Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Paula - 2 maj 2009 21:52

Jag är lite smått fundersam över min stora 7-åring. Hon har visat sig OERHÖRT utseendefixerad på sistone.


Hon kan säga saker som:

-Oooh vad jag är tjock.

-Tänk om jag var söt.

-Vilket fult hår jag har.

-Vad ful jag är.


Jag blir nästan helt sanslöst upprörd när jag hör sånt. Hon är 7 år!!! Hon ska inte fundera på utseende alls ännu!! Givetvis har jag ju hävdat det motsatta när hon kommit med dessa kommentarer och sagt att hon minsann är söt och inte tjock, och att alla ser olika ut och huvudsaken är att man själv trivs och har kul. Har också försökt få henne att förstå att hon är ett barn, och ska inte lägga fokus alls på utseende. Hujja, antar att det kommer från skolan. Denna yttre press. När vi såg på robinson så ville hon se ut som Linda Isacsson, för hon var ju söt...


Insikt:

Jag har 3 döttrar.... jiiiises. Vad har jag gjort?? Hur ska jag liksom kunna handskas med 3 tonårsdöttrar med dåliga hårdagar??

Nä, skämt åsido.


Känns jäkla trist att hon redan nu som 7-åring har en sån utseendefixering. Och hon har inte ens hunnit börja 1:an. Hon pratar redan som en tonåring också. Fraser som:

-Oooh, ofta att jag är bra på att dansa...

Vilket på svenska innebär att hon inte tycker att hon är bra på att dansa. Ordet OFTA är väldigt populärt.


Fattar inte att hon oroar sig för att hon inte är nog söt. :(

Mitt mammahjärta går ju en smula sönder.

Jag hoppas att allt detta hon säger är bara ett sätt att få lite extra bekräftelse.


Av Paula - 2 maj 2009 19:45

Kidsen dansar till deras nuvarande favvo EMD. Mitt i klippet står ju saga still vid tv:n, för er som vill veta så stannade hon upp för att göra nr2 i blöjan. :)

Sen dansade hon glatt vidare.

Av Paula - 2 maj 2009 17:40

Nåjoo, nu har jag gjort alla plikter för idag. Nu är det bara lugna gatan som gäller.



Vi drog till konsum och tjackade karra. Jennifer och frida cyklade och jag promenerade med vagnen och Saga.


Frida var SÅÅÅ duktig, cyklade dom 3 km utan problem. :) Inte illa för att nyss ha börjat cykla. *stolt* Däremot så hade hon lite väl bråttom på vissa ställen, och jag trodde flera ggr att hon skulle slå ihjäl sig, men det gick bra. Dock borde hon ju lära sig hur man bromsar... :P


Saga chillade i vagnen. Lite trött var hon.


Nu ska vi bara hänga i soffan och äta karra och invänta kvällens robinson.


Tjing. (Märks det att det bara är frida som gillar kameran??)

Av Paula - 2 maj 2009 08:51

En sovmorgon hade suttit fint. Saga vaknade 07.00 Jag är trött....  Hade svårt att somna igår. Mycket tankar som snurrade runt. Tänker på min moster som ligger på sjukhuset, känns inge roligt överhuvudtaget. Hujja. Till veckan ska jag åka och hälsa på där. Se om det har blivit nån ändring eller inte. Prata lite med henne, för jag vet att hon hör.


I övrigt så är det en solig dag idag igen. Så vi ska vara ute. Måste leta solkrämen och smörja kidsens nyllen, dom har fått massa färg. Ska nog promma till konsum sen, låta jennifer och frida cykla dit och så ska vi handla godis.


Annars så vill jag ha en kram. Jag behöver en kram. Sådeså.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards