Liten, söt, ond...

Alla inlägg under maj 2010

Av Paula - 30 maj 2010 22:02

Helgen gick fort... Som vanligt. Sista helgen som på rätt sida om 30-sträcket. Nästa helg är jag jävligt mycket äldre. Ett decennium känns det som...

Nå, nog om min åldersnoja.


Det var en bra helg. Igårkväll insåg jag att när jag bytte kanal till "inte tecknat", så försvann alla barn från soffan.


  

Dom blev i brist på tv kreativa och började måla och rita.


    

Det gäller att koncentrera sig... Jag o ena sidan hade uppskattat lite sällskap när jag började kolla på eurovisionsskitet, men jag hade ju "prinsessan på ärten" som tittade med mig:

  

Tickan vet att det är skönt med mjukt underlag. Och hon stannade i fotöljen och tittade på skräpet på tv.

Senare på kvällen/natten somnade jennifer i soffan, hon orkade inte se klart. När programmet sen var över skulle jag bära henne till sängen och efter nån meter så tittar hon upp på mig med uppspärrade ögon och säger:

-VAD GÖR DU???

-Jag bär dig till sängen.

-jaha... Zzzzzz....

Hon skulle bara kolla läget. :)


Idag då var det ju morsdag. Jag fick ett fint kort av Jennifer med ett hjärta av paljetter. Och Saga och frida plockade lite maskrosor åt mig. Jag är nöjd. :) Vi for på picnic också med vovven och cyklarna. Frida orkade cykla 3,5 km *2 utan problem, lite trött i slutet blev hon. Hon är så duktig.


  

Picnic med saft och jennifers chokladbollar.


  

Sagas favorit-fika. :)


  

Frida och Saga plockade blommor och jagade fjärilar.


  

Saga springer hur fort som helst! Ungefär 1 sekund efter denna bild så snubblade hon, tur det var mjukt underlag. :)


  

Jennifer och tickan gick på upptäcktsfärd.


Det var en trevlig picnic.

Nu är jag dock lite trött. Har som vart full rulle hela helgen. På onsdag är det sista dagen i skolan, sen är termin 4 över. SKÖNT!!


Av Paula - 28 maj 2010 22:07

Status:

  • 2/3 av barnen tjorvade vid läggningen... En sa (nämner inga namn... ;D):      -jag vill ha vatten! Nä, jag vill INTE ha vatten. Jag vill ha vatten!!!! Jag vill inte ha vatten!!! Jag VILL HA vatten!!! Jag vill inte ha vatten!!! JAG VILL HA VATTEN!!! osv... Ordet ambivalent ska jag lära henne, eventuellt lägga till som ett andra namn...
  • Jag är trött... Känner efter alldeles förmycket då Saga är/har varit sjuk och nu är hennes pappa sjuk, vilket leder till att min hals just nu simulerar lite obehag och smärta... VÄGRA bli sjuk nu. VÄGRA!!!
  • Dom har lovat regn hela dagen imorgon... Lysande. Härmed beställer jag SOL och åter SOL åtminstone slutet av hela nästa vecka. :D

NU ska jag lägga mig i sängen, kela med Holger och läsa lite Karin Fossum. Nästan perfekt.

Av Paula - 28 maj 2010 18:45

Stugan är bokad, och ledigheten är fixad. :) Ska bli så kul att bo i stuga en helg och mysa och bada och gå på djurpark. Längtar redan. I augusti blir det av.


I övrigt, praktiken tog slut igår. Var jätteledsen när jag cyklade därifrån. Min handledare har varit så underbar hela tiden. Innan jag skulle sluta sa hon så fina saker om mig. Och en kram fick jag. Helt sorgligt. :(


"du är så proffessionell.... du hade kunnat börja jobba som sjuksköterska redan nu. Du är så lugn och noggrann och duktig, låt ingen ta det ifrån dig."

 

Hujja, kommer minnas henne och hela stället med värme. (blir helt rörd nu med).


Annars, barnen är här. Vi har ätit tacos är och så mätta så det är helt sjukt, iaf, jag. :) Nu sitter dom i soffan. Jennifer och frida har vart ute och åkt inlines och cyklat, saga orkade inte vara ute så länge, hon är fortfarande trött av att ha haft feber i flera dagar.


Annars igen. GRATTIS A på födelsedagen, och krya på dig!! Ta dig en rejäl whiskey så du blir av med bacillerna. ;D

Nä, nu ska jag slappa soffa med kidsen.

Av Paula - 26 maj 2010 21:57

Omtumlande dag idag.


Har haft slutbedömning på praktiken och fick full pott på allt. Andra gången det händer. Det gläder mig. :D


Fick även ett förvånande samtal mitt under dagen, när jag var på väg uppför trappen på praktiken. Blev så glad. Ord kan knappt beskriva. På cykeln på väg hem fick jag svälja ner glädjen för att se vart jag cyklade, och nu på kvällen kom all glädje tillbaka och jag grät. :D

Jag kan ta barnen på en SEMESTER i sommar!! Vi ska hyra stuga en helg och bara mysa och ha jättekul!!! Det kanske låter löjligt för alla normala människor. Men jag har ALDRIG haft råd att åka nånstans med barnen. I sommar har jag det. Imorgon ska jag se till att chefen ger mig en fredag ledigt, sen bokar jag en stuga så att det är klart. :D En weekend tillsammans med kidsen, i en stuga, vid stranden. Bada, leka, uppleva. Som sagt, jag kräver inte mycket och nu är jag så glad så tårarna rinner igen. :) NU stillas mitt alltjämt dåliga samvete för att jag pluggar och har dålig ekonomi och sällan kan unna mig och barnen nåt.

Så sjukt tacksam är jag.


Bästa onsdagen på väldigt länge.



Av Paula - 25 maj 2010 21:12

Har varit ute och kört ett långpass löpning. 13,5 km på 1:20. Så j*vla jobbigt. Efter en mil hade jag svinigt ont i vänster knä, men jag fortsatte pina mig, sen på sista kilometrarna ökade jag tempot lite och då gjorde det mindre (??) ont. Skumt. Men nu är jag mör, typ överallt. Kanske var lite överkurs och köra så långt när jag bara hunnit med 2 milpass ännu denna säsong... Men man är ju tvungen att prova. Själva konditionen kändes helt ok faktiskt. Men tempot var ganska långsamt.

Nu ska jag ta en paus, åtminstone resten av veckan.


I övrigt. Snart är praktiken slut och idag blev B-uppsatsen inlämnad!! *wohooo*

Feels good.

Bara opponentskapet kvar sen då, sen är det SOMMAR!! Sånt gillas.


Nä, dags att kliva ner under täcket och läsa deckare. (mycket roligare än vårdlitteratur...)

Av Paula - 23 maj 2010 22:38

Vi har vart duktiga jag och min skrivar-partner, nu är B-uppsatsen snart klar. 3255 ord av ca 3500 som den skall innehålla. Känns hyvens.

Fattar inte att tiden går så fort när man skriver. När man väl sätter sig så försvinner det ett par timmar i ett nafs.


Nåja, det är tur att jag känner mig full av energi ikväll så jag hade inga problem med att sitta och skriva lite. Dock känner jag att jag fortfarande är full av energi, så jag vet det sjutton vad jag ska hitta på nu för att bli trött och somna. Jag skulle behöva somna i tid ikväll med så att jag är pigg imorgon 06.30 när det är dags att kliva upp. Får se hur det går. Men nu är det nerförsbacke till sommaren. Bara 5 dagar praktik kvar, sen en halvdag med examination i skolan. Sen är termin 4 över. Hujj vad fort tiden går. :D


Näpp, sov gott bloggers, jag ska hitta på nåt annat att göra så att jag blir trött.

Av Paula - 23 maj 2010 18:47

Nu har jag premiärgrillat på min balkong. Blev hur gott som helst. :)


  

Älgentrecote med ugnsrostade klyftpotatisar och morötter, samt en smaskig egenpåhittad sås till. :) Den satt fint efter dagens löprunda på ormberget. Var tokvarmt att springa och det blev 6 km på 33,10. Inte illa.


Jag grillade faktiskt på min balkong, på en billig engångsgrill, det funkar det med. Och jag tänkte att kan grannarna grilla på balkongen så kan jag med.

Och mycket mat blev det, får matlådor till praktiken för 2 dagar, sånt gillas.


I övrigt har jag haft en fenomenal dag, sovit 12 timmar i natt, och det behövdes. Sen har jag legat på balkongen och solat innan det blev dags att fara ut och springa. Innan middagen hann jag också en sväng till tjejkompisen A för en kopp kaffe och trevligt surr. :)

Jag känner mig helt avslappnad, och nu känns det mycket lättare att orka denna sista tid med praktiken och examinationen i skolan. SKÖNT att det snart är sommar på riktigt.

Av Paula - 22 maj 2010 21:04

Jag borde verkligen skriva ett inlägg nu, men jag orkar inte tror jag. Länge sen jag varit så otroligt trött som jag är nu.... Hujja.

Gårdagens sena natt och dagens tidiga morgon skyller jag på... Sen slank det ner lite god öl också, det kan också bidra till dagens trötthet. *gäsp*


Kan hända att dagens uppsatsskrivande också har tröttat ut mig, man blir som mosig i huvudet.


Nåja, blir att gosa ner sig i sängen alldeles snart, och alldeles ensam. Tur jag har många täcken att kela med. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards