Liten, söt, ond...

Alla inlägg under september 2010

Av Paula - 29 september 2010 22:16

  • Suttit på ändan i skolan till kring 16.
  • Vart på elgiganten en timme, resultat: Ny bättre mobil och 6kr tillbaka i fickan.
  • Tömt kidsens spargrisar och räknat ihop allt, imorgon blir det banken och sätta in på deras konton. Över 730kr i småmynt hade dom sammanlagt.
  • Vart på Coop och storhandlat. Fyndade lite presenter åt mini som fyller 3 år snart också.
  • Städat i kaninfarmen, på lördag kommer en köpare och hämtar en av dom.
  • Dammsugit lite.
  • Diskat.
  • Tagit reda på den torra tvätten som väntat på mig...

Nu tar jag kväll. Går och lägger mig med en vetenskaplig artikel... Jättekul. INTE.

Av Paula - 28 september 2010 22:24

Jag lever!!

Trots kursintro idag. ;)

Nä, det går nog bra med denna kurs med, bara man får sätta igång.

Så, nu var det tråkiga avklarat.


Nu till nåt roligare.

Jag och Fröken A gick på en hyvens kvälls/eftermiddags promenad idag. Jätteskönt ju!


  

Underbart höstväder. Solen sken, vattnet låg spegelblankt, och jag och A fick lite motion samtidigt som vi löste världsproblemen. (Beach 2012 här kommer vi!!).


Bilden för övrigt tog jag med min nya SKITmobil! Första gången jag skulle ta bild stängde helvetet av sig. Och ikväll har jag insett att det måste vara ett måndagsexemplar. Går inte att föra över musik, den gnäller över fullt minne trots ett nytt 2 gigs minneskort. Den går ej heller att koppla upp mot sonyericsson för en uppdatering. Inte går det få dit mms-inställningar heller. Och jo, den stänger av sig lite när den vill.


Imorgon går jag tillbaka till butiken och tar ett snack med dom.

Av Paula - 27 september 2010 23:02

...men likväl vill jag genomgå en "skönhetsoperation".


Sitter och kollar på tv om nå teens som vill operera sig, det i sig är jag sjukt mycket emot. Är man inte vuxen ska man fan inte operera sig såvida det inte gäller nåt medicinskt. Men JAG vill!!

Såg dom göra precis en sån operation jag vill göra, bukplastik.


Jag har sjuka komplex för min fula mage. Den är full i sprickor och ärr, det är massa löshud och häng på den som jag ALDRIG kommer att få bort utan kniven. (Och jo, jag vet att det är så, det underrättade min superfina *host* barnmorska mig om innan jag ens fick barn, att vid ett kejsarsnitt förstörs magmuskler och hänget blir man aldrig kvitt).

Nåjoo. Nån gång SKA jag. Det kostar ca 50 000, jag har tagit reda på massa genom åren.

Men oj, vad jag skulle känna mig mycket finare sen. Tänk att inte behöva skämmas varje gång man visar sig i bikini.


Blir nästan tårögd för att jag är så förbannad att ETT kejsarsnitt kan förstöra ens självkänsla... Dom andra 2 kom ju rätt väg... Hjälper ju föga.

Jag vill ha en fin mage.


Ni bloggläsare kan ju starta insamling. ;)


Jag är ju faktiskt rätt nöjd med resten av mig, jag tränar ju och äter ganska bra mat, men magen kommer jag aldrig få bort. Så är det. :(


Nä, nu ska jag älta om sånt här ytligt bajs. Finns ju folk som har det mycket värre. (Som när man var liten och inte orkade äta all mat och mamma alltid sa: Tänk på dom som svälter...) Jo jo.


Sov gott, imorgon är en ny fantastisk dag i akademins värld...  

Av Paula - 27 september 2010 21:15

Suttit och dumglott genom studiehandledningen för kursen som börjar imorgon... Blärrk!

Same same, but different. Vi ska i 5 veckor göra samma sak som vi gjorde föregående 5 veckor, men med kvalitativ metod. Hurvas så jävla spännande. *ironi*

Samma slags uppgifter... Samma föreläsare i stort... Hurvas så jävla spännande.


UTHÄRDA Paula!! Uthärda. Sen kan det bara bli bättre. Faktiskt.


Jag är kräkless på rapporter, kräkless på deadlines, kräkless på dyr kurslitteratur. Nämnde jag att jag var kräkless??


Nåja, vad är väl en bal på slottet... Paula behöver närhet, ömhet och en kram. Sådeså.  

Av Paula - 27 september 2010 14:43

Hä hä hä, idag var det tentadags... Och NORMALT innan en tenta brukar man plugga som en blådåre. Så icke denna gång. Böckerna har i stort sett SPRUNGIT ifrån mig, och jag har inte jagat dom.

Nåja, hur som, imorse, i vanliga fall hade jag panikpluggat in i det sista, så icket idag. Nädå, jag började rensa garderober imorse. För jag hade ju ändå klivit upp snortidigt för att kunna panikplugga... Med tanke på att jag undvikit böckerna så borde man anta att panikplugga hade varit smartare än rensa garderob... Ja, det kan man anta.


Tentan då?


(här passar mitt Hä hä hä, in...) Joodå, jag tror det gick hyvens. Var en fråga som jag fick ordbajsa ut lite kvalificerade gissningar, men resten av frågorna satt ganska fint där dom skulle. Jag hade banne mig lyckats plugga på precis det som skulle pluggas. Sånt får en glad.


I övrigt, igår köpte jag en ny mobil. http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/W100IGREENSF/sony-ericsson-w100i-spiro <--- en sån.

Den är skitsnygg, men jag är inte riktigt kompis med den ännu. Får inte till mms, måste tydligen in på telia. Och handsfreen som jag köpte till visade sig inte alls passa, så den ska jag lämna tillbaka.

Men som jag sa, den är snygg. Det var väl viktigast, och det går både ringa och sms:a med den. ;)

Jennifer fick en ny mobil igår också, hon fick snäppet värre än mammas, men men, det är hon då värd, hon har jobbat hårt i några månader för den. (Läs: gått ut med sopor och städat och varit allmänt superduktig). Jag funderade själv på samma modell som hon, men tyckte den var lite för stor. Nåja. He blir nog bra.


I övrigt igen. Snart är kaninbarnen redo att göra adressändring. Whisky är bokad och ska bli arjeplogare (??).

  

Bild tagen idag, Selma och Whisky.


  

Pumba, Lillan (som var minst, men nu har passerat alla syskon i storlek,,, jiiises vilken bjässe) och Skrållan.


  

Alla 5.


I övrigt en sista gång då. Nä, det var inget. *ler hemligt*

Av Paula - 24 september 2010 10:39

Jiiises vad jag har sovit. :)


Och drömt.


Nåja... Men nu är det dags att ta tag i allvaret. En till kopp kaffe och sen kanske jag hinner åka och handla en sväng innan det blir kvällsjobb.


Och jo, albatrossen fortsätter att flaxa runt i min mage... (läs: det pirrar lite där).

Av Paula - 23 september 2010 21:19

Ja. Idag har jag och mini åkt tåg i regnet upp till gve. Och nu är jag hemma, ensam.


Måste bara dela med av Sagas superklockrena kommentar på tåget.

Mitt emot oss satt en mamma med en bebis. Saga och jag satt och fikade, jag drack kaffe och saga drack festis.

Då ville bebis ha lite mat, så mamman började amma.

Saga tittade tyst med stora ögon på bebisen som fick bröstet och säger:

-Det där är INTE festis!

 

*asg*


Hon har så rätt. Det var inte festis. Men jisses vad vi skrattade, både den andra mamman och jag. Saga konstaterade också att hon inte ville ha en lillebror.


Nåja. Nu sitter jag som sagt hemma. På hemvägen satt jag och pluggade. Sen lyssnade jag på musik, försökte sova och log samtidigt...


Det finns en person, som oerhört ofta promenerar runt i mina tankar... Det får mig en smula ofokuserad. Faktiskt. Det får mig också att le. Faktiskt.

Finfint.

 



Av Paula - 22 september 2010 21:02

Ja. Onsdag idag. Precis glott klart på idol. Lika bra som vanligt.


... ... ... ... <--- Ni vet vad prickarna betyder, NI VET!!! Iaf ni som läst mig ett par år.. ;)


Ja, nu ska jag låtsas som att jag faktiskt är vuxen och sluta med såna där insiuneringar.

Idag har jag så suttit på min bak, i köket och pluggat. Och jag vet inte. Är det så att jag tar väldigt lätt på denna tenta, eller är det så att man blivit kaxig för att det gått bra hittills. Men jag hittar inte den där våldsamma motivationen till att plugga järnet. Idag satt jag ett par timmar, och när jag väl sitter så är jag i mina ögon effektiv. Gjorde några sidor med instuderingsfrågor med svar, som jag hämtat från gamla tentor. Och jag känner som att jag har koll på läget, även om jag knappt pluggat. :S

Ah, nu kom jag på det, har ju för sjutton tentaångest!! Var länge sen sist, är ju ett år sen vi hade salstenta sist. Ska bli intressant.


Hur som, mitt på dagen for jag och tränade för att få ett brejk, och det var väl inte så lysande. Var alldeles för länge sen frukost och jag var totalt svimfärdig när jag cyklade hem för att äta lunch. Känner redan nu träningsvärken komma. Synd att dom bytt instruktioner och musik på passet, saknade dom där låtarna. I gengäld klarade jag knäböjen otroligt bra trots mycket vikt.


Nåja. Kul att ha tränat iaf, har saknat det. Till helgen ska jag försöka hinna med nåt löppass mellan pluggandet och jobbandet. Jobbar kväll fre-sön, så det blir inte så mycket tid till nåt mycket annat.


Imorgon ska jag och mini åka tåget upp till gve, kommer bli sjukt tomt att vara ensam hemma sen igen... :( Ja just det, ska ju jobba och plugga så jag hinner nog inte märka av tomheten. Månntro när jag ska hinna leva? Känns som att det bara är plikter och rutiner och sånt... Nåja, paula lugn, om några år får du semester. UTHÄRDA. En vecka i taget nu. Tidigare var det en kurs i taget, men nu är det en vecka i taget... Så less är jag på dessa lall-kurser. Jag vill ha medicinkurs NU!!


Nä, nu ska jag ta alla mina papper och böcker och lägga mig i sängen och se om jag blir klokare. Eller om jag bara somnar och dregglar på skiten. (gissar på det senare då jag knappt sov förra natten).



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards