Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2011

Av Paula - 29 mars 2011 11:26

Saga är trotsig... Igen. Hon tittar mig i ögonen och säger: NÄ Ä!


Svarade: Saga, det spelar ingen roll vilka tricks du försöker, dina storasyrror har redan försökt dom och förlorat...


Men frustrerande ändå... Såpass att jag drog ut på ett intervall-pass... Säsongens första. Crappigt jobbigt. Men skönt efteråt.


Nu ska vi dra på roadtrip, till kiiiiruna.

Av Paula - 28 mars 2011 21:47

Jag har inte bloggat på aplänge. typ.


Skärpning.


Jaha. Annars då? Nå inte vet jag. Livet knallar på. Skrämmande nog kickade SISTA kursen igång idag. SISTA kursen innan man är klar sjuksköterska. Jaha. Fränt. Jag behagade inte åka på kursintro, är ju ändå 50 mil tur och retur. Räcker med att jag åker ner torsdag-fredag. Blir sitta hemma och nöta lite läkemedelsräkning. Går hyvens känns det som.


Annars så har jag förra veckan kommit igång fint med löpningen. Blev 3 pass på sammanlagt 18,5 km. Känns trevligt.


Och idag har jag fått "låna" saga lite. :) Hon har igentligen pappavecka, men han jobbar dygn, så jag har fått umgås med saga idag, det är helt underbart att kunna hjälpas åt och bo så nära så att man kan hjälpas åt. EN STOR fördel.


Min morgon idag var helt fenomenal också, en sovmorgon med raring. Det är ytterligare EN STOR STOR fördel att bo här, nära honom. Så otroligt underbart att kunna sova med varandra mer regelbundet, äta tillsammans, och bara umgås. Jag har då än inte ledsnat på honom. ;) Och jag har svårt att se att jag kommer att göra det. Det är snarare tvärtom. Känns som att vi kommer närmare varann. Har sen dag 1 kännts så otroligt naturligt att vara med han. Så avslappnat, och framförallt kul. Att en blind-date på Nolia kan bli så bra. Även om det inte var nån blind-date. :) Han är fin min E. Sådeså.


Just det. Har börjat fundera det där med Examen. Vad säger ni närmast sörjande om en sammankomst i Luleå i slutet på Maj? Typ boka nån lokal, fixa lite käk kanske, lite flytande, och lite fest för att jag blir vuxen och ansvarsfull. Det hade nog kunnat vara trevligt. Eller? (typ 28 maj då?).

Kom gärna med förslag.


Sen, så har jag suttit och tittat på en unge i minuten... jiiiises. Man blir ju så blödig. Så fint. Så underbart! Bästa programmet nu. Efter greys dvs. ;)

Nä, nu ska jag göra nåt annat. Typ, spela nåt meningslöst spel på fejjan eller nåt.


Av Paula - 24 mars 2011 16:49

Idag gjorde jag det... Jag ringde till min blivande chef och tackade ja till jobbet. Så från den 7 juni jobbar jag 7-16 måndag till fredag och var sjätte helg. Ingångslönen var inget att snacka om, och ett nytt löneprat skulle vi ha efter mina 3 månaders mentorskap passerat och jag står på egna ben.


Just efter samtalet kändes det hemskt, jag visste inte vad jag gett mig in på. (det vet jag ju, jag har ju kollat upp arbetet i veckan), men man blir ju ändå osäker. Kommer jag klara det osv... Men, jag tror att jag kommer att klara det. Alla är ju nya i början, och det känns tryggt att börja på ett ställe med 3 syrror så man alltid har nån att rådfråga. Så när osäkerheten landade lite så känns det ganska fint. Jobb till nyår, och eventuellt en fast anställning redan innan nyår. :) Sweet.


Nu är det bara att knäcka denna sista kurs. *pust*

Av Paula - 23 mars 2011 20:52

Min stortjej fyller 9 år idag!! :D Grattis min fina älskling! Lägger in lite bilder från helgen.


 Jag och Jennifer gjorde en tårta med rosa marsipan och vita marsipanråttor. Ungarna formligen älskade marsipanet. :)


  Presenter skulle öppnas. Lattjo.


  Frida la sig att vila lite i dockvaggan. Sötungen.


I övrigt har jag PMS idag, tror jag. Pissigt sur är jag iaf. Urk.   

Av Paula - 21 mars 2011 21:26

Imorgon ska jag "gå bredvid" på jobbet som jag blivit erbjuden. 8.00-15.00, ska bli sjukt intressant att se ett nytt ställe. Sen ska jag ta mig en rejäl funderare om jag ska tacka ja eller ej. Det lutar starkt åt ett JA. Men jag ska fundera imorgon.


Nu, i egenskap av att detta är min blogg, och jag använder den ibland som ventil, så kommer här kanske lite för mycket info, men om du inte vill veta, så blunda och slå av datorn.


Jag ska operera "down below"... Har cellförändringar och har så haft i 10 månader och gjort ett otal jobbiga prover. Men nu är det alltså dags att göra en behandling, i mitt fall en operation där en del av min livmodertapp kommer att försvinna. Känns mindre kul. Men det jobbiga var ändå i somras när första provsvaren kom tillbaka positiva. Då trodde jag att jag skulle dö. Jag har ju bevisligen inte dött, så nu känns det rätt ok. Dock är jag givet orolig att dom nu under detta ingrepp ska hitta värre förändringar som finns djupare. Men men, det visar sig som sagt. Om 2 veckor ska jag på en undersökning, och sen blir det operation. Går säkert hyvens, men jag är orolig ändå.


Jag har ju en ROLIG operation att se fram emot sen till hösten, det peppar mig. :)


Just det, har ju haft kalas för stortjejen som fyller 9 i övermorgon, ska slänga in bilder på det när jag orkar. Men inte nu. Nu blir det sängen.

Imorgon är det som sagt en spännande dag, och i övermorgon är det examination av c-uppsats. Spännande det med.


Godnatt.  

Av Paula - 16 mars 2011 22:19

Jaaa. Jag mår finfint. Lite trött. Idag slappnade jag av, efter veckor av nervositet. Känns fint.


En kort uppdatering:

  • Dom ringde om jobbet jag var på intervju. Jag blev erbjuden tjänst, med lönen jag begärde. Ska gå bredvid på tisdag med lön innan jag bestämmer mig. (förbannat jäkla nice).
  • Jag har vart 3 dagar i stan.
  • Umgåtts med Fröken A lite.
  • Filat klart c-uppsats.
  • Flyttstädat lyan.
  • Besiktat lyan.
  • Haft en underbar kväll med min raring, med bastu, middag och hotell.
  • Fått en dröm att bli uppfylld inom en snar framtid.
  • "Tappat" ett oljelock, köpt ett nytt och tvättat en oljig bil...

Och nu är jag hemma, och det ska bli underbart att sova i min egen säng. Duscha i min egen dusch. Har myst med världens sötaste prickiga Saga också. Hon är som söt stackaren med sina vattkoppar. Just det, fick tillbaka min lagade mobil också, så nu har jag en BRA mobil och slipper stövel-luren. Huuuga.


Nu ska jag ta en dusch, och krypa ner i sängen. Underbart.

Av Paula - 12 mars 2011 15:58

Nu är det prick en vecka sen jag blev gällivarebo.


Firade detta med att dra på mig täckisar, packa väskan med kaffe och liggunderlag och bege mig ut i solen.


  


  


  


Hittade en fin tall att parkera under vid vassaraträsket. Där satt jag och solade och lyssnade på alla skotrar som swischade förbi. Lite kaffe och en banan fikade jag också medan jag njöt av vädret.


        


Jag klagar inte. :)


Nu är jag lite trött i benen. En mils promenad blev det. Tycker synd om raring som begav sig ner i underjorden och inte fick följa med ut i solen. Ikväll blir det att ta plats i rarings soffa och glo melodifestival på hans tv medan han jobbar. :)


Sen håller jag tummarna för att Luleå vinner igen.

Av Paula - 11 mars 2011 19:45

Idag blev det tidig morgon... Lilla söta saga klev upp 06.30 och proklamerade att hon behövde både kissa och få en smörgås... Lattjo. Sen har jag vart trött hela dagen.


Min kolhydratfattiga kost gjorde idag att jag var så äckelsugen på bröd, så jag kockelerade ihop nyttiga scones med sojamjöl till lunchen som bestod av grönsakssoppa med räkor. Gott som fan när man inte ätit bröd på länge. Lite torrt blev det, men sconesen funkade fint till soppa. Sojamjöl för övrigt är ett hett tips till er som undviker kolhydrater. Närmare 40 % proteiner och bara 16% kolhydrater. (dock dyrt).


Min lunchgäst, (the boyfriend), överraskade med en liten present när han kom och lunchade med mig innan han drog på jobb. Det är för övrigt supermysigt att kunna luncha ihop.

  

En fin palm, med en sjukt fin kruka, helt i min smak. :)


Sen var det dags för liten Paula att ge sig en spark i röven och bege sig ut och jogga lite och testa dom nya broddarna till löparpjucksen. Tanken var en ca 7 km sväng... Men jag missbedömde lite avstånd och sånt, så det blev nästan en mil... Nu är jag ÄNNU tröttare. Och kommer förmodligen ha extrem träningsvärk imorgon. Är ju andra löppasset sen mitt uppehåll, och att safta till med en mil var väl inte mitt smartaste drag. Men broddarna funkade fint. Och satt bra på skorna. Gillas. :) Jag skulle behöva hitta nån lämplig 7 km slinga. Och en på 5 km, så man kan variera sig lite. Jag formligen hatar att springa efter en väg och sen vända och springa tillbaka. Då är en slinga att föredra.


Nu är jag ensam hemma. Barnlös. Känns tomt. Men jag trivs bra som fan ändå i mitt nya hem. Ska hinka i mig lite kaffe och sen gå på lill-ica och handla lite. Tjing.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards