Liten, söt, ond...

Alla inlägg under maj 2013

Av Paula - 29 maj 2013 22:17

Ja. Idag har jag och saga vart med om något nytt. Vi var på brukshundsklubbens "bajsplockar-tävling".

Tanken är himla bra. Man samlar ihop ett gäng människor (lite knasiga), och tävlar i att samla hundbajs. Med resultatet att området (runt hundklubben), blir rent. :)
Jag och saga var ivriga, efter ett tag hörde jag mig själv utbrista: -JAAA, en hundbajs!! (Hur ofta säger man så annars??)

Sen väger man påsen och får ett resultat. Jag och saga hamnade på delad sista plats med 300 gram bajs, den väger inte mycket när den är torkad... (Vilket udda inlägg btw)...

Men vi var nöjda ändå. Med ett tröstpris åkte vi nöjda hem. Och hunden var nöjd, han fick ranta runt och leta bajs med oss. Sen låg han i skuggan och vilade.

Av Paula - 28 maj 2013 15:11

Jag njuter.

+20 grader i skuggan, inga mygg ännu och jag och saga "flexade hem" tidigt idag. Nu sitter vi på altanen, äter kakor och glass och hoppar lite studsmatta mellan varven. Helt underbart.

Studsmattan var en bra investering. Alla barnen, och alla vuxna gillar den. :)

Av Paula - 21 maj 2013 18:48

Ska alldeles strax åka hem och äta... Jag hoppas. Jag tror annars att jag svälter ihjäl.


Anyhow, nu så. Är det snart slutet på maj. Detta gör mig nervös av olika anledningar.

Det gör mig också glad. Den insikten att till helgen har vi bott i huset i ett år. (har bestämt att vi ska ha fest pga detta, vi ska grilla, hoppa studsmatta och äta godis). Jag har även varit sambo med fina Raring i ett år till helgen. Det kan vi också fira. Vi kan också fira att huset stigit i värde rejält sen vi köpte det, det är också helt hyvens.


Vi kan också fira att vi äntligen renoverat klart rummet. Sagas och Fridas rum. Satte dit sängen igår, och nu saknas bara resten av möblerna därinne. :) Det blev så fint. Ska lägga in bilder sen när allt är på plats. Hela renoveringen gick säkert på en 7-8000kr, men det var det värt. Kan vara 10 000 också... ;)

Nu saknas det bara att köpa 2 nya garderober och några små hyllplan.


Nä, nu ska jag se om jag kan få åka hem. På riktigt.

Av Paula - 14 maj 2013 12:06

Lunchar lite på jobb, och passar på att testa blogga från ny iphonen. :)

Jobbet rullar på bra idag. Suttit med en massa bokningar. Som tur är har jag kort dag idag, så tanken är att jag ska göra ett försök med listerna i rummet efter jobb. Få se hur det går... Lister är inte min starka sida.

Men först jobb till 16.

Av Paula - 12 maj 2013 06:31

Jajjomensan. Igår började jag tapetsera flickornas rum på förmiddagen. Hann med den största väggen innan raring kom hem från jobbet. Och han märkte inget... Han gick in i rummet och tittade sig runt och såg inte. :)
Men, väggarna var ju nästan vita sen innan, men i den vita tapeten finns det pyttesmå ränder av silver(?), ja nåt som blänker iaf när man tittar på nära håll.

Sen var jag ute och rastade frida och saga. Dom cyklade och jag och rex sprang bredvid. I världens mysigaste väder dessutom, snöblandat regn... Huvva. Saga som har uppgraderat från en 12" cykel till en 16" cykel var numera så snabb så jag hann inte med även fast jag joggade. Kul att kunna vara ute och motionera hela gänget. Även om det var pissväder. Saga var så stolt att hon var snabbare än mamma.

Efter lilla joggingturen så tapetserade jag dom 2 andra väggarna klara med den vita tapeten, under tiden fixade raring middag åt oss. Måste säga att det är förjävla kul att tapetsera när underlaget är bra.

Jag hade ju lovat barnen att vi skulle baka cupcakes också under helgen, så det gjorde vi efter middagen. Dom blev jättefina. Och goda. Den gröna toppingen var ju hur sliskig som helst. Kul att göra också. Och barnen dekorerade dom så fint.

På kvällen blev det dags för pricken över i:et, nämnligen fondväggen. Jag var lite nervös innan, med tanke på att tapeten som saga valde kostade 700kr rullen, då vill man inte göra fel. Men trots mösnterpassning så var den skitenkel att sätta upp, och resultatet blev helt underbart!!! Så fint. Bilderna ger den inte rättvisa. Den är så grön och glad och mysig på något sätt. :)

Nu är det bara lister kvar, och att bygga in det där luftröret, men det tänkte jag överlåta till raring som har ledigvecka till veckan. Ja, nya eluttag ska han sätta också.

Idag ska jag bara vara ledig. :)

Av Paula - 9 maj 2013 21:16

Att lägga golv är ganska enkelt... Sålänge där inte finns hinder. Jävla elementsrör. Jag fick lågt blodsocker och flera golvskivor gick sönder. Så jag tog beslutet att få i mig och barnen mat, och sen gör jag ett nytt försök imorgon när raring är hemma.

Efter maten for jag och barnen och rex ut. Barnen på cykel och jag gåendes. Vi övar på sagas cykelväg till nya skolan. :) inte för att hon ska få cykla själv ännu, men det är ju bra att öva. Så hon hittar. Även fast det var blött och regnigt ute så var vi ändå ute en timma. Frida och saga var ute ännu längre, för dom ville inte komma in.

Nu hoppas jag att vi får till golvet imorgon, så jag får börja sätta upp tapet.

Av Paula - 8 maj 2013 21:16

Efter en pissdag på jobb så får jag njuta av en ledig kväll i soffan tillsammans med mina underbara söta kids. I LOOOOVE THEM. Massor. :)

Av Paula - 7 maj 2013 22:29

Idag harvjag jobbat från 7-17:45. Vi är kort om folk på jobbet, så det blev övertid idag.

Sen kom jag då hem, och slängde in kyckling och vitkål i ugnen och gick in i flickornas rum och började måla... Eftersom att jag inte övervakade kycklingen så noga, så blev den en smula torr, som fnöske ungefär. Och vitkålen blev lite bränd, men det hela smakade helt ok, trots att det var lite torrt och hårt. *host*. Man kan ju intala sig det i alla fall.

Nåja. Men målat har jag gjort. Varv 2 på taket, och varv 2 på fönsterkarmen och på elementet... Och, som grädde på moset så hade de på målarbutiken sagt till raring idag, att man bör också grundmåla väggarna innan tapeten. Detta då den där renoveringstapeten är otroligt sugande. Absorberande känns som ett mindre snuskigt ord. Den är absorberande. SÅ, jag har även målat alla väggar ikväll också. Varenda en av dom. Raring var söt som köpte mer färg till mig... Men nu är det gjort. Nu hoppas jag att jag inte behöver måla mer. Jag hoppas 2 varv på taket räcker.

Det tar sig med andra ord. Men det är tungt att jobba och renovera hemma. Nästa steg blir att riva ut den snygga blåa golvmattan och lägga in det minst lika snygga vit/gråa ekklickgolvet. SEN, sen efter det, blir det tapeter och lister. :)

Lägger in en bild från ikväll, vackert. ;)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards