man slipper se allt förrådsskrot. Och möblerna och tyget är köpt! Men nu inväntar jag energi och ork till att börja rensa upp och måla taket vitt till att börja med.

En billig fix som kommer att göra stor skillnad hoppas jag. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards