Liten, söt, ond...

Alla inlägg under oktober 2015

Av Paula - 30 oktober 2015 12:40

Jag och Rex har njutit av en långpromenad.

Vi gick till Sandviken för att se om isen lagt sig. Och det har den. Knashunden provsmakade snön som låg på isen.

Otroligt vackert väder. Soligt och fint och jag passar på att njuta nu innan polarnattens mörker kommer.

En skön promenad. :)

Nu blir det av vila lite, så jag orkar jobba natt hela helgen. Barnen har varit här på höstlov, men idag åker dom. Vi har tagit det rätt lugnt i veckan, bowlat lite, badat lite och ätit en skamlig mängd chips och godis. Så kan det gå.

Av Paula - 22 oktober 2015 08:23

Se, så ljust och fint det blir med lite snö!

Det var så mysigt att gå med Saga till skolan! Och när jag gick hem så gick jag en liten omväg, trots att jag jobbat natt och ska hem och sova. För det kändes så ljust och fräscht ute med snön.

Nu är vintern här. :)

Säsongens första snö luktar gott också... Eller så har det passerat en intressant tik där... För mycket att lukta på fanns där enligt rex.

Men nu, sova!

Av Paula - 21 oktober 2015 03:08

Herr Uggla är en bra artist tycker jag. Och hans låt "Första gången" får mig rätt blödig. <--- Googla och lyssna så hör ni.


Tänker på den texten ibland när jag känner att tiden går för fort. Barnen växer upp och blir stora. :(

Nu är min MINSTING, min lilla bebis förtjust i en pojke, och det är ett stort steg i en liten flickas liv.


Varför går det så fort?


Jag kommer själv ihåg första pojken i skolan jag var förtjust i. Gulligt. Vi jagade pojkarna och försökte pussa på dom i lekis... Och nu ser man själv den där lysande blicken i sin dotters ansikte och ser att jajjomen, hon är nog lite betuttad i den där pojken. Jag är så glad att hon berättar åt mig, så att jag får en liten inblick i hennes lilla värld.


Spännande är det iaf att följa utvecklingen av sina barn, även om det går alldeles för fort.


Jag skulle vilja pausa livet lite... Och stanna i nuet och njuta.

Av Paula - 18 oktober 2015 15:47

Jobbveckan i Lund är klar! Jag är så stolt över mig själv att jag vågade åka iväg och prova något nytt.

Och det är ändå ganska roligt, för jag hade aldrig gjort detta om jag inte hade upplevt en hyrsyrra som i mina ögon var totalt inkompetent... Då tänkte jag "klarar denna hyrsyrra av att vara hyrsyrra så klarar vem som helst av det..." Och då anmälde jag själv mitt intresse. :)

Jag har gjort mitt bästa denna vecka, och jag hoppas de är nöjda med mig. Jag ser fram emot i december för nästa sväng.

Men nu sitter jag och väntar på flyget och ser fram emot att komma hem och gosa med min kära sambo. Och sova i min egen säng. :)

Av Paula - 17 oktober 2015 19:49

Nu är jag påväg till sista nattskiftet i Lund. Imorgon flyger jag hem. Har en del hemlängtan efter Raring, hunden, sängen, barnen, bastun osv... Men dom har varit jättesnälla mot mig här.

Trevlig, hjälpsam och rolig personal! Man har verkligen känt sig välkommen även om man gjort en del missar pga andra rutiner. :)

Så det blir skoj att komma tillbaka i december och jobba en vecka igen.

Hoppas denna sista natt blir lugn, blir en lång hemresa imorgon.

Av Paula - 14 oktober 2015 15:32

Ja, jag är långt hemifrån igen. Just nu i Malmö.

Har precis sovit klart efter första nattskiftet på Lunds universitetssjukhus. Helt andra rutiner än hemma, och helt annat system... Men det är nog bra att uppleva andra ställen och lära sig andra synsätt.

Jag är mest imponerad över att jag lyckades ta rätt bussar och hitta rätt. :)

Då är det 4 nattskift kvar innan det är dags att flyga hem. Ikväll ska jag lyxa till det och äta världens godaste pasta innan jobb.

Av Paula - 11 oktober 2015 10:53

Katarina, är du redo med kaffet? ;)

Det är faktiskt så att jag borde blogga oftare. Det är så himla kul att själv titta tillbaka på sin blogg och se vad som hänt tidigare.

Men här kommer iaf en kort uppdatering sen sist:

Jag och Raring har firat 5 år tillsammans i september. Han är min kärlek och min bästa vän, och jag är så glad att jag träffade honom på Nolia i augusti 2010. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom, och jag hoppas att vi får bli gamla ihop.

Saga och jag var för första gången utomlands själva. Kvalitetstid, sol, bad och slappande! Jätteskönt att tanka sol och värme innan vintern. :)

Och igår firade vi Saga, som fyller 8 år den 16/10.
Det var ett bra kalas. Hon hade bjudit hela klassen (25 barn) och jag tror det var 15 som kom. Kul hade dom, och nästan all godis och läsk gick åt.

Så, det var väl allt?

I övrigt så måste jag ta tag i träningen, allt firande och latande har lagt på 4 kg på kroppen. Huvva!!
Kanske dags att lösa gymkort? Mitt knä tjorvar igen, så löpning är inte att tänka på. Men jag få försöka hitta på något annat.

Imorgon ska jag göra något jag aldrig gjort innan. Jag ska flyga ner till Skåne och jobba som hyrsyrra en vecka på ett av sjukhusen där. Jag är lite nervös, men det ska bli kul att se något nytt. :) och sen ger det bra betalt.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen blir det ut och byta till vinterdäck på Volvon.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards