Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2012

Av Paula - 22 mars 2012 20:47

Ja jisses. Aldrig förr har jag väl känt att jag behöver en långhelg som nu...


Dagens jobb var helt misär på förmiddagen, och när det väl lugnade sig på eftermiddagen kom nästa misär. Men, jag skrattade åt eländet och tänkte att: "om några år kommer jag minnas denna dag och berätta om detta till eventuella nya medarbetare och skratta gott åt hur det kan gå..." Men där på eftermiddagen kände jag mig totalt tom i hela huvudet (ja, tommare än vanligt då), och det var skönt att gå hem 16 och veta att man är ledig fre-lör-sön. :)


I övrigt går tankarna till "Svärmor" och hennes man. All styrka till dom. Hon är så söt, rarings mamma, idag kom det ett stort grönt brev/paket från henne, adresserat till Eric och Paula. Månntro vad det är i det? Är lite nyfiken, men raring jobbar ju, så inte kan jag öppna det. (hade mitt namn stått först så hade jag öppnat det, för då hade det ju vart mer till mig... Eller?). ;)


Njähh, nu ska jag krypa ner under täcket. Klockan är ju snart 21. <--- pensio.

Sa åt raring tidigare idag "ikväll är jag säkert vaken när du kommer hem (kl 24.00), för jag är ju ledig imorgon...."

När jag tänker efter så kommer jag nog inte vara vaken då. Klev ju för sjutton upp kl 5. Sådeså.

Av Paula - 20 mars 2012 20:53

  • Jobbar. Långa dagar varje dag. MEN, jag har kortvecka. Ledig FREDAG. Fiiint. (och jag trivs).
  • Rex har skött sig exemplariskt hemma ensam. (raring åker på jobb kl 14, och jag kommer hem ca 17). Helt underbart att han verkar ha greppat detta med att vara ensam ibland. *peppar peppar*
  • På fredag ska vi till banken... Och jag ska för första gången i mitt liv byta bank. Hejdå sparbanken, hej till handelsbanken.
  • Ikväll har jag bakat, både kladdkakemuffins och kolasnittar. Storbarnet blir ju 10 år på fredag, det måste ju firas rejält. :)
  • Sladdade även in på skatteverkets hemsida och såg åter till min glädje att det blir en trevlig slant att få tillbaka i början på sommaren. (<--- paula och eric ska köpa ny soffa, och eventuellt kommer han säkert tvinga med mig på Ikea.... huuuga).

Sen kan jag även meddela att jag är en riktig pensionär. Jag somnar före 22, och kliver upp rätt pigg där kring 5-tiden. Klev även upp kl 6 under helgen... Frivilligt.


Men, jag fattar inte att jag somnar så fort! Jag har sen tonåren varit den som ligger vaken till småtimmarna och kunnat lägga mig 23 för att sen ligga och vrida mig till 3 innan man somnar... Men nu??!! (eller sen jag flyttade hit upp). Nu somnar jag i stort sett bara ett par minuter efter jag lagt mig, och sover så gott. :D Helt underbart!



Nä, nu dags att titta lite house innan man somnar. :)  

Av Paula - 14 mars 2012 18:35

Tiden går jättefort nu. Massa nya saker att lära sig på nya jobbet, och det är hela tiden något att göra. Så tiden verkligen flyger fram trots dom längre dagarna. Jobbar ju nu 9-10 timmar per dag. Men det är kul. Faktiskt. Jag tror att detta kommer att bli helt hyvens. Idag har jag lite smått börjat helt själv att boka patienter till operation, det är rätt lattjo. Men annars är det så varierande i överlag så man känner sig inte alls uttråkad. :)


I övrigt så har jag tvättstuga ikväll. Och imorgon kommer saga hem. :) Äntligen. Lillsötbarnet.


Kanske man snart skulle börja rensa här hemma inför den stora flytten.... Kanske till helgen. Längtar. Ska bli helt underbart att få bo ihop. På gemensam adress.

Av Paula - 11 mars 2012 18:19


Idag drog vi tidigt med ryggsäck, fika och ved till Tippsta. Underbart väder. Jag och raring fixade eld, och kidsen roade sig med att åka nerför backen med deras åk-grejer. (vad heter dom där platta sakerna med handtag som ungarna åker på??)


  


Frida spexar. :)




Raring kelar med Rex.



 


Och så grillade vi korv, drack kaffe och fikade muffins. Mys.


Vi har lite träningsvärk sen gårdagens timmar i slalombacken, och idag sa raring:

-Vad skönt med måndag och arbetsvecka imorgon så man får vila upp sig lite... ;)


Vekling.


Nåja, nu är kidsen på väg till sin pappa igen, och läggan känns tom som sjutton. Vi har suttit och pratat om alla planer vi har med huset och allt praktiskt. Som att vi nu måste säga upp alla tv-abbonemang och allt sånt så man slipper sitta och betala dubbelt sen. Mycket att tänka på inför en flytt. Men, det blir nog tokbra sen när vi fått flytta. :) Egen bastu, kan fatta att jag längtar.


Imorgon blir det vecka 2 på nya jobbet. Det ser jag framemot.  

Av Paula - 10 mars 2012 19:55

Gissa vad vi har gjort idag?


         


Jepp, vi har vart i backen och åkt slalom. :)


Själv har jag inte åkt sen typ 2002, och för raring var det nästintill premiär. Och det gick bra, vi kom hem utan benbrott. :D


Innan backen så drog jag med Rex ut i spåren för skidåkning (på längden) så hunden skulle bli trött och hålla sig lugn medan vi andra var borta hemifrån. Det var tunga spår, uppvärmda av solen. Och många möten, så man fick verkligen öva på möten med hunden i lina. Gick väl sisådär. Och halvvägs blev rex less och la sig ner i djupsnön, men jag fick igång han med lite godis igen. Han gör allt för godis. Men det tar sig. Han blir bättre varje gång på det där med att dra. Och han hade hållit sig lugn hemma, även om vi var borta i 3 timmar. Skönt att han verkar ha fattat att vi kommer tillbaka och att vara hemma själv är inte så farligt.


Men, man lär ju vara mör i kroppen av all fysisk aktivitet idag. Skönt.


Nu blir det mello, och godis. Och vin. :D  

Av Paula - 7 mars 2012 18:17

I måndags var det precis ett år sen jag flyttade från kusten upp hit till gällivare. 1 år har redan hunnit gå.


I måndags började jag även på nya jobbet. Har känt mig totalt slutkörd i hela kroppen och huvudet. Långa dagar och massa nya saker att lära sig. Kommer ta bra länge innan jag är inne i alla nya rutiner och arbetsuppgifter. Men jag tror att jag kommer att trivas bra. :)


Och i måndags... Vann vi även budgivningen på huset som vi var intresserade av. Och det sjuka i det hela är att vi var inte det högsta budet, vi la av och klev av när priset blev 1 500 000. Jag var superledsen och supertrött och ville bara ge upp allt med hus. Men, några timmar senare ringde mäklaren upp och meddelade att säljarna ville sälja till oss, trots att vi hade lagt ett lägre bud. Så igår var vi och skrev på papprena och vi ska äntligen bli sambo. :)

Vi får eget hus, egen bastu, och rex får egen hundgård med superfin uppvärmd koja. Känns jätteskumt och jätteskrämmande. Men samtidigt riktigt riktigt roligt. Vi har ju sökt i snart ett år efter ett gemensamt boende.

Visserligen är huset inte superstort, och vi kommer inte ha så mycket utrymme till övers. Men vi får bo ihop, och vi kommer att bo billigare än vad vi gör idag när vi har 2 lägenheter.

Fränt. :)


Idag var vi till banken och fixade handpenningen, så den är redan betald till säljarna. Sen blir det resten den dagen vi får flytta in. Och det blir i maj.


Så snart tar packningskarusellen fart igen... Jag kommer att försöka sälja mycket av mina möbler billigt på blocket, sen kommer vi köpa nytt så småningom.


Finfint. Ikväll ska vi skåla i champagne som Eric köpte hem redan i måndags, innan han visste att det skulle gå vägen.  

Av Paula - 1 mars 2012 19:17

Idag när vi skulle ha eftermiddagsrapport var det minsann dukat fint kring bordet med gofika och en stooor bukett blommor till mig med tillhörande sött kort. :) Jag blir så rörd när jag tänker på att imorgon är sista dagen, och jag är så glad att jag trivts så bra med min avdelning och med personalen som är helt underbar. Jag beundrar dom, helt ärligt. Dom har erfarenhet och dom orkar varje dag göra ett otroligt tungt jobb. Och dom gör det bra. Jag är stolt över att jag fått jobba med dom.


Imorgon ska jag gå runt och krama om alla. Sen blir det tömma mitt skrivbord på mina egna prylar... Kommer kännas liiite skumt. Men men, jag hoppas jag kommer att trivas fint på nya stället också.


Annars. Fick goda nyheter idag. Raring var förbi verkstan, för att höra hur det var med bilen. Och den var klar, till en hiskelig summa av ca 300kr. (???). Tydligen var det ett väldigt enkelt fel ändå, och delen hade vi redan köpt. (nåt med kontakt i nån grej...) What ever. (det är att jämföra med när jag lämnnade in bilen för oljebyte i Luleå hos fuckingjävlapissford, och dom gjorde felsökning för 4500kr och bytte aldrig olja ens...). Så jag är GLAD, slipper skrota bilen och framförallt, slipper köpa en annan bil. Att köpa bil är ju det jobbigaste som finns. Man letar och letar, och man vet aldrig om man köper nåt som håller ändå. Huvva. Går nästan hellre till tandläkaren än köper bil, och det är illa.


NU ska jag spola av ett barn som ligger i badet och plaskar. Hon (Saga) för övrigt hade svar på tal idag kring middagen.


Jag: -Saga, ät nu upp maten innan jag bli vansinnig.

Saga: -Mamma, gå nu och titta på tv innan JAG blir vansinnig...


Ok. Det blir lattjo om 9 år när hon är tonåring.... ;)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards