Liten, söt, ond...

Alla inlägg under maj 2011

Av Paula - 31 maj 2011 22:01

Sen då. Min träning går åt fanders. 1 vecka utan träning nu. Halsen krånglar och gör ont. Och är det nåt jag har respekt för så är det halsont... Då tränar jag INTE.


MEN, hursom. Nu är det dags att sluta trycka i sig massa onyttigt. Måste fan ta ordentligt tag i allt frossande som man pysslat med på sistone. Usch. Dags att skärpa sig så man kommer i bra halvmara-form till september. :)


Sisu ffs. *peppar mig själv*

Av Paula - 31 maj 2011 19:56

Nu är den över, examensceremonin. Skönt. Det var kul även om det var nervigt. Jag och raring åkte ner på lördagmorgon. Var skönt att åka bil, slippa köra själv. Vi drog till bror och svidade om till finkläder innan vi drog till LTU.


  

Jag och Raring. Bror stod bakom kameran. (jag är rätt kär i min raring, han är fin och go).


  

Naaaaaawwwww!!


Som sagt, sen drog vi till LTU. Där var det massa folk. Och en stor läskig scen...


  Här är då jag uppe och tar emot mitt diplom och skakar hand med lite lärare, rektorn och kårordförande. Äckelnervös var jag... Blev uppkallad först i min halva av klassen, mao helt ensam på scen tills nästa blev uppkallad.


  Jaha, här står man ensam... Inför några hundra pers. Jättelattjo. INTE. Tänkte lite: "hmmm, inte läge att ramla och svimma just nu...." Och jag överlevde faktiskt.


Sen när ceremonin var över drog vi till bror igen. Där fick jag massa presenter, tack så mycket Eric, Bror, Johanna, Malin, Emil, Moster, Mamma, A och Saga. Jag är inte van att få grejer, men nu blev jag verkligen bortskämd. Stort tack till Mamma som hade gjort godaste smörgåstårtan nånsin och fika till en hel armé.


  Här försöker jag packa ner vinglasen som jag fick i den fina kabinväskan som jag också fick. :)


Sen blev det lite öl och andra drycker. (vuxen och förståndig som jag är så drack jag varannan vatten). (Läs: Paula är less på att få höra hur hon har gjort bort sig förr och vill inte bygga på dom osanna ryktena med fler osanna rykten...;))  


  Heineken ska det va... Och varannan vatten som sagt. ;) Bakom ölen är det då jag och Bror.


Innan kvällen var slut hann vi med en utgång på stan också och sen stapplade jag på extremt ömma fötter tillsammans med raring till hotellet för att sova lite. Sen hade vi en fin söndagmorgon med mys och hotellfrukost.


Allt som allt en himla sweet helg. :)

Och nu är det bara 2 dagar kvar innan jag kan kalla mig för sjuksköterska på riktigt.

Av Paula - 27 maj 2011 10:23

Hade en helt underbar ledig dag igår.


Dejt med raring hela dagen. Vi gick på stan och shoppade. Blev en kavaj till examen samt en ny partyslunga (läs: handväska). Jättenöjd är jag, helst med väskan, det var en sån där "ooooh, vad fin... måste gå tillbaka till affären och köpa den, MÅSTE"

Var för övrigt inte på jakt efter en väska, men det var kärlek vid första ögonkastet. ;)


 

Lite liten bild lånad från Friis & Companys sida, men snygg är den. :)


Nåja, hursom. Vi gick på stan, shoppade, fikade och bara mös. Sen åkte vi hem en sväng och jag testade examenskläderna och jag är nöjd. Jättefin blev kavajen också.


Sen drog vi på Olearys och käkade midddag och drack nån öl till, helt underbart. Det var första gången jag bjöd raring på middag ute, annars är det alltid han som stått för allt. Men nu var det ju jag som ville ha en dejt med han, så då ville jag betala också. Han tyckte det var jättemärkligt. :)


Jag är jättenöjd med hela dagen igår. Var hur underbart som helst.


Men idag är det tvättstuga som gäller, och sen kvällsskift på praktiken. Imrorgon rullar vi ner till Luleå för examensfest. :) Sweet.


Av Paula - 26 maj 2011 11:17

...Och jag är ledig!


Har precis ätit frulle efter en sweet sovmorgon. Raring var pigg som en mört kl 6 och försökte få upp mig, men icket. Jag fick han till att somna om. :) Men nu känner jag mig pigg. Snart är det ut på stan och jaga lite kläder.


Halsen känns bättre också och huvudvärken är nästan borta. 8 dagar är det över, då är sista praktikdagen slut och man ska ut och jobba. Fan så nice.


(Nina, god förmiddag. ;) )

Av Paula - 25 maj 2011 17:26

Nu har jag avverkat 10 dagar i rad på praktiken... *pust* Idag var det riktigt tungt. Lite sömn i kroppen och jag har haft en sprängande huvudvärk hela dagen och ont i halsen. Känner mig ungefär lika pigg som en övergödd björn i december.


Nåja, hursom.


Jag har lånat hem sötsaga från sin pappavecka, och nu ska jag minsann tvinga henne att äta glass med mig. :)


Imorgon är jag ledig, och då ska jag och raring ha en dejt hela dagen. Shopping och middag ute står på schemat bland annat. Sweet. Givetvis inleder vi dagen med sovmorgon hoppas jag.

Av Paula - 23 maj 2011 22:32

Ikväll känner jag mig inte helt 100.


Huvudet känns tungt, halsen känns knas och jag svettas så fort jag rör mig... Känner mig inte pigg alls.


MEN, jag har inte tid att bli sjuk nu, så det får helt enkelt ta och bli bra nu under natten, sådeså.


MEN, nu har det registreras ett stort G för läkemedelstentan, så nu kan jag verkligen andas ut och lita på att den är godkänd. :) Och dessutom så mailade jag läraren om omvårdnadstentan och fick veta att jag fick VG på den. 56 rätt av 60 möjliga. Sweeeeet. :D


NU är det bara slutbedömningen kvar. Och på Lördag är det examensfest, så kom gärna förbi bror och fika lite, misstänker att Mammsen har bakat för ett helt kompani. Sen ska jag banne mig häva mig lite på lyset på kvällen och kanske bege mig ut på galej. :)

Av Paula - 22 maj 2011 22:35

Slänger in ett inlägg idag igen för att hålla fröken Nina nöjd. ;)


Sjunde skiftet på raken på praktiken... 3 kvar nu innan en ledig dag. Kvällsskift hade jag idag, har kommit hem för en timme sen. Nå, nu skriver jag om nåt annat.


Hade sovmorgon idag. Helt underbart. Fick vakna med raring och äta frukost/lunch ihop. Sen for vi ut med bilen en sväng och innan jobb/praktik så gick vi tillsammans på en 2,5 km skogspromenad i finvädret.


Tänkte jag skulle få somna med karln också, men icket. Han ska köra övertid till 03.30 Jag tänker INTE sitta och vänta på han. Jag ska ta min trötta kropp och häva mig i duschen och sen inta sängen och krypa under täcket. Kanske drar jag ett gympass imorgon innan ytterligare ett kvällsskift. Eller så ligger jag bara och drar mig med raring. Får se.



Av Paula - 21 maj 2011 20:11

Höörrrni... Jag sitter här med endorfinkick utan dess like. :D


Wohooo, första milrundan för denna säsong avklarad. Tänkte springa mot malmberget i 30 minuter, sen vända, men jag kom hela vägen dit på 32 minuter, sen tog jag en lite annorlundare väg hemåt en bit innan jag kom in på samma spår igen. Så det blev nästan som en runda. Regnade HELA vägen, rätt mycket dessutom. Förutom i malmberget, där var det uppehåll. Så jag var tvungen stoppa mobilen i en plastpåse i fickan innan jag for, och letade även upp min keps i källaren. :) Hela rundan tog 1 timme och 3 minuter. (som kuriosa kan nämnas att jag brände 562 kalorier och hade snittpuls på 166).


Sweet.


Nu skulle nån kunna leverera hem lördagsgodis till mig tycker jag.


I övrigt. Dagens praktik gick SVINfort. Tyckte att jag gick dit, och sen gick jag hem. Men nånstans försvann 7 timmar. (hade sjukt fullt upp hela dagen). Är imponerad av alla undersköterskor och sjuksköterskor som jobbar där, dom får verkligen slita för lönen. Men dom borde verkligen få mer resurser.


Imorgon har jag sovmorgon för första gången på en vecka. Oj vad jag ska sova. :) Och kramas med raring. Jag hade tydligen inte ens reagerat inatt när han kom hem. Inte ens när han strök på mig hade jag rört en fena. Jag var nog trött. Men imorgon är det kvällspass, så då hinner vi umgås lite på förmiddagen. Sweet. :)  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards