Liten, söt, ond...

Alla inlägg under december 2013

Av Paula - 30 december 2013 06:15

Nu sitter jag, svintidigt är det, och jag ska strax iväg på jobbet efter en 10 dagars julledighet. (Ledig känns det inte som att jag har varit). Det är sällan jag har varit så trött efter långledigt.

Vi har spenderat julen i snorets/feberns och kräkets sällskap. Mao har vi alla varit sjuka, förutom Jennifer som verkar ha klarat sig. Men men, trots allt har det varit trevligt, om än tröttande.

Tomten kom med många paket, och alla var nöjda. Vi åt god julmat tillsammans och sen lagom till julaftonsnatten så bröt sjukdomarna lös. Jag och frida fick feber. Jag mådde illa och frida kräktes på natten, sen rullade hela ledigheten på med illamående, förkylning och allmän trötthet...

Här ligger tre slagna hjältar och vilar.

Och trots att jag själv varit sjuk nästan hela tiden har man ändå fått jobba på. Det har varit städning, tvättning, snöskottning och lek och stoj med barnen som var mycket piggare än jag. Frida var sjuk ett halvt dygn, sen var hon pigg som en lärka. Jag och raring är väl friska först nu, när det snart är nyår... Inte konstigt att jag till slut var så trött att jag sov över tolv timmar en natt, sen flera timmar på dagen.

Vi har varit och åkt pulka många av dagarna. Det är ju så roligt att få leka av sig och åka, trots att man klassas som vuxen. ;)
Jag var den enda vuxna som gav mig hän och åkte nerför backen gång efter gång med barnen. Dom andra föräldrarna som var där tyckte säkert att jag var knasig... Eller så var dom avundsjuka för att jag inte riktigt bryr mig om sånt och åker ändå.

Som sagt, vi har haft jättekul trots allt, och jag värdesätter verkligen tiden jag fått umgås med barnen. Det är så mysigt att få vakna tillsammans och äta en lugn frukost ihop och sen bara umgås.

Och jag är så tacksam att jag haft både Raring och Mormor till hjälp här hemma med all markservice under vår krasslighet. Trots att raring också vart sjuk under tiden. Och Mormor blev sjuk lagom till hon åkte hem.

Nu är det dags att åka och jobba igen, årets sista skift, sen är det dags för nyår. God fortsättning till er alla, och Gott nytt år. :)

Av Paula - 22 december 2013 10:27

Det är rätt skönt att vara ledig. Massa tid med barnen och Raring.

Vi har firat Frida som blivit 8 år. Med tårta och paket.

Vi har klätt granen. Lite snyggare än förra årets, och så slipper jag ha dåligt samvete över att döda en levande gran.

Vi har varit på långpromenad i vackra vintervädret. Njuter av att se lite ljus, istället för att vara inlåst på jobbet hela dagarna.

Vi har haft soffmys och tittat på julkalendern tillsammans. <3

Vi har ätit frukost tillsammans och tänt det sista ljuset. Nu är det inte länge kvar till tomten kommer.

Av Paula - 19 december 2013 20:58

Idag åkte jag hem från jobb och insåg att jag skulle vara ledig i 10 dagar. Så välbehövligt. Hade en massa planer för kvällen, städa, baka osv. Istället somnade både jag och raring. Jag hann knappt lägga mig i sängen så tvärslocknade jag. Och sov till julkalendern 18:45. Nästan tre timmar. Och jag är så trött. Åt knäckebröd till middag...

Jisses.

Imorgon blir det skolavslutning för saga. En halvtimme i kyrkan sen ska vi bara julmysa resten av ledigheten. :)

Badrummet är nästan klart med. Bara möblerna som saknas, och belysningen i taket.
Kommer bli så hysteriskt fint.

Jag längtar tills det är klart.

Av Paula - 15 december 2013 22:07

Badrumsrenoveringen går framåt. Faktiskt. Och vi får motion av att springa ner till källaren så fort vi ska kissa, bajsa, sminka och borsta tänder. :)

Tätskiktet är på. Imorgon kommer elaren och sen tror jag att dom ska börja kakla väggarna. Förhoppningsvis klart till nästa helg. HOPPAS!!!

Nu börjar en kortvecka, jobb måndag till torsdag, sen är jag ledig i 10 dagar. Det kommer att bli så jävla skönt. Sådeså. Alla julklappar är inhandlade och inslagna, och nu återstår bara baka lite, och fixa skinka och köttbullar, sen kan julen storma in. :)

Av Paula - 14 december 2013 12:29

Skönt med helg. Sovmorgon. Jag gillar det.

Har besök av bror med familj, och jag har fått gosa massor med fina bebisen. Mys. <3

Annars hade jag massor med planer för helgen, men jag känner mig slö, månne om jag bara skulle lata mig?

Har iaf vart ute på promenad med hunden. Krispig vinterdag. -24 grader och solen gömmer sig bakom horisonten, vackert. :)

Av Paula - 9 december 2013 19:51

Kärlek är att mysa med goaste 6-åringen framför öppenspisen när elden värmer gott och ute är det ruggigt kallt. <3

Kärlek är också att komma hem från jobb till en god middag som Raring lagat. Fylld kycklingfilé invirad i bacon med ris och bea till. Mums.

Trots en lång arbetsdag är det en bra måndag. Och nu återstår lite egentid med Raring innan det är sovdags. :)

Av Paula - 8 december 2013 13:45

Julen kommer allt närmare. Redan inne på andra advent. Jag fattar inte att tiden går så fort.
Nåja, badrumsrenoveringen går framåt. Snart ska golvvärmen börja limmas dit, sen blir det dags för ytskikten att komma på plats och till sist möblerna och duschhörnan. Ska bli kul att se när det är klart.

Det har varit en kall helg här i gällka. Nu visar termometern -28 grader, och vi har varit inne hela helgen.
I fredags fixade jag och Saga vårt pepparkakshus.

Och igår bakade vi pepparkakor. Jag och tjejerna. Första gången som jag gör egen pepparkaksdeg, och det blev helt lyckat. Goda som fasen.

Och idag har vi sett julkalendern på morgonen. Sen satt vi och mös med tända ljus när vi åt frukost. Bara 9 dagar kvar att jobba innan julledighet. Underbart!! Min önskan till tomten är att det under julen är lite varmare temperaturer så att vi kan vara ute mycket.

Så, nu ska jag slänga in lite mer ved i brasan. Det är så mysigt att ligga och titta in i lågorna. Hade vart fint att ha en liten kamin uppe i vardagsrummet också. :)

Av Paula - 3 december 2013 21:01

 Bloggen lever. Jag har bara lite fullt upp och inte så mycket tid att skriva. 


Men, jag kan köra en snabb uppdatering så ni hänger med. Saker som hänt/händer i mitt liv just nu: 
~ Badrummet har påbörjat sin renovering, och vi hade beslutat att flytta på avloppet, och tur var väl det, för rörmokaren upptäckte idag att avloppsröret från befintligt avlopp hade en spricka på 5 cm och mest troligt hade lett till en mysig vattenskada om vi börjat använda avloppet. (Vilken jävla tur att vi inte använt det alls!!) så nu är röret nytt. 

~ Har igår kommit hem från en långveekend hos en kär barndomsvän i kungsäter. Gott sällskap, mys med liten bebis och massa handling på gekås i ullared. 

~ Min söta minsting Saga är mitt uppe i en flytt. Hennes pappa ska flytta till samma gata, bara några hus bort. Perfekt för vår underbara tjej. Hon tycker det är sp spännande, och snart kan hon springa mellan oss. (Kan se framför mig hennes rymningar hem till pappa om hon inte får sina viljor genom hos mamma) ;) 

~ På jobbet är det lite trist stämning efter gårdagen nyheter... Nerdragningar och min tjänst blir inte tillsatt... Vilket innebär mer och tuffare för mina kollegor. Usch. 

~ Julkalendern har börjat och jag sitter bänkad varje kväll. Ikväll fick jag till och med sällskap av Saga som kom och åt middag med mig och myste med mig medan hennes pappa fraktade kartonger. 

~ Saknar min raring lite. Har inte sett han på hela helgen, och nu jobbar han eftermiddag, så vi ses nästan inget förrän till helgen. 

~ Jag har efter ca 8 månader äntligen läst färdigt boken "Ozzy", läs den!! Sjukt bra och rolig självbiografi. Vansinnigt vad den mannen har upplevt/gjort. Och ett under att han lever efter all knark och alkohol. Jiiises. 

Och jag lär inte ha tid att uppdatera här så mycket under december. Innan jul tänkte jag hinna (förutom att jobba och baka) även måla taket i köket, och eventuellt sätta nya tapeter där också. Mao, mycket att göra.

   

Visst ser det mysigt ut i nya badrummet. ;) inte så vattentäta ytskikt ännu. Men det tar sig. 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards