Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juli 2010

Av Paula - 31 juli 2010 12:16

Vi for till hägnan idag, tänkte titta på djuren och fika lite. Men vi hann bara gå runt bland djuren ett tag så kom regnet, så vi åkte hem och fikade upp vårt fika istället.

Bjuder på lite bilder iaf:


    

Första djuret vi tittade på var getterna.


    

Sen kikade vi på dom supersöta kaninerna. Jag är svag för albinokaniner. Faktiskt, tyckte den var himla fin.


    

Att hoppa i höladan var en given hit. Samt att utforska alla andra byggnader. :)


      

Min personliga favorit var grisarna. Dom nöffade ikapp med oss. :) Kidsen tyckte dock att det luktade illa där...


    

Saga ville så gärna klappa hästen, men hästen var inte alls intresserad.


Vi gick in i lanthandeln också och köpte varsin klubba. Och sen åkte vi som sagt hem och fikade. Nu återstår bara att fixa lördagsgodiset inför kvällen. Sen ska jag åka och jobba. Räknar dagarna som är kvar nu... Less.


I övrigt var jag och sprang en mil på morgonen, innan kidsen hunnit kliva upp. Gick bra, 52 minuter igen. Sen har jag en fundering över att skjuta en viss skata som satt och bräkte utanför mitt fönster kl 5, får man skjuta skator? Jag bara undrar.

Av Paula - 29 juli 2010 18:56

Slängde precis en blick in i fridas/sagas rum, BIG MISTAKE!! Jag antar att en krigszon är mer städad och välkomnande... Herrejiiises vad otroligt mycket grejer frida kan dra fram på 2 sekunder... Men det är klart, hon har hittat sig en bästis, så nu är det lek varje vaken sekund. Men gosse vad hon ska få städa rummet innan sängdags ikväll. Misstänker dock att hon kommer vägra. Bahh.


Annars:

  • Fick den briljanta idén att dra till ormberget och backträna lite idag... Jomenjo. Smart. Helst med tanke på att det är typ +25 grader och kvavt. Men 5 tunga svängar upp och ner blev det. Orkade knappt stappla till bilen sen. Men jag roade nog paret som satt på toppen och solade när jag flåsade som en höggravid flodhäst varje gång jag var på toppen och vände. Det bjuder jag på.
  • Upptäckte jag idag att när man är ledig går dagen minst lika fort som när man inte är det. Det är ju kväll??!! vafaaaaan?? Min lediga dag är snart slut! 
  • Nu ska jag snart fösa flocken till bilen och skjutsa hem storflickans kompis till andra sidan stan, sen ska vi göra kväll här hemma.

Imorgon är det som sagt jobb igen. Får se om det blir spännande under dagen. ;)  

Av Paula - 29 juli 2010 14:26

Idag är jag ledig. Det firar jag med att storhandla mat och baka. Testade baka en plåt med brownies med dajm på. Njaaa, vet inte om det blev så lyckat. Sådär hyfsat gott. Men lite för mycket choklad om det nu är möjligt. Dom ville på att falla sönder också, smuligt som attans. Inte ett recept som jag tänker lägga till favoriterna iaf.


Nåja, annars så uppskattar jag min balkong. Ungarna leker jättemycket därute. Igårkväll var dom 6 kids därute som lekte, och jag fick ha lägenheten för mig själv. ;) Gillar att ha en stor balkong. Den är ju ändå 6 kvm stor.


  

Saga och frida brukar ta ut täcken och kuddar och ligga och mysa på balkongen. Och dockhusen tar dom också ut.


  

Nu på morgonen satt vi och tittade på ösregnet som vräkte ner.


  

Och Saga har fått sova naturell inatt. Blir alldeles för varmt att sova med blöja när det är +27 grader. (på natten är det nog inte så varmt, men det är ganska kvavt och fuktigt) Och det gick bra. Inge pink i sängen när hon vaknade. :)


Nä, nu ska jag strunta i alla plikter här hemma och gå ut med kidsen på gården. Kanske dra ner till stora lekparken. Tjing.


Av Paula - 28 juli 2010 18:58

Nu är det dags för en liten update. Inte för att det hänt så mycket sen sist, men ändå.


Igår hade jag en dålig dag. Är mitt inne i "hell-week" arbetsmässigt. Jobbar 6 dagar av 7. Och några nätter med lite sömn samt dåliga nyheter gjorde min dag till ren piss igår. Det var en sån där "paula tar på sig offer-koftan och tycker synd om sig själv dag" igår. Såna måste jag också få ha.

Bilen min, tar olja, och enligt verkstan inte värt att laga, men det gör inget. På nåt sätt så vet jag att det kommer ordna sig med det. Jag har både plan A, plan B och plan C, nån av dom kommer att funka.

Jag är som en katt, även om jag faller så landar jag på fötterna.

Även om jag igår kände mig som en katt som helst ville bli överkörd.


I övrigt, angående sömnen. Har haft konstiga drömmar. Gamla spöken som hemsöker mig när jag sover. Ge fan i det! Det är fan på tiden. Sen har jag mardrömmar om en viss annan sak också. Bara 7 dagar kvar nu. *ryser*

Jag saknar att ha en varm kropp nära min i sängen, så man kan krypa tätt intill när man haft en hemsk dröm. Trygghet.

Nåja, jag har gått igenom så mycket själv, så nog kan jag gå igenom denna pärs själv med.


Hemma flyter livet på. Barnen leker och blir bortskämda av Mommo när jag är på jobbet. Är riktigt glad över att dom hittat så många kompisar här. Idag hade jag inte mindre än 6 barn hemma. Nu är dom dock bara 4. (Paula extraknäcker som dagisfröken/fritidsledare). Det går åt mycket saft och kakor och fika här hemma.


Däremot så går min träning inge bra. Tiden är väldigt knapp till att hinna träna. Men förhoppningsvis försvinner inte formen helt när jag bara med nöd och näppe hinner träna 2 ggr i veckan. Under augusti blir det mer långpass löpning så man får till formen inför halvmaran. Ska bli sjukt kul att få åka till Levi och springa. :)


Och nästa helg drar jag och barnen till Lycksele. :) Ska bli så roligt att åka iväg med barnen. Och vara ledig 3 dagar i sträck. det har inte hänt på hela sommaren.

Nu ska jag ta och knöla ner mig i soffan. Och senare när barnen lagt sig ska jag njuta av ett långt varmt bad.

Av Paula - 24 juli 2010 18:45

Idag kom solen på besök. Så vi drog till storsand.

Där blev det bada, sola, gräva i sanden, bli sandig, fika lite osv.


  

Det var ju rent ut sagt kul att gräva i sanden.


    

Barnen var riktigt flitiga.


  

Perfekt sand var det också. Sån där så man kunde gräva vallgravar och bygga broar. :)


  

Bulla, kakor och saft stod på menyn på restaurang "filten".


  

Saga Sandloppa. Hon skulle vila lite i sanden. :) Sötunge.


Sen drog vi hem, ungarna fick tvätta av sig sanden. Sen drog vi vidare till Morbror för att hämta jennifers nya säng. Hygglo morbror följde med och monterade upp den medan morbrors sambo passade kidsen. Sånt gillas.


  

Jennifer har hållit på att "boa" in loftsängen med sina egna prylar, och kaninen fluffis är en smula upprörd över sänghöjden då hon inte längre kan hoppa upp och bädda in sig själv i sängen. *moaha* Med min tur lär sig kaninj*veln att klättra uppför stegen...


NU ska jag brottas med disken ett tag, sen ska jag parkera mig i soffan med ungarna och äta godis. (måste sluta med sånt, vågen börjar klättra uppåt igen...) Nåja, jag tar det sen. Inte idag. :)

Av Paula - 20 juli 2010 16:25

Tjo. Har noll motivation till att blogga. Så jag tänker ta en paus.


I övrigt lever livet på. Kidsen är tillbaka och vi myser och har det bra. Igår var det stranden en sväng som gällde och sen gick vi på kvällspromenad ner till skogen/vattnet för att plocka gräs och blommor till fluffis.


Jobbet går sisådär, känns inte lika kul nu när gäng nummer 2 gick på semester och gäng nummer 1 kom tillbaka. Stämningen sjönk som en sten kan jag tillägga. Men men, precis så var det förra sommaren också. Fick iaf träffa högre chefen idag och påtalade att jag inte fått min löneökning. Tydligen hade han inte fått in mina betyg som jag lämnade in i maj. Men nu fick han betygen i näven så nu kommer ökningen retroaktivt. Hoppas jag. Fick även brev från högre chefen, mitt intyg på att jag tagit demenskörkortet hade hamnat på hans kontor. Det var ju kul att få, bra med intyg. Nu kan jag låtsas att jag faktiskt kan nåt. ;P


Nä som sagt. Jag tar en paus från bloggandet, och från lite andra aktiviteter också. Ha det gott så länge.

Av Paula - 18 juli 2010 22:11

Dagens tanke:

 

Är det samma som gäller för relationer som för arbete? Om man redan har ett så är det lättare att skaffa sig ett nytt??

 

I såna fall, jäklar vad det är kört för mig... (på relationsfronten alltså, jobb verkar jag kunna fixa hur lätt som helst).

MEN, reflektion, på jobbfronten så tänker jag alltid, spelar ingen roll vad det är för jobb, jag är sjukt anpassningsbar och trivs banne mig på varje jobb jag har provat.

Kanske så jag ska tänka med relationer också, spelar ingen roll vad det är för partner, jag kan väl anpassa mig och trivas iaf??

 

Bara en tanke.

Av Paula - 14 juli 2010 16:28

Passa på och njut av värmen och solen! Det gör jag!

Snart är det iskallt och vinter igen...


  

Bjuder på en iskall bild av Jennifer i pulkabacken. :)


+25 grader visar min termometer i skuggan nu. Har legat en timme på stranden, nu blir det vila lite innan gymmet. Underbart att vara ledig.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards