Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2009

Av Paula - 31 mars 2009 11:09

Fick en kommentar på bloggen nyss. Som jag inte tänker publicera.

Lite rykten om personen som jag gillar.

Har kollat upp det och det stämmer inte.


Lite trist att man hinner bli orolig för sånt där... Nåja.


Annars så tänkte jag meddela att jag inte kommer att blogga nå mycket mera. Inte på ett tag iaf.

Har jättemycket att göra på skolan och på praktiken, så jag kommer inte att ha tid eller ork helt enkelt.


Sköt om er folket.



Av Paula - 29 mars 2009 22:20

Sjukt trevlig firmafest. Hur bra som helst. En hel restaurang, bara för folk från firman, och jag hade inte kunnat drömma om att vi var så många. Tror det var en 30-40 pers. Kände inte ens hälften. Men nu känner man till namnet på dom flesta iaf. :)

Det bjöds på underhållning i form av en underskattad trubadur, just för att folk hade så mycket att prata om. Han fick applåder ibland. Stackaren, men bra var han.

Sen bjöds det på MÄNGDER med mat. Våldsamt god kycklinggryta bland annat. Sen en massa annat smaskens.


När man trodde att byxorna skulle explodera, då var det dags för efterrätt i form av glass, maränger, chokladkaka och nån jättego gegga.


Och för att toppa detta så...

...Bjöds det på mängder med dricka... Tyvärr körde ju jag alkoholfritt ikväll, så jag fick inte nån av alla jäger som delades ut. *snyft*

INte heller nån av ölen, eller vinet... MEN.

Jag drack nog 2 cola, 2 ramlösa och 2 jättegoda alkoholfria drinkar, så jag är nöjd ändå. Och nöjdare kommer jag att vara imorgon när jag inte är bakis.

Men just nu är jag som sagt i matkoma...


Himla kul kväll ändå. Synd bara att man är helt alone nu. Tyst i lägenheten. :(

Ska lägga mig i soffan och krama kudden....


Av Paula - 29 mars 2009 15:31

Börjar jag vara, ska snart iväg och äta. :) Hoppas iaf att det blir mat... *kurrar i magen*


Kidsen har åkit nyss, Frida ville inte alls. Så trotsig. Hon skulle inte ha byxor, och inget stämde... Stackaren. :(


Annars så har vi bara vart inne idag och tagit det lugnt.

Tjuvfotade Jennifer när hon låg i min säng och sov i morse. Ungar är som sötast när dom sover. :P



Till lunch fixade vi plättar.


Och isglass. :)


Sen fixade jag till mig själv också. *moaha*

13 ton spackel senare... He he.

Så, nu ska jag iväg, tjing.

Av Paula - 29 mars 2009 09:54

Det snöar ute. Föga lattjo.


Men annars så har vi tagit en himla sovmorgon i morse. Så skönt. Iofs inte så länge, men eftersom klockan ställts fram så känns det bättre att kliva upp 09.30 än 08.30 Iofs har Frida försööööökt väcka mig säkert en timme innan. Hon har pussat på mig, strykit på mig, kramat på mig och vart allmänt mysig. :)

Medan trötta Jennifer bara har legat och sussat bredvid, helt obrydd om att lillasyster är så morgonpigg.


Nåja, annars så ska jag ut och käka idag med mina nuvarande arbetskollegor, det kan nog bli skoj. Sällan eller aldrig jag sett dom annat än i jobbsammanhang.

Idag ska kidsen hem till sin pappa också. Då kommer det bli jättetomt och hemskt hemma igen. Hujja. Vill inte. :(

Saknar Saga som fasicken. Nåja, nu är det inte så många dagar kvar innan jag får kela med henne.


Nä, nu kaffe.

Av Paula - 28 mars 2009 21:41

Kom ihåg att vrida FRAM klockan en timma inatt!

Sommartiden börjar ju! :)


Trött är jag, ska nog packa ner mig i soffan, fryser...

Av Paula - 28 mars 2009 19:51

Nåjoo, idag har vi vart och nallat lite björkris i skogen.


Hade som vart fint med lite målade ägg också, men det är ju överkurs.


Sen har vi spelat Jennifers födelsedagspresent-spel. "Höjdarna". Ett ganska bra barnspel måste jag säga. Snabbt, enkelt, och pedagogiskt. Vi hann spela 4 omgångar. Dock kommer nog jennifer att tycka det är alldeles för ENKELT snart. Men nu duger det fint, och hon tyckte om det.


Själv diggar jag karaktärerna, var mest därför jag köpte spelet. Har man en snubbe som ser ut som en avdankad lodis som heter Lipton, då tycker jag att det är ganska coolt. Sen heter en annan karaktär Luleå. He he. Me like. Lite roar små...


Nu blir det robinson. Wohoo.  

Av Paula - 28 mars 2009 13:10

Idag släcker världen ner.


Så kommer också jag att göra.


Klockan 20.30 släcker jag ner allt i en timme. Allt utom TV:n... (kan ju inte missa robinson...) Tycker faktiskt att dom hade kunnat släcka ner alla tv-sändningar, så att jag också hade kunnat fimpa tv:n. Känns ju inte kul att fuska menar jag.. ;P


Får väl se om det blir nåt mega-haveri på elnätet sen när alla slår på sina manicker samtidigt... Spännande. :)

Av Paula - 28 mars 2009 12:52

Nåjoo, nu har jag och kidsen vart i badhuset och simmat och plaskat. Himla relaxat var det att vara i badhuset tidigt en lördagmorgon, inte så mycket folk.

Försökte få mig en stund i bastun också, men frida gnällde att det var SÅÅÅÅ varmt på en gång... Hon har inte mina finska bastugener i kroppen med andra ord. :S

Däremot så fick ungarna himla bra aptit efter plaskandet, har nog sällan sett dom vräka i sig lunch så mycket  som idag. :)


Nu vet det sjutton vad man ska hitta på resten av lördagen...


Bror var förbi nyss och lånade skrivaren samt gav jennifer en present, en Hello-Kitty ryggsäck. Himla fin var den.

Nu går hon runt med väskan och sitt mjukisdjur nerstoppat i den.

Hon skulle stoppa ner dagboken i den också. Sötunge.


Näpp, lite mera kaffe så blir man som folk. Hö hö.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards