Liten, söt, ond...

Alla inlägg under april 2011

Av Paula - 29 april 2011 17:46

Erkänn nu att ALLA har suttit helt apatisk och väntat på ett nytt inlägg i bloggen från mig. ERKÄNN!! Nähä, trodde väl inte det... ;)


Sorry iaf. Har haft en liten meckig vecka. Praktik, och trassel med magen. Var till och med hemma igår, pga magont, sånt händer väldigt sällan... att jag sjukar mig alltså. Men idag känns det lite bättre, så jag uthärdade. Och uthärdar. Min mage är inte kompis med mig. Och för en som alltid varit överens med magen så är det lite jobbigt. Hela magen är svullen och öm, dock verkar det enligt dr inte vara nåt fel på den som hon kunde lista ut iaf. Så det är bara att uthärda. (Ser dock ut som att jag svalt en pilatesboll...) Jättekul när man gör sitt bästa för att komma i beach 2011-form. Rumpa.


Saga har också varit sjuk, men hon har haft feber och hosta. Som tur är har hon piggnat till och idag var hon strålande lycklig kl 06.30 på morgonen när hon äntligen fick gå på dagis igen. Hon var med till dr igår när dr undersökte mig, och när det var dags för blodprov var Saga ca 10 cm ifrån nålen och var totalt fascinerad över alla rör med blod som Systern tog från mig.

 

Frågade saga om hon skulle bli dr, -Ja det ska jag svarade hon. :) Kvinnan som tog proverna tyckte det var jättekul med en liten söt, intresserad och nyfiken tjej. Hon kände för övrigt igen Saga då hennes pappa varit runt på sjukhuset med henne.


Dock är det skönt att det är fredag idag. Fick sluta tidigare också, så jag och Saga for på cykeltur till coop. Sen cyklade vi förbi min E som var hemma och pysslade med pappersarbete. Saga noterade att E har ett snyggt hus, och att det var VÄLDIGT många trappor. (fjärde våningen).


Nu ska vi bara ta det chill och ha lite fredagsmys. :)

Av Paula - 25 april 2011 20:18

Jo, jag och Saga har vart på långprommis med Fammo och hunden. Det var himla behagligt ute, men nu är jag frusen. Blev nästan 1,5 timme långsam promenad. Saga har sån hosta nu, tycker inte alls om det. Stackaren hostar hela tiden. :( Hostmedicinen hjälpte bara lite... Hoppas det blir bättre.


I övrigt så konstaterar jag att kommunikation är superviktigt. Helst när 2 personer med så olika liv ska försöka synka ihop med varandra. Jag ska lära mig att PRATA. :) Prata prata prata. Det löser upp många funderingar.


Annars så är det dag 2 utan kolhydrater efter påskens frosseri. Känns bättre idag än igår. Igår hade jag äcklig huvudvärk. Kroppen skrek nog efter påskgodis... Idag testade jag göra bacongratäng, väldigt kolhydratfattig, men protein och fettrik. Skitgott. Blev 5 matlådor av det också. Och det behövs. NU ska jag gå och koka mig lite te och kanske fika nåt nyttigt. Typ keso eller nåt.


Imorgon börjar fjärde veckan på praktiken. Iiih. Snart är det slut. Hur ska jag orka plugga till tentan. Motivationen finns inte alls.

Av Paula - 24 april 2011 18:05

Jag har haft lite crappigt humör i helgen. Men men, det skiter jag i nu. Det får ge sig.


I övrigt:


  

Jag och saga har vart och gymmat. Det var skönt. Humöret blev genast bättre. Men nu är sillmjölkearmarna lite slut. (mina armar alltså).


 Sen har vi flytta ut fluffis och lillan ut på "sommarbete". Dvs balkongen tänkte jag att dom får husera på nu. Dom smiter ändå ut dit så fort balkongdörren är öppen, så då tänkte jag att då kan buren få vara där ute när det är varmt ute.


  Saga var på bushumör. Som vanligt.


  Lillan nosar på mattan.


   

Fluffis nosar på saga.


  Saga la beslag på min kamera och tog bild på hennes vy från balkongen.


+15 grader i gällka idag. Inte illa.  

Av Paula - 22 april 2011 22:48

Jajjomen. Idag har det vart full rulle... Långfredag.


Började dagen med morgonmys med raring som är så go att ligga och kramas med när man är nyvaken. Hur mysigt som helst. Sen trippade kidsen upp eftersom, och det blev en maffig frukost lagom till Saga anslöt till sällskapet. Den lilla damen gick sent igår till sin pappa för att sova. Det dög inte att sova hos mamma. :) Hon är söt.


Sen hälsade B2 på för en kaffe och kort efter det dök Mammsen med sällskap upp. Och dom hade minsann med mina sommardäck till mig, och till råga på allt så hade dom varit och köpt 2 nya sommardäck då ena paret var helt kasst. SKÖNT!! Jag som tänkte ställa av bilen för att jag inte hade lagliga sommardäck att slänga på den. TACK. :) Kidsen fick massa påskgodis också. Ett under att dom inte ligger och vrider sig av magont idag... Det hade jag gjort.


Så, hur som. Vi hjälptes åt att skifta däck på min bil och jag passade på att spana in min raring i arbetskläder... Me like. ;) Slurrp.


Sen vart det lite lugna gatan en liten stund. Raring for på jobbet, och mammsen med sällskap åkte hem. Jag och kidsen får på coop och handlade mat, sen drog vi iväg till badhuset för ett påskdopp. Trodde i min enfald att det skulle vara sparsamt med folk, men tydligen är badhuset poppis även under påsken. Jättetrevligt.


 Det var som kul att plaska runt i lilla poolen.


  När solen lyste in så blev det riktigt behagliga temperaturer.


  

Efter badet satt vi och myste lite i bastun innan vi drog hem och fixade middag.


Sen har kidsen (frida och saga iaf) lekt en massa. Dom la ut en filt i hallen och det var tydligen en buss som dom åkte runt med... Dom och deras dockor. :)

Jennifer har roat sig med dataspel på kvällen. Jag har varit flitig (läs: haft socker-damp) och städat hela lyan. Dammsugit, skurat, vädrat mattor, spikat upp krokar osv... Man blir helt störd av att äta godis. Energisk om inte annat.


Nu ska jag knöla ihop mig i soffan under täcket och invänta på att mannen kommer hem från jobbet. GLAD PÅSK på er andra.

Av Paula - 20 april 2011 17:23

Igårkväll (natt) fick jag höra dom där 3 orden som jag väntat på... *ler* Den som väntar på nåt gott...


Jag blev lite paff. Inte alls väntat. Men idag går jag bara och ler. :)

Lyckades försova mig också... Börjar 6.45 Vaknade 6.49 Grattis. Var ombytt och klar på praktiken 7.09 *pust* Blev inte så sen med andra ord.


Jag är kär. Och galen. Och jag gillar det. :)

Av Paula - 17 april 2011 18:53

Söndag. En dag då man SKA vila. Det var då inte planerat från min sida... Men hur som. kring 9 gjorde jag frukost åt saga, sa då åt E att jag var rätt trött, sen somnade jag tydligen om.

Vaknade 12 ??!!


TOLV?? Fatta vad länge jag sovit. Saga satt och tittade tv och E satt och skrev på datorn. Och jag är ännu toktrött. Har inte fått nåt gjort idag. Var ute en sväng i blåsten med Saga i lekparken. Gick hem efter bara 40 minuter, höll på att blåsa bort. Och nu sa Saga: -Mamma, när ska vi lägga oss? Jag är trött.

 

Det kanske bara är en sån trött dag. Jag som i vanliga fall gör MASSOR varje dag... Nåja, även små Paulor måste vila ibland.

Av Paula - 17 april 2011 00:42

Slänger in ett snabbt inlägg. Ska alldeles snabbt skutta i säng.


Har en skön helg. Soffmys, fikabesök, bakning, träning och framförallt bara hemvaro med både E och Saga. Känns skönt att bara ta det lugnt. Det behövs.


Fixat igång Sagas cykel, imorgon kanske jag orkar ta upp min. Sen kanske det blir en cykeltur. :)


Puss och godnatt.

Av Paula - 13 april 2011 21:58

NU är jag mer död än levande. Morgonens tidiga uppstigning (05.30) gör sig påmind... Haft fullt upp idag. Praktiken var helt galen. Sjukt vad fullt upp. Sen var det hämta hem saga från dagis, fixa middag. Mysa med Saga, springa i tvättstugan, byta om, lämna saga en stund hos hennes Pappa, fara ut och springa, hämta saga, in i tvättstugan, kvällsfika, nattning, springa i tvättstugan, dusch, dammsuga och just det, diska gjorde jag också... *pust*


Imorgon är det plugga som står på schemat. Skönt att kliva upp så tidigt iaf. Sovmorgon till 8 ska jag ta. :)


Sjuk träningsvärk har jag i benen efter måndagens gympass, och det blev inte bättre av dagens löpning. :S Men kul var det. Underbart väder och bra sällskap.


NU: Sängen, och sova.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards