Liten, söt, ond...

Alla inlägg under november 2012

Av Paula - 27 november 2012 09:47

I helgen var vi aktiva supporters. Vi spenderade hela lördagen på Hellnerstadion och hejjade på skidåkarna. Otroligt kul att vara med när världseliten kommer på besök till samhället. Mäktigt arrangemang.

Sen kom då blåmåndag igen och vi var i full färd med rutinerna: upp 4.30 för långprommis med hunden, äta frukost, väcka saga och åka till dagis... Väl där fick jag av henne vantarna så utbrast hon med gråten i halsen: -Mamma jag vill kräkas!!!
Och det gjorde hon, och vi vände tillbaka hem. Sen sov stackarn hela den förmiddagen och sen var hon pigg igen?? Däremot blev jag själv illamående och trött, och så var hela min gårdag. Dock blev det inte värre och det är ju skönt. Och idag känns det bättre. Men vi fortsätter att vara hemma. Numera sägs det att man ska vara 2 dygn kräkfri innan man är smittfri, och det är lika bra att hålla på det så att man inte för smittan vidare på dagis. Så på torsdag tar Sagas pappa över och då går jag på jobb. Gissar att mitt skrivbord kommer att vara full med lappar om patienter som vill avboka eller omboka eller som vill ha en snabbare tid.

Annars, så är vi i färd med att beställa oss ett nytt köksbord inför jul. Och annars också, för vårat köksbord är så litet. Så vi har hittat ett som vi vill ha, nu är frågan bara om vi ska beställa frakt för 950 kr, eller om vi åker själv och hämtar. Jag är nog mest inne på att få det hemfraktat av någon som inte är jag. :)

Det blir bra med ett större köksbord, även om det var dyrt. Men snyggt.

Idag måste jag annars åka och köpa hundmat, säcken är slut. Ska även på eftermiddagen gå och klippa mig, det behövs. Sjukt vad skönt det ska bli. Långa lurvet ska bort! :)

Av Paula - 18 november 2012 17:06

Nu har kidsen åkt med bussen. Det känns alltid sjukt tomt när dom åker. Idag var vi på friluftsfränjandets bytesmarknad och köpte skidor, stavar och pjäxor till frida. Sen roade hon sig med att åka runt huset ungefär. Hundra varv. Vi gjorde finfina spår åt henne. :)

Men som sagt. Nu är det tomt och tyst och jag känner bara att jag vill göra en massa saker men vet inte vad. Blir hyper av att sitte hemma just när barnen åkt. Vill ha något annat att tänka på. Tänkte ge mig ut och åka skidor, men elljusspåret på heden var inte tänt och det blir nog lite svårt i mörkret. Prutt också. Jag som var så sugen på att premiäråka lite.

Raring är jättespännande han och sitter och löser korsord... Say no more.

Stunder som denna saknar jag Luleå där man iaf hade en massa vänner och familj att åka runt och störa. Miss u!!!

Äh, går och Letar något att göra. Typ.

Av Paula - 17 november 2012 18:11

Nu har jag äntligen laddat över bilderna från förra helgen. (och från idag).


Så här kommer lite bilder från vår mysiga hotellweekend:



Vi blev helt förtjusta (eller jag iaf) i det fina fönstret på hotellrummet. Ett sånt där underbart fönster som man rymdes att sitta i. Högst upp. Fiiint. Ett helt ok hotellrum, och vi rymdes bra även om vi var 5 pers.




Saga och Frida fick sova i en bäddsoffa.




Jennifer hade en extrasäng bredvid våran.




På hotellrummet roade vi oss med Ipads och tv:n. Och böcker. Så himla skönt att vara på hotell och slippa alla plikter som man annars har att göra.



Men bäst var ändå äventyrsbadet. Vi hade kunnat roa oss i flera dagar där tror jag. Men vi var rätt trötta efter 4-5 timmars plaskande. Men kul var det.



Ett "dimmigt" försök till att få en bra bild på oss. :) Linsen ångade igen av all fukt.



Så, det var förra helgen det. Nu är det en ny helg, och idag har vi varit ute flera timmar och tittat på tomtarnas vinterspel på stan.



Kul att se så mycket folk på torget. Bättre arrangemang med snöläktare än förra året då bara dom som stod närmast kunde se. Många fräna tomtar som tävlade.



Sen for vi till hembydgsområdet och köpte hem lite hembakt fika och knäck. Där fanns en supermysig hästskjuts också som kidsen givetvis ville åka i.



Saga, Frida och Jennifer i kälken.




Jennifer informerade mig att detta är såkallade "Shire-hästar". ?? Ja, hon vet säkert bättre än jag. Men fina var dom. Mäktiga stora djur.



Och nöjda var barnen efter hästskjutsen. Sen var vi frusna och kalla och åkte hem och drack varm oboy och åt upp fikabrödet vi köpte. Den friska luften gjorde att jag blev sjukt trött och somnade till en stund, det behövdes. Nu är det godistajm och bastudags alldeles snart. Skönt med helg. :)

Av Paula - 13 november 2012 22:01

Helt sjukt vad tiden går fort... Tyckte nyss de var helg, och nu är det snart onsdag. Mitt i november...

Nåja, vi hade en underbar helg iaf. En hotellweekend i piteå med bad och shopping. Ungarna, dom större, hade aldrig bott på hotell. Var rätt kul att se dom ranta fram och tillbaka till frukostbuffen. :) man fick ju hämta hur många gånger man ville.
Vi hade jätteroligt på äventyrsbadet, och frida lärde sig att simma. Även om hon själv inte ville erkänna att hon faktiskt simmade flera meter utan att sjunka. Sötunge. Både jag och raring betedde oss som gamlingar... Vi somnade före 22 hela helgen... Men skönt var det att sova ut. Passade på att gå runt i piteå och handla också. Nya skor till mig, och raring shoppade böcker med barnen.

Tog lite bilder från helgen. Ska se om jag får tummen ur nån dag och laddar upp dom.

Hunden fick vara under vår hotellvistelse hos hundvakten bror med flickvän, och det verkar ha gått bra. Även om hunden gick direkt och myste på sin bädd när vi kom hem, tror han hade saknat sin plats. Han är som söt och menlös. Även om han verkar ha bekymmer med löptikar nu.... Massa gnäll och sniffande där ute. Det är nog inte lätt att bli könsmogen. ;)

Annars vill jag gå och se Twilight!!! Typ som f- n.

Längtar efter julen också. Skönt att vara långledig och gå omkring och pyssla med julmaten. Mums.

Nä, dags för sängen. Fullt upp imorgon. Morgonprom med hunden, jobba och sen åka med saga på fotbollen på kvällen. Lär ju vara mör imorgonkväll. Men på torsdag har jag sovmorgon. :) nu mot sängen och invänta mannen som är ute och kvällsrastar hunden.

Av Paula - 6 november 2012 08:03

Har hela 3 sovmorgnar denna vecka, fatta vad skönt det är. :) idag börjar jag 9, och på torsdag 9.30 och på fredag 8.30 Känns hyvens.

Har nu på morgonen gått en timmes långprommis med jycken. Han fick ha täcke på sig, termometern visar -14 grader. Man blev lite kall om kinderna. Men skönt var det.

Satt fint med en rejäl omelett i magen efter den långpromenaden. Då kanske jag klarar mig till min sena lunchrast på jobbet. Sjuuuuk träningsvärk haf jag också. Fick med mig raring till gymmet i söndags, och det känns.... Har så otroligt ont i pectoralismusklerna. Aj. Men det var roligt att se ett nytt gym. Hoppas vi kan fara dit fler gånger.

Nä, dags att göra sig klar för jobbet. Snart är det fredag igen. :)

Av Paula - 2 november 2012 14:29

Jag har jobbat kort dag idag, helt undrbart. Har precis kommit in efter att ha skottat snö ute på gården med frida. Vi var för övrigt igår och åt på olearys, och nu leker frida servitris.
-Mamma, vad vill du ha för något?? *frida står vid köksbordet och håller ett litet block och penna i handen*
-ja, jag skulle kunna ta kaffe och en bulle, och lite mjölk.
*frida antecknar*
-bra mamma, då kommer jag med det, men du måste ha tålamod, jag har en massa andra kunder också, så du vet. För det är faktiskt mitt jobb att servera alla.

Billig var hon dessutom, bara 10 kronor för kaffe och bulle... Med påtår. :)

Synd att småttingarna åker idag, hade vart mys att ha dom kvar. Blir bara jag, raring och vovven i helgen.

Måste nog köpa hem godis ifall det kommer nå monster och ringer på dörren. Man vet ju aldrig nu när man bor i ett barntätt villakvarter.

I övrigt hoppas jag att jobbet blir lugnare framöver, verkar nästan så. Bara uthärda en månad till. Hujj hujj.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards