Liten, söt, ond...

Alla inlägg under januari 2013

Av Paula - 21 januari 2013 20:27

Huj. Idag föll en stor tyngd från mina axlar.

Storflickan har ju som sagt fallit av en häst för 12 dagar sedan, och hon har haft jätteont i armen. Hon var inte hos mig när det hände och jag fick höra sen att de erbjöds remiss till röntgen på jouren som dom tackade nej till. Dagen efter hade hon jätteont och grät och hade inte kunnat sova. Jag ville då att de skulle söka doktorn igen för en chans till rtg remiss pga smärtan. Det fick hon inte då heller.... Doktorns ord var: jag tänker minsann inte utsätta barnet för strålning för att du som mamma vill det...

Nåja, i fredags kom hon till mig och jag noterade omedelbums att hon inte kunde använda armen. Jag har annars i telefon hört att armen är bra... Jo jo.

Så, ett besök på jouren här, en akutremiss till ortopeden, och idag röntgen och träff med finaste ortopeden i länet. Slutsatsen var att flickan har en fraktur på humerus, överarmsbrott. Som tur är låg den bra och behövde inte opereras. Blir bandage och förbud att röra armen i 2 veckor, samt förbud att rida i 8 veckor. Sen blir det sjukgymnastik för att öva upp den igen.

Skönt iaf att hon blev glad efter doktorn. Tror att stackarn hade oroat sig själv över armen. Hon var ovanligt pratglad och sprallig efter sjukhusbesöket. :) Dom åkte hem till sin pappa idag. Hon fick med min vinterjacka så att hon kan stänga jackan med armen därinne. Hennes egen var lite för tajt för det.

Hoppas hon nu repar sig bra och jag ser framemot när dom kommer på fredag igen.

Finaste storungen, krya på dig. :)

Av Paula - 19 januari 2013 20:53

Nybastade och rena. Hela familjen. :)

När jag var in i småflickornas rum efter bastun hittade jag dom i sagas säng. Under täcket, tillsammans, spelandes nintendo ds. Syskonkärlek. Dom är så söta.

Av Paula - 13 januari 2013 10:37

Igår hade vi en helmysig dag. Klev upp på morgonen och gick prommis med hunden. Sen åkte vi iväg å LKAB:s aktivitetsdag i sporthallen. Vi simmade en timme, sen bowlade och fikade vi. Hur kul som helst att dom ordnar såna grejer för anställda med familjer.

På väg dit passade vi på att titta på solen också. Det var första gången jag såg den sen månadsskiftet nov-dec. Äntligen är den tillbaka. Så skönt med lite ljus.

Sen vilade vi lite innan det var dags att gå en timmes långprommis med hunden... Helt mör i benen var jag av allt simmande. På kvällen traskade vi till sportbaren för att äta god mat, och dricka god dryck och surra med min arbetskamrat samt hennes partner. Jättetrevligt var det. Och som alltid god mat.

Men idag är jag ännu mörare än igår. Har träningsvärk nästan överallt. Länge sen jag simmade så många längder. Sweet.
Får se hur det går att åka skridskor idag... Har inte stått på dom sen jag flyttade från luleå. Men nu är det dags. Skridskor är kul. :)

Av Paula - 1 januari 2013 13:14

Vi startar året med vila. Alla förutom raring sov till 12. Han klev upp tidigare. Ska bli intressant att se hur trött man är första arbetsdagen när man måste kliva upp tidigt igen.

Annars så kör jag igång med " bli av med dom extrakilona"- idag. Nu har jag svullat klart på all helgmat. Skinkan är slut och köttbullarna också. Dags att avgifta kroppen från alla kolhydrater. :) taggad till tusan. Har 4 kg som ska väck.

Här kommer en bild som jag precis tog på rex, han njuter på sin dyna efter en långprommis med husse.

Av Paula - 1 januari 2013 02:33

I mitt tycke har jag haft en helt underbar nyårsafton. Vi klev upp kring 10.00 idag, åt en gemensam frukost innan vi gick ut och skottade/ lekte i snön. Sen har det varit lugna gatan här hemma. Vi har förberett efterrätten till middagen och sen har vi alla gjort oss i ordning för vår nyårskväll. Barnen har lekt och sett tv och vi vuxna var iväg och handlade det sista till kvällen.

Sen har vi ätit nyårsmiddag bestående av tacos, med tillhörande "bubbeldricka", vilket i barnens glas var 7up. Vi struntar i oxfile och gratäng, för barnen uppskattar ändå inte det. Men till efterrätt hade vi pannacotta, och iaf en av barnen åt mer än en portion. :)

Sjukt mätta blev vi, och det var knappt ingen som rörde chipsskålen sen efter maten.

Vi har varit ute med hunden också, och han bryr sig inte mycket alls om smällare eller raketer. Pissfläckarna i snön är myyyycket mer intressanta än nåt som viner i luften och låter illa. Det är skönt att han är lugn.

Under kvällen har kidsen också fått elda tomtebloss och vi har passat på att ta lite familjebilder. Sen efter en lååååååång väntan, iaf om man är 5 år och heter saga, så var det äntligen dags för raketer på tolvslaget, och vi släppte upp några lyktor också. Hur mysigt som helst. Fyrverkerierna var riktigt bra, och klockan 01:00 var barnen nattade och hade förmodligen slocknat på en halv sekund. Och då hade jag och raring tid att sitta i köket och dricka upp vårt skumpa. Jag är jättenöjd. Det har varit en helt perfekt nyårsafton. Men nu är det dags att sova.

Gott nytt år till er alla, och ha ett riktigt bra 2013. Det ska jag iaf försöka ha. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards