Liten, söt, ond...

Alla inlägg under september 2009

Av Paula - 30 september 2009 20:13

Nä, jag är lite ur form för tillfället känner jag. Har inte vart mig själv idag... Om jag reflekterar över idag så har jag nästan vart lite asocial. Har dragit mig undan hela förmiddagen idag, men jag mådde inte lysande alls. Satt hela förmiddagen och frös och gäspade. Var nästan på väg att kasta in handduken ett tag och gå hem från skolan... Men efter lunch så fick jag upp värmen i kroppen och allt kändes lite lättare.

Men det var en tung dag med föreläsningar från 8.15-16.25 *pust*

Som tur är så tycker jag ämnet är intressant, och om man jämför med för ett år sen, när vi hade samma föreläsare, då fick jag nästan lite panik över alla begrepp, ord och termer.

Idag hänger man ju med i alla medicinska begrepp och mycket kommer igen. Så med det sagt så inser jag att jag nog ändå lärt mig lite under året som gått, även om man känner sig lite som en nybörjare nästan jämt. :)


Sen tror jag att jag känner mig en smula ensam. Många jag känner har skaffat sig pojkvänner/Flickvänner, och med hösten och mörkret och kylan så saknar jag verkligen någon att krypa ihop i soffan med på kvällen.


Tänker tillbaka för 3 år sen... Snart 3 år sen. Då blev jag helt himlastormande nykär, och jag var så lycklig. *ler åt minnet* Jag gick bara och log mest hela dagarna tror jag. Och även om det inte gick som det skulle, så är jag glad iaf åt minnet. Och något helt underbart kom ju sen ett år senare när lilla Saga swooschade ut i världen.


Men ändå så är jag lite småirri över att jag inte lyckas med kärleken... iofs har jag "bara" hunnit med 2 seriösa förhållanden under mitt vuxna liv, men ändå. Varför ska jag vara så jävla bestämd och envis för?? Däri ligger nog mycket av problemet... Visst kan jag kompromissa, men vissa saker ruckar jag inte på. Och väldigt ofta säger jag: "....då är jag hellre ensam".

Och det är jag, ensam.


Ja, då får jag väl hoppas ändå att det liksom blir tredje gången gillt då... Det hade vart nice.

Av Paula - 28 september 2009 22:16

Joo, nu är det dags för sängen. Känner mig en smula seg och frusen.


Har en liten fröken nattsuddare här hemma också nu. Lilla Saga har anlänt. :) Dock var hon inte alls intresserad av att sova hon heller. La henne klockan 20. Trodde hon somnade på en gång, för det var tyst i hennes rum. Sen började hon gnälla, så jag travade in till henne, men inte var hon i sin säng inte, neeeeej då, hon hade apat upp sig i överslafen på våningssängen, och satt där och gnydde för att hon inte tog sig ner. *jajks*

Så jag fick belamra stegen med ett täcke så att hon inte skulle kunna klättra upp igen.


Men nu sover hon iaf. Får se om det blir nå dagis för henne imorgon. Hon kändes lite varm ikväll, och så är hon lite snorig. :(


Näpp, nu sängen. Ska ligga och läsa lite. Det kanske gör mig trött. *hoppas*

Av Paula - 28 september 2009 16:12

Jahooo. Igår, hade jag ett "blond moment"... (ja, det händer iofs ganska ofta, men just igår var jag exceptionellt trög).


Såhär, jag har ju haft en smula svårt att somna på kvällarna. Ligger ofta 1-2 timmar och bara vrider mig. Inte så superlattjo.

Så igår kväll fick jag den briljanta idén att slå på en film när jag la mig i sängen, i hopp om att somna snabbare... Big mistake.

Slog på filmen klockan midnatt, kollade film i 2 timmar, SEN låg jag och vred och vände på mig till halv 4. SMART!!!

Men en jäkla bra film var det... Summan blev ju då att för första gången på flera år, så försov jag mig. Kom en 45 minuter sent till skolan, men det var ingen större fara, var ju bara kursintro.


Som tur är så var dom efterförljande 3 föreläsningarna superintressanta, så även min övertrötta hjärna blev pigg och glad. (Hade hela dagen om hjärtat, mitt favoritämne). *lycka* Precis vad jag behövde nu när det känns som att motivationen tryter och man är en smula less på böcker och skrivuppgifter.


Note to my self: Inte se film till småtimmarna...

Av Paula - 27 september 2009 23:23

NU är helgen över. Nästan iaf.

Idag har vi haft en massa diskussioner hemma. Med storbarna. Har fått förklara mer än en gång att hos Mamma sitter man minsann inte inne hela dagarna och ser på tv och sitter framför datorn... Och det konstiga är, att även om man i stort sett måste tvinga ut kidsen, så har dom ändå roligt när dom väl kommer ut. *suck* Min tanke är ju att det är lika bra att vi passar på att vara ute nu när det ännu är humana temperaturer. När istiden kommer lite senare, så då kan vi sitta och glo tv. :)


Så idag har vi plockat bort fridas stödhjul på cykeln och vi har vart ute i 2 omgångar och tränat, och sista svängen gick det hur bra som helst. :) Hon behövde bara lite hjälp med starten, sen cyklade hon hur bra som helst, stannade till och med jättebra. Hon var så stolt när hennes pappa kom och hämtade dom ikväll, skrek direkt:

-Pappa, jag kan cykla utan stödhjul!!!


Dock gick det mindre bra för Jennifer som skulle springa bredvid lillasyrran som cyklade... Mitt i allt så snubblade hon på sina egna fötter och kracshade ner i asfalten. *aj* Fick skrubbsår på både armbågen och handen.


Sen plockade kidsen lite löv på gården och satt sen i köket och pysslade nya fina teckningar med fastlimmade löv på. Nu hänger dom på kylen. :)


Efter att kidsen hade åkt iväg, så drog jag på mig löparpjucksen för veckans andra löppass. Tog en gammal hederlig 5km-slinga på asfalt, och jag är rent ut sagt förbannad. 5,2 km på 29 min. (???)

Vem fan har snott min ork?? VA??? Det är ju lika kass tid som i våras, i april/maj, när jag precis hade kommit igång med löpningen igen.

Det suger. Rejält! Och jag fick verkligen kämpa för att få den kassa jävla skit-tiden. Svårt irriterande. Nyss sprang jag ju 5,4 km i terräng på 27.30 Snacka nerköp.

Sen halvmaran så har formen varit riktigt dålig. Hoppas det vänder snart. *sur*


Och imorgon börjar ny kurs. Då blir det nöta skinkorna mot en stol hela dagen. Urk. Hoppas det är intressanta föreläsningar.  

Av Paula - 26 september 2009 23:26

Tog denna från Bosse, har gjort den förr, men har SJUUUUUKT lite att roa mig med... Typ tv-utbudet suger ju under helgerna... Sova hade ju vart en sak, men jag är pigg som en mört.


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)! Lycka till!


1. vad heter du? Paula.

2. ett ord på fyra bokstäver: Pung.

3. flicknamn: Petronella.

4. pojknamn: Patrik.

5. yrke: Potatisodlare. (farmville, yeeeeh!!)

6. färg: Pissgul, (eftersom att folk störde sig på mitt uttryck: Ollonblå...)

7. klädesplagg: Platåpjucks.

8. mat: Palt!!

9. sak i badrummet: Pistol, vattenpistol då... (kidsen leker med dom, inte jag... ehe)

10. plats/stad: Piteå??

11. en orsak att vara sen: Pisspaus.

12. något man skriker: Ptrooooooo!!! (om man ska stanna en skenande häst eller nåt, vad vet jag...)

13. film: Pocahontas. (jag måste verkligen sluta se barnfilmer...)

14. något man dricker? Pilsner. (jeees!!)

15. band: Pretenders. (visst finns dom? Eller hittar jag på??)

16. djur: Panda.

17. gatunamn: Pokerstigen. (om den inte finns nånstans, så borde den göra det...)

18. bil: Peugeut.

19. sång: Please forgive me. (med Bryan så klart).

Äh, va?? Slut redan?? Asch, lägger till en egen:


20. hobby: Pilla navelludd. :)



Joooo, märks att jag har lite att göra. Dippidippidiiii... *flina sig lite*

Av Paula - 26 september 2009 21:13

Vi har haft en dag med fullt upp. Började förmiddagen med en lång promenad/cykeltur. Gick mycket lättare för frida att cykla idag med luft i bakdäcket. Ibland gick det så fort så jag var tvungen att springa bredvid för att inte halka efter.


  

Vi drog efter mjölkuddsvägen och fortsatte ändå till mjölkuddsberget, där vi parkerade cyklarna och hajkade uppför berget.


Var ju supernice däruppe! (Frida var dock skeptisk till att gå in i skogen, hon undrade skrämt om det fanns vargar där...) Vi klättrade hela vägen upp, tills vi var lika högt upp som taket på vattentornet. (Är det ett vattentorn eller är jag ute och cyklar??)


  

Bredvid grillplatsen.


  

Nästan uppe på toppen nu. :)


  

På Toppen. Man såg hela stan.


  

Brevid mitt öra kan ni se höghuset på mjölkudden. (värdelöst vetande del 1...)


  

Jennifer har som svårt att vara seriös på bild... :)


Sen när vi var på väg ner igen, då mötte vi Mister Lars, han var på väg uppåt. (värdelöst vetande del 2...)


  

Den där lilla figuren är Frida, som springer som en dåre nerför berget, är mycket brantare än det ser ut, trodde hon skulle slå ihjäl sig med den hastigheten, men det gick bra.


Om det är fint väder imorgon, då gör vi ett nytt besök till berget, men då tar vi med fika också.

Blev allt som allt 5 km uppfriskande promenad/cykeltur. Är impad att Frida orkade cykla så långt.


Sen blev det bio på eftermiddagen, vi såg G-force, och den fick godkänt. Dock var nog frida lite för liten för den filmen, hon var inte så superintresserad stundtals. Men himla söta marsvin, kände att jag ville ha ett gäng egna super-agent-marsvin.

P med flocken var och hälsade på sen en snabbis också, och det behövdes, hade inte druckit nå kaffe på hela dagen, så det var najs att ha nån att svepa en kopp med.


Och nu på kvällen har vi tryckt i oss en sen middag med tacos och till efterrätt drog vi i oss en massa karra. *mätt* Funderar på att inte äta nå mer denna helg, lär ta ett par dagar att smälta all denna mat. :) Tänk om man kunde få vara en orm? Äta typ en gång i halvåret, sen ligga nån månad och smälta maten. Ha ha. Huvva.


Nä, om man skulle häva kidsen i säng nu, dom sitter och spelar nå hästspel i jennifers rum på laptopen. Så får det bli.

Av Paula - 25 september 2009 21:20

Så låter det när lönen (csn) kommer, och när den försvinner... *muttrar*

Satt och beställde lite böcker, 2 stycken. För 800 pix. Och behöver en till, men till min fasa så är det en splonkans utgivning, fanns inte ens en bild på bokfan, och bara den gick på 800+. AJ!!

Vill inte!!


Så om det finns nån (Erica??) som vill låna ut/sälja Medicinboken till mig, så är jag evigt tacksam. *ber med valpögon*

För den nya upplagan, den kom med en SKIIIIVA, en satans jävla cd-skiva, och då var priset helt plötsligt 200 spänn högre?? Har dom sett vad billiga skivor dom säljer på Claes Ohlsson nuförtiden? I think not.

Jag VILL INTE ha en bok med en skiva men patientfall på och övningsuppgifter, för mig räcker det med att läsa text, jag kan faktiskt lära mig det utan skivan. *putt*


Nåja, jag och kidsen har då haft en hyvens kväll med Idol och popcorn. Och imorgon ska vi gå på bio och se G-force. (apropå det så har jag dom senaste 3-4 åren bara sett barnfilm på bio... dags för ändring??) Sist jag såg en "icke-barnfilm" (tänkte skriva vuxenfilm, men det kan ju misstolkas, höhö), så såg jag "The Ring 2" och det gör jag inte om. Satt i ren skräck och blundade halva filmen... Huuuga.


Annars, så känner jag mig lite lonely ikväll. Nu ligger ju kidsen och tar upp plats i min säng, så det är bara jag vaken nu. Hade suttit fint med lite vuxet sällskap, faktiskt.

Nåja, det kommer, nån gång.

Sitter för övrigt och håller tummsen för att käre bror har det supernice på sin dejt nu.


Av Paula - 25 september 2009 18:44

  • ANUS: Den lilla snehumpade snorhjärnan som stulit ventilen från Fridas lilla 12" cykel, samt hävt sönder ringklockan på samma cykel. *ARG* Och den cykeln har stått inne i trapphuset sen den användes förra gången, så jag anar ju vem/vilka som ligger bakom... Stackars Frida cyklade på stödhjulen hela 3 km, hade bara lite grepp på bakdäcket, men helt slut i benen blev hon. Lika envis som sin mamma.

  • BRA: Biltema som man efter ynka 69 kr kan gå ut ifrån med 2 nya ringklockor, 4 cykelreflexer och 2 nya ventiler. Nu är däcket fixat och ny ringklocka sitter på plats.

Så, nu har man fått sig både promenad och leka cykelmekaniker. Nu återstår bara att vänta in idol. :)  



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards