Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

LSO/ Gneta gneta.

Av Paula - 1 juli 2011 21:17

Det är FREDAG idag. Veckan gick apfort. Skönt med helg. Fick hem storflicksen idag och Saga var helt lycklig när storasyrrorna kom som vanligt. :)

Nu ligger dock alla i sina sängar, och jag ska snart följa deras exempel. Ska bara unna mig ett långt fredagsbad i karet först.


Men, kom just på att när denna helg är över då kör HELL-week igång. Jobb 12 dagar i sträck...


Men... Om jag jobbar som en dåre och sparar som en dåre... Då KANSKE jag har råd med en handpenning till ett utedass när jag är 92 år. Eventuellt. (Läs: Paula är bitter för att hon är så trångbodd och inte får låna av banken till ett större boende för att Paula är ensamstående och har barn...)


För, banken kalkylerar nämnligen med att man lägger 2800 kr i månaden/barn. I mitt fall lägger jag då 8400 kr varje månad på barnen... (???) <--- för det gör man ju.... (ironi). Och om man då räknar bort hyra, och alla andra av bankens schablonbelopp så då går jag enligt banken minus ca 5000 kr varje månad, TROTS att jag tjänar rätt bra nu och TROTS att jag inte har några andra lån förutom csn. För enligt banken ska man ha 9000 kr över efter barnen och hyran är betalda. (Bara barnen och hyran i mitt fall uppgår till 14 400 kr i månaden om man räknar som dom, så dom ville jag skulle tjäna minst 35 000/mån innan jag får låna till boende). Nåja, ge mig ett par till löneförhandlingar så är det chill... *host*


Som hon på banken höll med om: Att vara ensamstående och ha flera barn... då är det rätt kört.


Och ensamstående är jag ju... För en sambo har jag inte. Och just nu känns det som att det kommer jag inte att få heller... För det är ju SÅÅÅ bra att betala hyra för 2 lägenheter och bara använda en... Jättesmart.


Nåja, jag fixar det. Ge mig ett par år på nudlar och sparande så går det fint.

(går och lägger mig i badet och hoppas på att morgondagens v75 gör mig rik som crap).  

 
 
Ingen bild

Nina

2 juli 2011 12:20

Ja bankerna är fan svåra ibland... kom ba ihåg när jag var typ 20 och skulle låna ynka 13000:_ till en handpenning på Civan(bilen)
Hade fast heltidsjobb å allt på Max.. men icke skulle jag få låna minsann.. tillslut skällde min dåvarande pojkvän ut dom å jag fick låna till slut... herregud!! Du får se till att bli sambo först :-)

Därför köpte vi lgh före hus nu.. trots att vi båda vill ha hus.. just för att Daniel inte hade nåt fast jobb just då... å jag antar att jag inte får låna 2mille själv..lixom...

Paula

2 juli 2011 13:40

Jo, men tyvärr vill inte min pojkvän bli sambo i denna lägenhet. Och andra lägenheter finns inte här. Dött lopp liksom.

 
Ingen bild

maria

2 juli 2011 17:16

När jag flyttade upp 1998 tog det väl ett par månader innan jag hade en 4-rummare (etagelägenhet). Sen flyttade vi för att komma närmare dagis. Även där tog det inte länge innan vi fick enn fyra på samma område som dagiset låg på. Sen köpte vi ett hus ett stenkast därifrån. 126 kvadrat med jättestort garage. Observera att jag inte tjänade några miljoner, och hade tre barn. Tiderna förändras, och det gör mig ganska ledsen när jag tänker på det. Ledsen för din skull. Du är värd bättre.

Paula

2 juli 2011 17:42

Tack. Ja, nuförtiden är dom stenhård på banken... Men men. Jag har börjat spara... sen får vi väl se hur länge det tar innan jag är betrodd på banken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards