Liten, söt, ond...

Alla inlägg under maj 2012

Av Paula - 25 maj 2012 21:09

Ja, idag klistrade raring upp våra namn på vår nya gemensamma postlåda. :)


Vi fick tillträde till huset igår, och vi har varit där i flera svängar med lite smått och gott. Imorgon hyr vi släp hela dagen och kör grejer hela dagen. Hoppas det går smidigt. Saga har varit ute på baksidan idag och grävt lite gräs och gjort lite soppa med vatten och gräs + sten i en hink. Hon verkar trivas än så länge. Även om hon är orolig för hur vi ska orka bära allt, det är ju så tungt säger hon. Sötnos.


Rex har testat hundgården och han har också legat och slöat på gården medan jag krattade lite på gräsmattan. Jag kände en sån otrolig lycka när jag såg både hund och barn springa ut och in via altandörren och njuta av vår nya gård. Det rann nästan lite tårar där när sötbarnet pysslade ute på gården och hunden låg i solen och myste. Underbart!

Raring verkar vara orolig över allt som måste göras, men jag bara myser. En sak i taget. Först och främst flytten, och bli av med våra lägenheter. Sen ska vi boa in oss och göra huset till vårt.


Noterade dock idag att ALLA sovrum har strukturtapet... Kul... Måste ju ta ner allt då innan man sätter nytt. Nåja, jag har ju vanan inne.


Nu ett sista bad i lägenheten. Imorgon blir vi sambo på riktigt. :D  



Av Paula - 21 maj 2012 20:45

Nå huj huj.


Nu känner jag mig lite ... Trög? Skulle skriva nåt fränt, men det står stilla innanför pannbenet. Doh.


Hursom, trött är jag. Kartonghelvetena tar ju aldrig slut!! Känner att denna vecka skulle jag behöva 48 timmar/dygn, så att jag hinner både flyttacka, flytta, städa, jobba, och sånt.


Nä, hjärnan funkar inte. Lika bra att avsluta för idag. Ta ett bad och sen krypa ner under täcket. Ja ork int nå mer idag.



Av Paula - 17 maj 2012 11:37

Ja, jag har ju långhelg... Ledig 4 långa dagar. Det behövs! Jag har tokigt mycket att göra hemma:


  • Packa ner allt som inte behövs på 7 dagar.
  • Börja flyttstäda skåp och lådor. (redan börjat med det).
  • Rensa ut allt som inte ska sparas. (på god väg).
  • Försöka hitta krokarna till badrummet så jag kan skruva upp dom vita orginalen som hör till lägenheten... Vars FAN har jag satt dom??
  • Byta till sommardäck på bilen.
  • Byta till sommardäck på cykeln.
  • Skruva ner hyllorna i vardagsrummet och barnens rum.
  • Försöka få sålt soffan och köksbordet, dom ska INTE med.

Tur jag hittade en energidryck i kylen igår med en lapp där det stod: "till min duracellkanin, när energin tryter". :) Visst är han söt min raring!


Men nu, dags att hämta 6 maskiner med tvätt från tvättstugan... Gissar att jag får gå flera vändor.


Just det, förrådshelvetet måste jag också ta tag i. Rensa undan och packa ner lösa saker i kartonger... Huj huj. Någon som vill komma och hälsa på i helgen?? Och hjälpa lite? ;)


Av Paula - 14 maj 2012 19:54

Igår var en stor dag i min lillgummas liv.


Efter en timmes kämpande, fram och tillbaka, med orden: -Men mamma, jag kan ju inte....

Så lärde hon sig till slut! En timme gick/halvsprang jag, fram och tillbaka, i en oergonomisk ställning bakom hennes lilla 12" cykel och höll i sadeln tills jag till slut släppte.



Kan man bli annat än stolt?? Och hon trillade inte ens i slutet. Tack gode gud kom inte ljudet med från mig i klippet.... När hon cyklade iväg själv så SKREK jag för full hals:

-Saga du cyklar ju!!! Helt själv!!! ÄNTLIGEN!!!!

 

Några människor öppnade nyfiket sina balkongdörrar och glodde på dåren som skrek...


Idag har jag träningsvärk av den oergonomiska springställningen.  Men det var det värt. :)


Av Paula - 6 maj 2012 18:35

6 maj 2012:


 


Det vill inte riktigt sluta snöa...



I övrigt så har jag mens, är sur, uttråkad och allmänt pissed off. Misär.  

Av Paula - 5 maj 2012 22:05

5 maj, 2012:


 


Kom igen!! Om mindre än en månad fyller jag år, och då brukar det vara full sommar med gröna gräsmattor och utslagna löv... Nåja, vi hinner väl kanske ha snöfritt juni-juli-augusti iaf. (vilken tur att jag börjat uppskatta skidåkning, det verkar vara en förj*vla lång säsong på sånt häruppe).


Annars då... Njaaaaa, int vet ja. Jennifer har packat en kartong ikväll med sina saker, hon längtar så tills vi flyttar till hus. Saga däremot vill inte alls flytta. :) Hon är rädd att det blir långt till pappa igen, även om jag kört vägen med henne flera ggr för att visa att det bara tar några minuter.


Syskonkärlek:


 


Dom är så söta med varann saga och frida. Ena sekunden älskar dom varann, andra sekunden hör man orden:

- Jag ska ALDRIG mer leka med dig!!!


Vi gick ner till tvättstugan ikväll. Från grannen gick det ut en tonårskille varpå frida viskar väldigt HÖGT till mig:

-Mamma, han har ju gällivarehäng, jag ser typ hela hans kalsonger!!


Ha ha, Frida, hon är helt underbar.



Av Paula - 1 maj 2012 20:57


Så såg årets brasa ut. Det tog ett tag för den att ta sig, men sen drog den igång riktigt bra.



  

 


Här visar Saga stolt upp sin nya jacka som hon köpte igår (mamma köpte), och den stora blomman i håret skulle hon också ha... Sötungen. Så nu har hon vår/höst-jacka och byxor. Det blir fint. Den förra jackan åt ju en viss hund upp.


Nu ska jag ta kväll. Sådeså.

Av Paula - 1 maj 2012 20:18

Håller på att få saga till att somna... Inte så lyckat med tanke på att hon varit ledig från dagis många dagar på raken nu.


Nåja. Hon kommer vara trött imorgon. Men så kan det vara.


Har haft en trevlig helg. Långhelg. Barnen hemma och igår var jag och Raring och Saga på majbrasan. Han upplyste mig om att det var första "traditionen" som vi upplevde för andra gången tillsammans och på samma sätt som förra året. Jul och nyår blev ju inte samma iom att barnen är vartannat år hos mig. Men valborg var precis likadant förra året. :) Jag frös och värmde mig på stora brasan. Saga klättrade i snön med sina kompisar. Och jag och raring kramades kring brasan. *mys*


Nåja. Annars, så rycker flytten närmare. 23 dagar kvar. Igår putsade jag alla fönster hemma utom i vardagsrummet. Hade tänkt att packa mer idag också, men jag har varit så äckel-trött... Sovit till och från till kl 16 idag. Fick tvinga upp mig för att laga middag och gå ner i tvättstugan. Är ännu trött. Hoppas jag är pigg imorgon när det blir jobb igen.


*gäääsp*


Nä, bloggen är rätt död också. Sällan jag orkar-har tid-elle lust att skriva alls. Man har som fullt upp med livet just nu. Dock är jag lycklig som tusan. Trivs bra med jobbet, är lycklig med Raring och ser fram emot att få bli sambo med honom. :) Ser framemot sommaren också. Min första betalda sommarsemeter någonsin!! :) Måste bara försöka hitta någon som kan vara hundvakt dom veckorna vi är i skåne.


Nu ska jag ta kväll. Fixa upp tvätten, ta ut hunden och sen bara slöa.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards