Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juni 2009

Av Paula - 30 juni 2009 18:51

Dagens löprunda gick bra. På schemat stod 10 min lätt löpning, 15 min snabb löpning, 5 min lätt löpning. Och det kändes rätt ok.

Nästa pass på torsdag.


Sen hojjade jag iväg till Malin och därefter drog vi på stranden, och låg där och chillade och fikade och pratade skit i sisådär 4 timmar. Fan så det kändes gott i min kropp att få ligga och slöa i solen.

Men nu är man rätt slut efter cyklingen hem.


Har tagit en välbehövlig dusch, och nu ska jag banne mig lägga mig på soffan en stund. :)

Av Paula - 30 juni 2009 07:14

Ledig idag.


VAKEN?? Redan??


Jiiises. Nåja, vaknade redan 05,45, men då vägrade jag kliva upp. *penisovarning*

Men nu är gröten tuggad, *pensiovarning 2* och nu ska jag smälta maten innan en löptur.


Lika bra att fara ut och jogga så tidigt som möjligt, dom har ju lovat +30 grader idag. *wohooo*

Blir playan med chixxxen sen och mysa. Och bada.



Av Paula - 29 juni 2009 20:42

Så, nu har man kommit hem från jobbet. Ville INTE cykla hem. Känns skittomt hemma. Inga kids.

Hujja. Känns alltid skitjobbigt första dygnen utan barn. Urk.


Nåja, gårdagens jävla skit känns ju inte heller kul. Haft en klump i magen idag. Det tog hårdare än jag trodde. Faktiskt. Så du vet.


Men, imorgon ska jag chocka kroppen med massa sol. Jag och K ska ligga och slöa och prata skit hela dagen i solen. :) Ser jag framemot.

Ska också börja på löpprogrammet imorgon, tar det nog rätt tidigt så man slipper den värsta hettan.


Nä, om man skulle få i sig lite kvällsfika. Sen slöa framför burken eller nå. Såvida ingen annan har nåt kul att lura ut mig på. :)


Tjing.

Av Paula - 29 juni 2009 10:17

Ja, att såna ord kan göra ont... Men det gjorde det.


Jag tar "icke-vetskapen" som ett nej. Men ledsen blev jag. Men hellre ledsen en stund, än leva i ovisshet. SKäms nästan för allt jag sagt. Alla "jag tycker om dig"... :(

Borde inte ha sagt nåt.

Skäms.


Ja ja... Så kan det gå.


Av Paula - 28 juni 2009 20:24

Happeti happ. Nu har man bara en kiddo kvar hemma. Hon iofs är ganska frän, hon har bajjat på golvet idag... Fräscht.

Hon var i badet och blev ren, men ville konstigt nog inte bada länge, och det är ju förståeligt då hon la kabel direkt hon fick komma upp ur vattnet.

Förlåt för att jag berättar detta... Jag är inte som andra. :)


Nåja, vi var som sagt på arons idag. och det gick bra. Att ha vagnen med sig var ett smart drag. :)

Dock gav vi upp efter 2 timmar, ville inte utsätta barnen för dom varmaste soltimmarna mitt på dagen.

Sen när vi kom hem så beställde vi allihop nya badkläder från H&M, så då har vi nya outfits när kidsen kommer tillbaka. Hoppas på badväder då också.


Sen var som sagt X och hämtade storkidsen, kändes rätt trist. Så för att inte känna tomheten, så då drog jag och Saga ut på en timmes lång cykeltur. Det var himla skönt. Kommer kännas horribelt imorgon när Saga åker också. Funderar starkt på att knöla ihop mig och gömma mig i hennes lilla väska och följa med på semesterresan. ;P


Näää, det går ju inte. Jag ska ju träna. Har hängt upp ett 8 veckors löp-program på kylen som jag ska försöka följa. :)

Lattjo!! Tanken är att första träningspasset blir på tisdag, passar ypperligt då jag är ledig. Målet med programmet är att öka löpdistansen från en mil till 2,1 mil på 8 veckor. Huuuga, får se om det lyckas. Då måste jag nog shoppa ett nytt vätskebälte. Kanske unna mig nya löpsockar också. *nördvarning*


Ja ja, nu diska. Sen duscha.


Förresten, såg "låt den rätte komma in" igår, fan vilken lam film. Så fort en film får lysande recensioner, då är den fan lam. Sådeså.

Av Paula - 28 juni 2009 09:12

Klarblå himmel.


Har precis smort in kidsen (och mig) med solskyddsfaktor 30. Och nu ska jag börja göra smörgåsar och packa kylväskan. Vi ska ge Aronsbadet ett nytt försök. Får se OM Saga kan bete sig lite bättre.

Ska ta med barnvagnen, då tror jag det går hyvens. Och sen ska jag INTE lägga filten mitt i en piss-myr-stig... Aj.


Syns på Arons då. *vinkevink*


Av Paula - 27 juni 2009 21:55

Men ändå inte.


Lyckades få haveri på en smockfull kompostpåse nyss, vilket resulterade i en massa äcklig kompostgurk på mitt golv och på köksmattan. LYYYYSANDE. Så det blev skura kök och tvätta matta. Jippi.


Känns lite vemodigt ikväll. Sista kvällen med storflicksen. Imorgon åker dom till sin pappa i 3 veckor. *snyft* FAn så tomt det kommer att kännas. Urk.

Har läst extramycket åt Jennifer och kelat med henne lite innan hon skulle somna.


Börjar känna mig en smula nervös inför domslutet också som kommer om mindre än en vecka. Huuga.

Tidvis så känns det som att det kommer att gå bra, men samtidigt är jag rädd att ha för höga förväntningar. Men det känns ändå som att det kanske kommer att gå vägen. *hoppas hoppas hoppas*

Näpp, nu tror jag att jag ska se en film. Och äta lite överbliven godis. :)


Av Paula - 27 juni 2009 15:07

Så då kan man äntligen vara ledig lite igen. Har haft skitamycket att göra på jobbet. Dubbelbokningar hela dagen. Fick äta i bilen, under körning. Ska fråga chefen till veckan om han hade lite otur när han tänkte innan helgen...

Nåja, dagen gick fort iaf.


Och klart som fan att det blir regn och åska så fort jag blir ledig. Men inte gör det nåt. Vi ska ha lördagsmys med film och godis i soffan. :)

Synd att jag är åskrädd då, mullrar som fan därute. Hade velat ha en stor stark karl som skyddar mig. Tur jag är så kort, har hört att blixten tar dom längsta först. ;P


Näpp, om man skulle bege sig till en affär och storshoppa snask. Wohooo. Ska tanka kalorier som fan ikväll, för när kidsen åker, då blir det hårdträning. Jobba, äta, sova, träna. Jepps, det blir mitt schema sen.


Tjing.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards