Liten, söt, ond...

Alla inlägg under december 2008

Av Paula - 31 december 2008 20:22

Måste passa på också nu att tacka alla som besökt min blogg under året. Antalet besökare stiger ju ständigt. *glad*


Från 334 besökare i januari 2008 då jag bytte till denna blogg, till 2633 unika besökare nu under december 2008!! Alltså så många olika som har vart inne och läst, är ju lite imponerande faktiskt.


Så, TACK, och simma lugnt!


Av Paula - 31 december 2008 20:08

Jepps, nu börjar nyårsafton lida mot sitt slut för vår del iaf.


Vi har njutit gott av våran tacosmiddag och vår cider.


Till och med Saga smakade maten, men hon åt mest bröd och chips. Grönsakerna tog hon helt sonika i näven och lyfte bort från tallriken. *ler*


Malin var och hälsade på en snabbis också, får hoppas jobbet går bra för henne. :-)

(Barnen poserar här för malins kamera, så då passade jag också på...)


Nu på kvällen har vi gått ut på en promenad, vi var på raketjakt. Då jag misstänker (vet) att barnen inte kommer orka vara vakna till tolvslaget, och jag tänker inte tvinga dom, så då hoppades vi få se nån raket ute på prommisen. Och det fick vi.

Så nu har vi åtminstone sett 5 raketer flyga och smälla i luften.


Och jag har sagt åt jennifer att vill hon nu se mer så får hon springa ut på balkongen, men nu sitter hon och frida och tittar på film. Saga är precis nattad, stackarn har sån hosta så hon är inte alls pigg.


Skönt att stormen ute har avtagit iaf, nu "normalblåste" det bara.


En ganska skön nyårsafton, faktiskt. Dock hade sällskap av Mr M vart trevligt, men som sagt, nästa år. Och nästa...

Av Paula - 31 december 2008 11:34

Jepps, är stormvarning ute, eller rättare sagt, det är STORM ute. Mams har vart här och jag har hunnit vara och handla. Lilla jag höll på att blåsa bort, trots all julmat som tyngt ner mig. *ler*

Så jag har sagt åt barnen att vi går INTE ut på tolvslaget till isen, vi kan på sin höjd stå på balkongen och kolla raketer. Har även lovat dom att inatt får dom sova med mig i sängen.


Har shoppat massa tacogrejer och cider till mig och kidsen. Så vi ska laga goda tacos och dricka cider, och äta godis. *mys*

Och vi ska vara vaken LÄNGE!! Får se hur det går. :-)


Måste bara berätta imorse när Frida (3-åringen) klev upp, så hade Saga redan hunit härja lite och hon hade lagt fjärrkontrollen till tv:n på köksgolvet. In kommer då Frida och utbrister:

-Mamma, vem har lagt kanalen på golvet??

Ha ha ha, så sött. Kanalen.


Inatt fick jag inte drömma nåt nice heller. Snarare tvärtom. Hade en liten nightmare att jag bodde kvar i "byhåla", huuga. Dit vill jag aldrig mer kan jag säga. Tur att E4 går utanför. He he.


Nåja, nu vill kidsen häcka framför min dator igen. Sen när Saga har somnat ska jag slänga mig i duschen och göra mig nyårsfräsch.

Tjing tjing!

Av Paula - 31 december 2008 00:30

Nu är det alltså återigen dags att titta tillbaka lite och se vad som hänt under året som gått.

2008 är nog bland det mest omtumlande år jag har vart med om hittills. Mycket har hänt i mitt liv, men det gör det ju alltid. *host*

Har vart ett år i singelhetens tecken, med allt vad det innebär. Både bra och dåligt, men framförallt nyttigt. Samt ett år fyllt med oro, tingsrätt, advokater och sviktande hälsa. Min egen hälsa har sviktat, samt att barnen har på olika sätt råkat illa ut med laktosproblem, akutbesök, avhugget finger samt kortare sjukhusvistelse pga envist virus.

 

Ett år av nyvunnen framtidstro i och med att jag tog mig in på högskolan och vågade ens försöka, det tack vare A. Under året har jag också faktiskt vågat säga upp mig och bytt arbetsgivare, och det är jag nöjd med.


 Det bästa med 2008:

  • Att jag insett att jag klarar mig ensam, är en nyttig erfarenhet.
  • Det faktum att jag tog mig in på högskolan tack vare bra resultat på högskoleprovet. Är stolt som sjutton över det. Lilla jag, på högskolan.
  • Att få se Sagas alla framsteg, under året har hon ju lärt sig både krypa, gå och springa.
  • Alla dessa nya bekantskaper via bloggen, vissa har jag träffat irl, och några är riktigt fina vänner nu.
  • Att jag fått uppleva så många fina känslor under året, både bra och dåliga. Men helst nu i december då jag verkligen fått uppleva fina känslor. *ler*


 Det sämsta med 2008:
  • Att behöva gå igenom en vårdnadstvist, den pågår ännu.
  • Att barnen har varit så sjuka till och från. Finns inget så hemskt som att behöva oroa sig för sina egna barn.
  • Min egen hälsa som sviktat, och denna oro för reumatismen som jag har nu. Den blir sämre… men jag låtsas inte om det, av rädsla. L
  • Att bilen blev stulen. Det suger.
  

Men allt som allt så har 2008 varit ett hyvens år. Jag lyckades nå min målvikt, från 69 kilo, till 55. Och har lyckats behålla vikten också, trots bristen på träning sen reumatism-domen. (nu är det ju december, så nu är jag ju säkert 42 kilo tyngre pga julmat, men men.) Ha ha.

Har även i år träffat en del nytt folk som är värda att nämnas: Lena, som jag träffade dels via bloggen, dels pga en gemensam ”bekant”, himla skoj att ha fått springa ihop och fått umgås.

Sen har vi då K, som var ett intressant ämne i våras, blev en lärdom rikare där. Och så har vi R som dykt upp som gubben i lådan lite då och då, lärt mig mycket av det med.

Sen alla andra fellow-bloggers som förgyller min dag så jag har nåt att läsa så jag ”slipper” plugga. *fniss*. Nina, Synne, Elvira, Egirl, Annelie, finns en del andra också, men dessa förföljer jag maniskt. *ler*

 

Och givetvis så kommer 2009 bli ännu coolare och roligare. *övertygad*

Har återigen ett par löften som jag tänkte hålla under 2009, jag lovar:

  • Att inte skaffa fler barn i år heller.
  • Att kämpa mig kvar i skolan även om vårens kurser ser onekligen skrämmande ut.
  • Att hinna bada mer i sommar än jag hann under förra. Samt att fortsätta njuta av livet och göra det bästa jag kan.


Just det, måste ju komma ihåg att nämna hur kul det är att ha fått en massa nya vänner på skolan också. Och nya arbetskollegor, även om jag saknar ett par av dom gamla. Men mina nya är bara suveräna! Var nog ett bra val att byta arbetsgivare. *nöjd*

Och sen har måste jag säga att under detta år har jag kommit till att trivas himla bra här på gården. Flera grannar som jag tycker bra om. Bäst givetvis om min vägg-granne, kusin K, men en himla trevlig gård är det. Skönt att ha både släkt och vänner så nära.


Nerräkningen till 2009 har börjat. 23 timmar och 30 minuter kvar.


 



Av Paula - 30 december 2008 18:37

Ja ja. Lysande.


Jag har inte tålamod. Tyvärr. Så enkelt är det.


Nåja, får väl se om det blir nåt alls. Överhuvudtaget. *ledsen*


Jävla skit.


Lika bra att du låter mig va, tills vidare.


Uppdatering.

En liten fnurra på kärlekstråden. Fick veta att jag minsann måste vänta åtminståne en vecka till innan han kommer hem. Gillar inte sånt. Inte alls. Men bara att gilla läget. Kan ju inte göra nåt åt det. Men kan intyga att många kan vittna om att Paula+Vänta=näst intill omöjligt.

Nåja, ett litet käbbel bevisar ju bara att vi är ett par, på riktigt. *ler*


Den som väntar på nåt gott väntar alltid skitlänge.

Så, ska härda ut nu. Kan ju inte göra så mycket annat.  


Av Paula - 30 december 2008 17:19

Har dammsugit, skurat, dammtorkat, tvättat sängkläder, bytt rent i sängarna, städat toaletten och badrummet, skrubbat rent badkaret, diskat och fixat käk. *pust*

Så nu är man trött, mätt och nöjd. Inte illa.


Behöver bara ta in alla mattor från balkongen, sen är allt som det ska.

Hänger rena sängkläder på tork lite överallt i lägenheten, så det luktar himla gott här. :-)


Fan. Imorgon är det ju nyårsafton.

Vilken misär att man inte får pussas under raketerna och tolvslaget.


Ja ja, det blir nog bra.

Av Paula - 30 december 2008 13:57

Joo, har dammsugit hela lyan nu. Nä, förresten, jag ljög, har inte vart i tvättstugan och dammsugit.

Advokaten ringde. Jag är nervös. *iiih*


Insåg nu att jag är apless på julpyntet, ska försöka hålla mig till efter nyår, men sen ska det väck.


Pratat med bilverkstan också, bilen är där äntligen. Han ville dock att jag skulle hala dit nycklarna, så bror får åka dit med dom. Fick också höra att huven är bucklig, framrutan trasig och rattlåset knäckt, bland annat. Dom skulle försöka få igång den och se om den lever. Börjar bli less på att vara utan bil. Imorgon skulle mamsen komma iaf, så vi kan åka och handla inför nyår. Ids inte storhandla på lillkonsum, blir så dyrt.

Har lovat kidsen tacos imorgon, så det ska handlas.


Oooh, minns precis när jag sist åt tacos. *leer*


En gåta:

Vad är det som är grått och grönt och låter livsfarligt??

-En Paula som dammsuger och svär över ungarnas miljarder leksaker... *asg*


Fan så lamt, förlåt. *går och skäms*

Fram med skurhinken nu då. Och gummihandskarna, städa toaletten ska jag göra.  

Av Paula - 30 december 2008 10:33

Jo, hade ju som tänkt dela med mig av min hemlis nu. Men jag vette fasicken om jag vågar.

Känns lite skrämmande och lite farligt. Men samtidigt oerhört jättekul, och underbart, och mysigt, och... (ni vet fluffiga rosa moln lite överallt)


Nåja, here it goes då.


Jag är KÄR! (oooh vad svår den var att lista ut....)


Det finns en Mr M som får mitt hjärta att slå snabbt. (han får också mig att glömma vattnet när jag ska koka kaffe, lysande).

Så nu alla grabbs som står i kö, tyvärr, det är kört nu. *fniss* Är inte singel mer. (jättemärkligt).


Och jag tror (ja vet då) att han är kär tillbaka. *leeer* Måste dock påpeka att han fortfarande är jättemanlig och cool. *skratt*

Tänk att lilla jag lyckades lägga vantarna på han. *lycka*


Så nu vet ni. :-)

Bara han kommer hem nån gång då... Skynda.



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards