Liten, söt, ond...

Alla inlägg under april 2014

Av Paula - 30 april 2014 20:05

Önskar er en glad Valborg. Jag är ensam hemma med fyrbeningen, och alldeles strax ska jag cykla till jobbet. Håller tummen att vi inte får in brännskador eller skadade från smällare inatt.

Mao, var försiktiga därute, så jag får en lugn natt. ;)

Av Paula - 27 april 2014 13:24

Perfekt sysselsättning när det regnar ute:

Frida och Saga är dagens bagerskor. :)

Av Paula - 26 april 2014 17:52

Vi har gjort sommar, dvs tagit fram alla cyklar och pumpat däck, höjt styren, smort kedjor, köpt nya ventiler och cykelhjälmar åt dom 2 minsta.

Så nu får snöhögarna försvinna och sommaren komma. Omedelbums.

Sen ville storflickan ut och jogga med mig, och springsällskap är ju bara trevligt, så ut for vi på en runda.

Ca 5 km joggade vi, och jag har ju inga problem med uthållighet, men när vi skulle spurta, då såg jag bara hennes ryggtavla försvinna... I have to börja hårdträna så jag inte hamnar alldeles på efterkälken. :)

Men jag är så imponerad av hennes vilja och sisu. Hon ger inte upp. Och hon har bra kondition!

Nu blir det lax och potäter till middag, sen är det soffläge som gäller. Iaf för mig.

Av Paula - 24 april 2014 04:26

Haft en lattjo dag idag. Tror jag...

Sov till 13:30, lite för lite, och sen for jag och lämnade blod. Fick med mig min söta unge som sällskap. Hon var som nyfiken. Och det gick bra, däremot blir jag ju alltid trött och matt av blodgivning, så jag tvärsomnade med raring och sov bort resten av dagen tills det var dags för jobb.

Saga sa: Mamma, det kommer ju blod!!

Så väl på jobb insåg jag att jag inte hunnit äta... Tur det fanns massa fika att gnaga i sig. Det händer annars inte ofta att det finns fika.

Nu är jag inte hungrig längre, dock trött som en get. Och träningsvärk som H-e efter tisdagens träningspass. Huvva.

Kl 07:00 får jag åka hem och sova. Sen flexar jag inte in förrän tisdagkväll. Wohoo!!

Av Paula - 18 april 2014 18:51

Eld, korv, kaffe och frisk luft = Livskvalité.

Av Paula - 18 april 2014 00:28

Fick ett påskägg i posten av "svärmor" idag. Den innehöll choklad och pengar till vår resa. :) Wohoo, snart är hela summan ihopsamlad, känns gött.

I övrigt har jag plågat både barn och hund med att ta påskbilder. Hunden var rätt förnärmad och försökte äta upp utstyrseln. :)

Mina guldklimpar. :)

Glad Påsk till er alla. Själv ska jag jobba, hela påsken.

Av Paula - 15 april 2014 16:46

Ja, mina raringar (barnet och sambon) har legat däckade här hemma. Började natten mot måndag. Barnet började spy och sambon mådde illa. Och så höll det på hela natten. Kräksanering deluxe.

Jag höll tummarna för att jag inte skulle bli sjuk, och det har jag inte blivit än iaf.

Så medan dom två har legat hemma och sovit och vilat har jag varit uppe på dundret i två dagar som backsjukvårdare. Solen har lyst och inga större incidenter har inträffat. Det har inte känts som en pina att jobba mao. :)

Nu känner jag mig mör i benen av all skidåkning och trött av all frisk luft. Och familjen börjar återhämta sig också. Finemangs. :)

Av Paula - 12 april 2014 18:56

Efter en timmes knatande uppför backen så var barnen utslagna... Blöta av snö och svett. :)

Det är tydligen kul att åka ner, men tungt att gå upp. (Jag vet, jag testade).

Tippsta var dagens motionspass. :)

Wohoo!!

Här har dom precis haft en seriekrock. (Inga barn kom till skada).

Här är Rex, på full färd uppför backen. (Till sin matte som har godis i fickan).

Nu är vi alla trötta.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards