Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Paula - 15 december 2011 16:30

Det är som kul att ha bloggen som ändå varit igång i flera år. Ibland går jag tillbaka och ser vad jag skrev förra året och förförra året.


För 3 år sen 2008-12-14 blev jag av med min bil. Och jag kommer än idag ihåg hur jäkla ledsen jag blev. Sällan/aldrig händer det att jag bryter ihop inför mina barn, men den dagen när jag såg min tomma p-plats, och alla barnen var med mig kunde jag inte hålla igen. Det sprutade tårar och jag minns att jag ringde till bror och hulkade i telefonen av gråt. Fy vad hemskt det var. Men men, jag överlevde ju bevisligen, även om jag saknar den bilen. Det är något speciellt första gången man tar ett lån och köper bil. Nu har jag en mycket "sämre" bil. Billig och köpt kontant, för jag anser att jag behöver inget bättre då jag kör så sällan. Men forden kommer jag alltid sakna.


Annars då. Ikväll vankas det grötkväll på sagas dagis. Ska bli kul att mingla på dagis på kvällen, det är så sällan man hinner se föräldrar och fröknar mer än bara dom minutrar det tar att klä på och av barnet vid hämtningar/lämningar.


Och trots att jag har kortvecka (4dagar) så känner jag att jag är supertrött och vill att det ska bli helg. Måste vara mörkret som gör det. Det är mörkt när man går på jobbet och mörkt när man går hem... Men nästa vecka vänder det, då börjar vi gå mot ljusare tider. :)


Husmarknaden här uppe står still också. Inga nya objekt. Och stans största mäklare tar julledigt nu, så det blir väl nya friska tag nästa år då... Lika bra det, nu ska vi ju ha fokus på julen och äta oss riktigt feta och goa. ;) Sådeså.  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards