Liten, söt, ond...

Alla inlägg under september 2014

Av Paula - 30 september 2014 16:46

Dagens höstväder är helt underbart. Solen skiner och ingen blåst.

Jag, Fästmannen och hunden passade på att ta en gemensam skogspromenad.

Som vädret är nu skulle det få vara i flera månader. :) Men man får passa på att njuta när man kan.

Hopp!! Han kan flyga om det finns godis. ;)

Av Paula - 28 september 2014 23:47

Nämligen att :

Hänga tvätt är enligt mig den tråkigaste hushållssysslan... Yäk.
På god två ligger att putsa fönster, av den enda anledningen att det behöver man inte göra lika ofta.

Då vet ni. Men nu är tvätten hängd och jag tar härmed natt. :)

Av Paula - 26 september 2014 18:20

Nu har äntligen ringarna kommit. Nu känns det på riktigt. <3

14-9-14

Jag och Raring ska bli gamla ihop, och skratta, kramas och leva tillsammans. :)

Av Paula - 25 september 2014 19:36

Kvällens Saga-kommentar:

-Mamma, du kommer ju få killbaciller när du gifter dig med Eric!! För då måste man ju pussas!
-Förresten, brukar ni pussas? -Jo, det gör ni ju varje dag ni åker på jobb...

En helt vanlig saga-monolog... :)

Av Paula - 24 september 2014 16:58

Känns som att jag inte riktigt hinner med. Snöar därute, är allmänt kallt och jävligt och jag undrar var hösten försvann? Det var ju nyss vinter, och nu kommer den igen?

Ja hujja.

Nåja, jag gillar ju vintern också, med hösten får gärna vara ett tag till. Med dom vackra färgerna och några soliga dagar.

Och min söta Saga, hon växer så det knakar också. Köpte ny jacka och skor med henne igår, och jag fattar inte hur stora storlekar jag fick köpa!

Det är bara inse, tiden springer iväg just nu.

Bara hålla i sig och försöka hänga med. :)

Av Paula - 17 september 2014 22:59

Idag har jag njutit av solen, i flera timmar.

Efter den sedvanliga morgonrundan med Rex bytte jag om till cykelkläderna och for ut på en långrunda.

54 km i solsken. Ganska nöjd att jag höll 26km i timmen som snitthastighet under dom 2 timmarna som det tog. Inte illa. Man måste passa på nu, snart kan det slå om till kyla och regn.

Sen när Raring kom hem föreslog han en tur ut i skogen och grilla. Det är ju bara så mysigt, att sitta ute och titta in i elden.

Det blev grillad korv och potatis i foliepaket. Mums!

En skön dag ute. :)

Sen fick jag frågan om jag kunde jobba extra en natt, så det var bara att pallra sig hem, vila nån timme och bege sig till jobb. Det blir bra för ekonomin. :)

I övrigt går jag omkring och är sådär fånigt lycklig. <3 Kan inte riktigt fatta att Raring friade. Han är fin min Fästman. Helt alldeles jättefin.

Av Paula - 15 september 2014 10:19

Ja, vilken kväll igår!

Valvaka, tillsammans med partivänner. Valet gick över förväntan. :) Och mitt på kvällen blev jag så förd bakom ljuset.

Ordförande i Norrbotten ville prata i enrum med mig och Raring, då det enligt honom skett lite misstag i vårt distrikt. Han såg riktigt sträng och bekymrad ut. Jag kunde minsann också följa med då det i viss del rörde mig med. Jag blev skitnervös och trodde på nåt sätt att jag gjort nåt jättefel.

I enrum fortsatte pratet om att vi minsann glömt göra vissa saker och dom stränga minerna fick mig nästan kallsvettig... Då plockar Raring fram ett kuvert, och en liten ask, och meddelar med fina ord att han gärna vill ingå i en allians som kallas äktenskap tillsammans med mig! Och helt plötsligt kommer det in en flaska skumpa och jubelrop!

Så ställd jag blev, och tårarna rann, och jag svarade ja. <3

En fin liten plastring som symbol, och idag ska vi iväg och titta på riktiga ringar.

Jag kommer knappt ihop alla dom fina orden, för jag var helt ställd. Men oj, så roligt! Stort tack till alla som var delaktiga igår.

Valvakan 2010, då blev jag kär i Raring, och valvakan 2014 blev jag än mer kär. Vilken lycka.

Av Paula - 12 september 2014 22:42

Jag får la göra en liten statusuppdatering.

Sen sist har jag jobbat, mina egna skift, extra skift och knäckt extra på mitt gamla jobb också. Ho ho, arbetsbrist finns det inte i mitt yrke kan jag med lätthet påstå.

Men, när jag inte har jobbat så har jag:

Lett och skrattat åt min älsklingshund. Han är bara för söt.

Jag har trampat ett par mil på räcern.

Och ett par mil på motionscykeln också. (Har satt mig själv på spring-paus pga ett knä som tjorvar).


Dessutom har jag hunnit med lite andra vardagssysslor. Som att följa Saga till skolan, till fotbollen och även idag varit på en kort mc-tur. Och lite annat sånt. Mer spännande än så är det inte, och det räcker gott och väl.

I skrivande stund så sitter jag och Raring i soffan och kollar tv, barnen är nattade och hunden sover. En vanlig fredag, och snart är det dags att sova. Så skönt det ska bli. Imorgon är det en ny dag. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards