Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juni 2008

Av Paula - 30 juni 2008 15:32

Vilken skitanice dag det är idag!! Har fått massor med saker gjort. Kokat barnmat, tvättat fönster... Ja, det var nog det. Ha ha, det var ju inte så mycket. Just det, har ju städat balkongen också.

Surrade lite med kvartersvärden också som var och besiktade grannens lägenhet som flyttat ut. Undrade om jag måste besikta mitt förråd nu när jag målat om därinne. Hon tyckte inte det, för som sagt, det kunde ju knappast bli sämre. *ler*

Sen påtalade jag också min getingkoloni på balkongen, men sa att än kunde dom få bo där, för dom har inte stört mig ännu. Hon sa att stör dom mig, så skulle jag höra av mig, antar att dom skickar ut anticimex då.


Då pratade jag med A i telefon, och han sa att getingar håller undan myggen, så getingarna får bo kvar, mer än gärna. :-) Kanske skulle köpa en mumsig blomma åt dom också, och sätta i närheten. *flina*


Sen ska ni få höra vilken bitch jag är. *skrattar* Har ju ett par "sektmedlemmar" på gården, dom är unga killar i 20-års åldern, och dom är så JÄVLA LATA och ställer sig med sin bil framför porten jämt och ständigt. Fick höra av grannen att dom hade vart nära att köra på en liten 2-åring som satt på mammas cykel. Nåja, nu blev jag som sagt på "ond-humör", så jag drog fram mobilen så fort dom kom på gården och ringde min kollega.

Kollegan dök upp efter ett tag, och nu sitter det en fin parkeringsbot á 500 spänn på deras fula skoda-jävel!! *elak*

Skadeglädjen är fin den. :-)

Nu kanske dom är mer motiverade att röra på sina lata kroppar och gå från parkeringen, som ligger mycket närmare än min, och dom har inga kids att bära på. He he he.


Som sagt, en hyvens dag än så länge.

Av Paula - 30 juni 2008 07:37

Jag är så pigg, jag är så pigg, jag är så jättepigg!! *ljuger*

Saga är en ypperlig liten väckarklocka som är inställd på 7. Jag undrar hur man ställer om henne, till en 9 åtminstone, nån som vet??


Nååja, jag ska gå och lägga mig snart igen, så fort hon blir lite trött igen. Hon gör så, att hon måste leka lite just efter frukost, men sen vill hon sova ett tag igen, och det tackar vi för. *gäsp*


Elof och Leif har namnsdag idag, grattis.

Jag känner inga Elofs eller Leifs, inte vad jag kan komma på så här iaf.


Nä, nu ska jag ta ett stycke Saga och bädda in oss båda i sängen och mysa. (Vilket för Saga innebär att det är nyp-klöstajm).  Men det har faktiskt sin charm det med, att bli nypt av en knubbig liten näve, och hon kan ju inte veta att en näsa sitter fast i ansiktet, så det är klart att hon försöker slita bort den. *flinar* Mammas lilla mysklump. :-) *älskar*


G´morrn på er.


Av Paula - 29 juni 2008 23:09

Fotbollen gick ju som väntat åt skogen... Iallafall med tanke på hur jag hade tippat. Att jag aldrig lär mig att tippa rätt... *sucka*

Jag har, och kommer aldrig att ha tur i spel. Vad jag tror iaf. Nåja, hur som helst, tycker att det var en skitabra match, och solklart dom bästa i final.

Nog om det.


Har nu fraktat tillbaka gästsängen i "skrubben", hade ju tänkt sätta dit min säng, men jag känner att jag vill inte det ännu. Vill inte skiljas från min lill-bebis. Hon är ju min sista bebis, och jag  sa åt henne idag att Mamma skulle minsann dela rum med henne tills hon är 40 år. *hehe* Saga svarade: Bbbbrrrrrrrr...


Av Paula - 29 juni 2008 16:35

Nu är förrådet målat klart!! Så jäkla nice!!

Tog bara 1 timme 40 minuter denna gång.

Förrådet före. Notera megahyllan som tog upp halva rummet. Skönt att bli av med den.

Förrådet efter. Alltså vilken våldsamt snygg färg. *gillar*

Och den är ännu snyggare i verkligheten. :-)

Behöver jag påpeka att jag ska gå och duscha??!! Ha ha, fan så lortig jag är.


Ikväll är det fotboll!! Bara så ni vet.

Givetvis håller jag på tyskland, men jag har inget hopp om att dom vinner. Men dom är fortfarande snyggare än spanjorerna. *asg*

Av Paula - 28 juni 2008 22:05

... jag behöver hjälp...

Jag är såååå trött, och nu tror inte jag att jag orkar kliva upp och lyfta mina jättetunga armar från datorn och häva mig i badet. *stinker*

Men jag är SÅ JÄVLA NÖJD!!

Jag gillar grönt, och nu har jag insett att färgen "Oliv", ja, den älskar jag. :-)

Förbannat vad den passade bra på väggarna.

Har målat första varvet nu, och färgen räckte precis, så imorgon blir det shoppa en till hink och köra varv nummer 2.

Och sen är det klart!! Fan vad skönt!! Så, på måndag kan man börja bära in sängen och det som ska vara där.

För som lägenheten ser ut nu, så kan man inte tro att det är pedant-paula som bor här. *leer*

Grejer överallt. Men men, snart blir det ordning igen.


Nää, nu måste jag gå och rengöra mig själv. Har slipdamm och färgfläckar överallt.

Till er andra, ta det lugnt med ölen. Eller, va fan, ta en tequila för mig! Puss på er!

Av Paula - 28 juni 2008 13:33

Fan, det är ju tungt för slapp-armarna att slipa väggen... *svett* Började lite smått med den minsta väggen. Och efter nån minut så tänkte jag: För fan, det är ju bara ett förråd, var inte så jävla noga... Grattis, bara 3 väggar kvar då. Ha ha.

Nu är färgen shoppad iaf. Blev Oliv. Tror det blir nice. Alltså en ljusare oliv, matt sådan. :-)

Ja ja, allt är ju bättre än den vita, håliga väggen som det var förr.

Måste fixa bort listerna också, och slipa klart, sen tvätta väggarna, dammsuga där och maskera allt. *suuuck*

Du har ju hela helgen på dig... He he.

Tur jag köpte lite proviant så jag orkar jobba. (chips och glass) *flina*

Nää, om man skulle fortsätta jobba.

Av Paula - 27 juni 2008 20:11

Attans vad duktig jag har vart idag. *stolt*

Hela skrubben är tom på grejer... Hyllan nermonterad och alla skruvhål igenspacklade. Imorgon blir det slipa och maskera som gäller, får se om man hinner måla ett varv också.

Lyckades dock tappa sängen på min fot. *aj* Men det gick bra, tog några djuuuuupa andetag för att inte skrika och väcka Saga. *ler* Tur det var mitt på foten och inte på tårna.

Nu har jag dock ett problem... Vilken färg ska jag välja??

Stod och funderade på Pistage på affären. Alltså ljuuuusgrönt. Jag gillar grönt. Men njäää, är skeptisk.

En annan färg som fångade mig var laxrosa, alltså ljuuusrosa. Inte nu babyrosa, utan mer varmrosa... *svamlar*

Skrubben är ju som liten, så en ljus färg är ett måste...

Tror nog att det blir åt det rosa hållet, då det passar till mitt överkast om det blir jag som tar det rummet sen. (Paulas Snuskhörna) Hö hö.

Och om det blir nån av kidsen som tar det, så passar ju rosa ännu bättre.

Och kom nu inte och säg att: För fan, du kan ju byta överkast.

Näää, det kan jag inte, för mitt överkast kostade 1300, så det stannar...

Som en parentes, veckan efter så var överkastet på halva priset... Inte blev jag bitter... Näädå.

Men men, det var då en 3-4 år sen, så det är lugnt. Då hade jag stålars. *flinar*


Som sagt, imorgon är ni välkommna att komma och slipa... Jag bjuder på kaffe. ;-)


Av Paula - 27 juni 2008 10:21

Oh jeee. Nu är jag toksvettig. För dom som vart hem till mig vet att jag har ett gästrum/skrubben/förråd. Och däri finns en hylla som nån dåre har skruvat fast i väggen. Och med tanke på längden på skruvarna, och antalet, så skulle man kunna tro att dom hade tänkt förvara riktigt tunga grejer på hyllfan...

Men nu är aset på väg bort. Halva hyllan är redan nerskruvad. Men nu var jag tvungen att ta en paus. Batteriet till skruvdragaren tog slut och är på laddning, och Saga tycker att det är lunchtajm. Bara att lyda lilla fröken då. :-)


Tanken med skrubben är att rensa ut allt därifrån, spackla igen alla miljarder skruvhål, och måla dom vita väggarna i en lite mysigare färg.

Men jag börjar alltså med att montera ner stora hyllåbäket. För med det gjort så finns det helt plötligt en massa yta till övers, för nu har ungarnas stora nallar bott på hyllan, och dom får flytta därifrån helt enkelt.

Nää, dags för lunchen.


Tjing tjing.


Just det, alla som är sugna får gärna komma och slipa och spackla. *blinkar*

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards