Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juni 2014

Av Paula - 22 juni 2014 00:02

Jag och raring hade inga planer, vädret sög och lusten att FIRA midsommar var ungefär noll.

Men då hörde jag att det fanns plats för oss i brors sambos föräldrars stuga... Ja, ni fattar. Men så himla skönt att komma hemifrån, umgås med familj och vänner och se hur Jayzon försökte klänga på Saga så att hon till slut klättrade högst upp i ett soffhörn. :)

Vi grillade, åt, bastade och umgicks. Riktigt trevligt.

Saga gungade och vi sparkade massa fotboll på gräset.

Och Jayzon ville så klänga på sin kusin, och flera ggr drog han henne i håret. Hon som är så håröm var ändå tålmodig och sa bara nej, dra inte i håret.

När vi var på promenad och Jaze kinkade innan han somnade frågade Saga om Jayzon var avundsjuk för att saga hade fotbollen och inte han. Sen strök hon honom på benen för att trösta han. <3

Tant Paula lyckades iaf söva det söta lilla barnet. :)

Och efter en trevlig kväll med surr, bastu och mat så gick vi idag på promenad efter vägen, och det var så fint och lugnt där, så nu sitter jag och drömmer om en egen stuga, på landet, där hunden kan gå och beta gräs och där det är helt tyst när man ligger och sover. :)

Man var som avslappnad på ett helt annat sätt.

Av Paula - 17 juni 2014 22:02

Har varit på cirkus med Saga och Raring. Köpte biljetter idag för jag tycker Saga är så tapper som är ute med fotbollsskolan hela dagarna trots kyla (3 grader), regn/snö/hagel och blåst... Och hon hade aldrig varit på cirkus.

Idag när hon kom från fotbollsskolan så berättade hon att cirkusen var i stan och att flera kamrater skulle gå... Kunde inte vi också gå mamma?
Då tog jag fram biljetterna och hon lös som en sol! :)

Det var jättekul!

Superbra program och vi käkade Gällivares dyraste popcorn. :) Jag kom på mig själv att flera ggr sitta och gapa som en fågelholk av alla nummer. Tyckte till och med att den sista clownen var briljant, och då tycker jag i normala fall att clowner är pinsamt. Den var sagas favorit också.

Helt klart värt pengarna, helst när man tänker vilket jobb det ligger bakom att frakta och bygga upp det där aset till tält varje dag.

Tack cirkus Maximum för att ni förgyllde vår stad för en kväll.

Av Paula - 16 juni 2014 15:22

Sommarlov och Sagas första dag på fotbollsskolan. I snö, hagel och blåst... Hela dagen. Jag trodde att småbarnen skulle frysa ihjäl.

Kommentaren från Saga när vi hämtade henne: - mamma, jag tänkte frysa till is när jag stod still, men sen tänkte jag att nä det vill jag inte, för då får jag aldrig se er eller pappa igen.

Vilken tur att hon beslutade att inte frysa ihjäl. Tappra små barn. <3

Nu får det gärna bli sommar, på riktigt.

Av Paula - 12 juni 2014 19:56

Ja, idag har jag sovit rätt bra efter mitt nattskift, skönt, då kommer dom återstående 4 skiften bara rulla på.

Nåja, idag är det torsdag, och det var dags för träning. Jag och Rex gjorde nåt nytt idag. Vi sprang (ok, joggade nästan hela vägen) upp till dundrets topp. Från 5:an parkeringen (heter den så?) och uppför vägen till toppstugan.

Det var mulet och duggregn, och sen när vi väl passerade trädgränsen så blev det mera regn, iskalla vindar och kallt som fan! Huvva.
Men vi tog oss upp. :)

Vi var uppe bland molnen. ;) dimmigt.

Tungt var det, som ni förstår. 4,2 km upp. Tog sisådär 37 minuter, och ner på 23 minuter. Jag inväntar träningsvärk. :)

Men jag är som glad att jag har hunden. Han ställer upp på allt knasigt som matte hittar på. Jogga i misärväder, upp till toppen och sen ner. Han måste tycka att jag är knäpp. Han fick iaf rejäl middag sen, och ett tuggben.

Nu är det bara till att börja ladda om till tredje nattskiftet.

Av Paula - 10 juni 2014 18:49

LillSaga ringde mig kl 10:00 från skolan. Hon mådde inte bra. Så jag fick avbryta min sovning och åka och hämta henne. (Kommer vara trött på nattjobbet mao).

Hann bara hem med henne så sprang hon på toa och kräktes. Stackaren. Sen har hon legat på soffan, HELA dagen. Nu fick hon i sig lite plättar och ser piggare ut. Men det blir ingen mer skola för henne denna termin. Till hösten börjar hon 1:an. :)

Jag har roat mig med att rasta hunden i regnet. Långpromenad i skogen, det är fint, även om det regnar.

Sen har jag kört lite intervaller på motionscykeln i källaren, skulle vilja bli lika vältränad som 2004, då hade till och med sillmjölkearmarna muskler. ;)

Nåja. Försöka duger ju.
Nu blir det natta trötta barnet och göra sig själv redo för jobb. Det blir snart skiftbyte här hemma. Jag åker och raring kommer hem. 6 nätter i rad nu. Snart semester!!

Av Paula - 8 juni 2014 13:48

Ja, en hel del har hänt på bara en vecka.

Jag fyllde år. Fick en finfin present i form av bidrag till en ny cykel. Nu letar jag för fulla muggar efter en hybridracer, eller ren racer. :)

Domen från tingsrätten kom, och jag har gjort mitt i den frågan. Nu finns det iaf svart på vitt att jag försökte om barnen undrar i framtiden. Skönt att få ett avslut iaf. Även om det är trist att man i mina ögon får negligera sin avkomma och ändå bedöms man som helt ok. Men som sagt, jävligt skönt att det är över.


Nu, nåt jättekul!!
Jag har blivit bilägare igen!! Äntligen efter 2 år utan så kände jag att nu vill jag ha en bil som jag äger själv. Har annars kört omkring med en soppaslukande bil som Raring äger. Men nu står en fin V50 på gården.

Känns fint!

Jag har även denna vecka betalat vår utlandssemester, så nu är allt klart. Betalt, passen fixade, eu-korten fixade och resväskorna köpta. Wohoo!!

Nu gäller det att komma i beachformen. ;) tur jag har min fina J som vill träna med mig. Idag var vi först på agilityplanen, sen for vi upp till dundret och körde backträning.

Jag sa att nu ska vi skaffa träningsvärk så hon minns mig nu när jag inte ser henne på 5 veckor. Hujja, vad jag kommer att sakna dom. Men sen får vi ju mysa i flera veckor ihop. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards