Liten, söt, ond...

Alla inlägg under februari 2013

Av Paula - 27 februari 2013 15:23

MMm. Dom som känner mig vet att jag har svårt med tålamod. Jag vill att saker ska hända nu. Och just nu är jag inne i en period som består av väntan.


Väntan, väntan och lite mer väntan. Jag är inte bra på det.


Helst av allt skulle jag vilja sysselsätta mig dygnet runt för att slippa tänka på väntan. Men he går ju int.

Däremot funderar jag på att så smått börja renovera hemma. (läs: byta tapeter och kanske måla lite). Sånt gillar jag att pyssla med och det är ett fantastiskt sätt att göra sig själv upptagen på.


Eller om jag hade haft en motionscykel hemma hade jag nog cyklat jorden runt med den. Bara för att...

Men nu har jag ingen motionscykel. Jag måste hitta något jag kan pyssla med på kvällarna. Faktiskt.


Sen är det en lite lugnare period på jobbet också, vilket innebär att man till och med hinner bli rastlös på jobbet. Voi voi. Allt pappersjobb är i ordning, och inget som ligger på hög... Attans.


Men, ikväll ska jag iaf sysselsätta mig med träning. Blir gymmet. :D Finers. Ska nog ta ett långpass bara för att.


Av Paula - 17 februari 2013 20:28

Vilken underbar helg vi haft. På fredagen tog jag och saga sovmorgon. Sen gick vi på långpromenad med rex in till stan och lekte i lekparken. Vi var ute jättelänge, och när vi kom hem var jag helt slut och slumrade till framför tv:n. Hur skönt som helst.
Sen när Raring kom hem från jobbet så åkte vi på badhuset en sväng, vi kom mitt i en sån tid då barnpoolen var helt tom. Alla var nog hemma och gjorde middag.

Sen var det tv-kväll för hela slanten.

På lördagen åkte vi och hämtade vår nya diskmaskin. Och medan Raring kopplade in den så for jag på skidtur med hunden. En mil och en timme blev det. Gick hur bra som helst. :) Hunden funkade hur bra som helst och kroppen kändes finfin. Sånt är underbart. Hade kunnat åka fler timmar.

Sen blev det givetvis godis och mello för hela slanten. Sämsta deltävlingen hittills... Huvva. Men men, så kan det gå. Godiset var gott iaf.

Idag då, solen lyste som en finfin strålkastare på blåa himlen, så vi drog iväg till tippsta med skidor och varm saft i termos. Helt fantastiskt väder och kroppen njöt av all sol. Saga imponerade med att åka skidor hur bra som helst, och efter 40 minuter ville hon inte ta någon paus. Men saft och busa i snön lockade. Hur mysigt som helst att sitta och sola och dricka varm saft. Mera sånt tack.

Nu börjar den bästa tiden. Mars-april är helt underbart när man bor här uppe. Sol och snö. Sweet.

Av Paula - 15 februari 2013 10:01

Ni anar inte hur gött det är att vara ledig och ha långhelg?? Typ hur nice som helst. Ännu mer nice hade det varit om jag hade fått ha raring ledig idag också. Men han är ju ledig imorgon.

Men jag är nöjd ändå. Har ju sötaste terrorist-saga som sällskap.

Hon kom till min säng kl 8.30 och tyckte att "mamma, kliv upp nu och gör mannagrynsgröt till mig". Klart jag gjorde det. :)

Snart ska vi dra på oss kläderna och bege oss ut på långprommis med hunden. Är milt ute, kring -0 grader. Men det blåste en del på morgonrastningen.
Hoppas ni andra har en lika trevlig helg som jag.

Av Paula - 10 februari 2013 19:41

Ja, det har ju varit svinkallt i helgen, så vi har roat oss med inneaktiviteter. Storflickerna kom ju i fredags, så då vart det fredagsmys och gladiatorerna. På lördagen kom saga och umgicks med oss (hennes pappavecka, men hon och frida är ju oskiljaktiga) och jag och jennifer passade på att baka semlor. Dom blev sjukt goda. Receptet hette minisemlor, men dom var faktiskt helt lagom. Man kunde äta några stycken. Tror frida åt 3. :)

På lördagmorgon gick jag upp före alla andra och tog ut rex på en mysig promenad i soluppgången. Kallt, men fint. -22 grader.

Sen såg vi mello och bastade på lördag också.

Idag har frida varit hos sagas pappa och lekt med saga. Jag och jennifer har städat och gått på prommis med rex. Sen när barnen klev på bussen neråt så drog jag på gymmet och slog ihjäl en timme. Känns helt skönt att vara nytränad och nyduschad. Imorgon är det en ny vecka igen. Misstänker övertid... Tur man är ledig fredag iaf. :) skönt med kortvecka.

Av Paula - 6 februari 2013 14:01

Började morgonen med en försovning. Jag som annars kliver upp 4.30 klev upp först kl kvart över 5. Hann bara ta en snabbrunda med hunden sen väcka saga. Hon var lite kinkig på morgonen, och när hon satt i köket satt hon och skakade i frossa... Feber.
Så det vara bara att ringa till jobb och säga att jag uteblir idag. Sen bäddade vi ner oss igen i min säng och somnade till slut om till kl 9.

Sen ville saga ha mat, men hennes favoritfrukost dög inte. Ynka 2 skedar fick hon i sig, och sen frossade hon lite till. Hon är inte så pigg. Men, hon blev jätteglad när det kom ett paket i brevlådan. Hennes "vetevärmarkatt" var med om en olycka i micron i söndags, så hon grät sig otröstlig efter den då. Men idag kom katt nummer 2 i posten. Denna gång en randig variant, och den första katten har jag fixat till idag. Den kom åt ena grillelementet i micron, så det blev en brännskada i benet på den.

Men sjukvårdskunnig som jag är har jag gjort "sårrevision" på den, klippt bort det brända, sytt ihop sårkanterna och till sist sytt på ett bandage som extra skydd. Nu får den fungera som extrakatt. :) testkörde den också i micron, och den funkade fint. Ungarna älskar sina vetedjur.

I övrigt undrar jag hur mycket snödjupet i gällivare är... Mycket har det som sagt kommit.

Av Paula - 4 februari 2013 20:22

Nä, nu får det faktiskt räcka... Med snö alltså. Sen i fredags har det kommit över 50cm. 30cm på fredag, 10 på lördag säkert 10 på söndag och idag säkert 15 cm. Det är banne mig helt jävla sinnes!!!

I fredags skottade jag taket på hundgården för tredje gången. I går skottade jag garagetaket för andra gången för denna vinter, och idag skottade jag taket till altanen för första gången... Och det var nog i grevens tid. Snön gick till magen på mig... Vilket stabilt bygge det måste vara. Vår granne som också var ute och skottade sa att han under sina 20+ år i huset bredvid oss aldrig vart med om denna snömängd.

Blä, det får gärna sluta snöa nu. Faktiskt.
Helt slut i kroppen av grävandet på taket. Tog 1,5 timme. Sen var jag och sprang imorse också... Hujja. Imorgon hoppas jag att jag får vila lite. Kanske.

Nu en dusch och sen äta lite glass med raring. Mums, det är vi värd.

Av Paula - 2 februari 2013 09:52

Skönt att vara ledig. Har ledigt fre-lör-sön. Det behövs. Igår var jag hemma med saga och rex. Vi skottade snö, skottade snö, var ute och promenerade och skottade snö... Måste vara nåt jävla slags rekord snömässigt. Mycket har det kommit.

Idag önskade saga att vi ska till badhuset, får se om vi gör så. Det hade ju vart rätt trevligt. Och ikväll börjar ju melodifestivalkarusellen igen. :)

Men, innan allt annat så ska vi nog gå ut och skotta snö igen...
God morgon.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards