Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Paula - 18 december 2010 23:31

Sitter här, helt tyst i lyan. Kidsen sover och jag börjar trots en massa irritation känna julstämmning. :)


Världens sötaste Saga har haft horn i pannan hela dagen och igår, och det börjar ta på krafterna. TROTS. Hon har helt plötligt tappat förmågan att både gå och äta själv... När hon känner för det alltså. *suck* Från att ha varit en tjej som själv kliver ner i overallen och man behöver bara assistera lite, så får man nu själv klä på en lealös daggmask, som ibland stretar emot... Jättekul. Och att GÅ till bilen går ju inte, nej, hon kan INTE. Och att GÅ in när man vart ute går inte. Har testat lämna henne ute för att se om hon kommer på bättre tankar, men icket. Hon bara sitter där och ser ut som att hon precis fått 1-0 mot mamma när jag går ut för att kolla om stackarn frysit fast eller börjat grina... *djuuuup suck* Jag misstänker att min 3-åring har snäppet vassare hjärna än mig. Illa.

Hon ser så beräknande ut, som att hon vet precis vad jag ska göra om hon gör nåt hyss. Och hon är rätt liten ännu, hur blir det om några år?? Hurrv.

Nåja, nu är hon dock himla söt och snäll när hon sover.


Annars. Ja inte mycket. Vi var hurtiga och var till gymmet på förmiddagen, sen har vi bara varit hemma. Sett tv har jag gjort, eller tv:n var på och jag slöade bara i soffan. Saga har suttit och ritat teckning efter teckning dom stunder hon inte varit trotsig. (kan nämna att hon gick och bar min kökspall, sån med 3 trappsteg, till sitt rum, jag frågade vad hon skulle med den till, fick inget svar. Sen hörde jag DUNS, DUNS, DUNS, då klättrade ungen upp och hoppade ner... pallen är ju typ lika hög som hon...) Blivande stuntkvinna?? Givetvis beslagtog jag pallen. Och till mitt minne kommer dom månader Saga fick ha tyghjälm med vaddering på sig när hon lärde sig sitta/gå... Kankse skulle leta upp den igen.

Jennifer har idag vart supersöt. Hon har pysslat i sitt rum och gjort julklappar till Saga, Frida och mig. :) Nu ligger dom under granen.


Frida har vart på julfest i byhåla. Hon har också vart på ett ypperligt humör. Hon och Saga har tillsammans suttit och ritat, och sen lekte dom familj. Med bebisdockorna. Och sen har dom givetvis lekt högljudda lekar, dom sprang hallen fram och tillbaka med hästar i nävarna, har ingen aning om vad det var bra för, fick säga åt dom tusen gånger ungefär, lät som ett helt dagis ett tag.


Imorgon blir det fullt upp också. Ska skjutsa barnen till byhåla. Och kaninerna till en supersnäll kaninvakt som ska sköta om dom när jag är borta. Får hoppas jag får in buren i bilen... Och sen måste jag ju packa imorgon också, så jag inte glömmer nåt. Kan inte fatta att det är fjärde advent imorgon. Tiden går så fort.

Ska bli underbart att få fira jul med raring, även om det kommer vara tomt utan kidsen. Men jag får mysa med barnen nyårshelgen istället. :) Då blir det tacos och tomtebloss för hela slanten.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards