Liten, söt, ond...

Alla inlägg under januari 2012

Av Paula - 29 januari 2012 10:41

Jag har noll lust att blogga nuförtiden... Så därav torkan. 


Kan ha med min trötthet att göra. Jag orkar fan inget nu. Sover tidigt och är trött hela dagarna. Igår, lördagkväll och jag somnade 22.30 Sov till 8. Jisses. Likadant natten före. Jag är skitspännande... Inte. 

Kan gissa att det är mörkret som gör det. Men nu har det vänt, nu märker man att dagarna börjar bli ljusare. Skööönt. Idag är det dessutom klart väder ute. Dock är det ju svinkallt, -23 grader nu. 


Nåja. Snart är den underbara våren här. Längtar!! 

Av Paula - 6 januari 2012 11:15

Jeees. Sjätte dagen på nya året... Helt sinnes. Har jobbat nu i 7 månader, på dagen. Inte illa pinkat. Tiden bara rusar iväg. :)


Så även idag. Jag jobbar, trots röd dag. Mån-fre oavsett färg i almanackan. Men nu är det lunch. Sådeså. Och inte länge kvar så tar jag helg.


Min Sötsaga är hemma med raring idag. Dagis har ju stängt. Saga skulle rita en teckning till mig, så skulle dom komma på jobbet med den, det är mys. Ska hänga upp den på min anslagstavla. :)


Annars. Livet knallar på. Husletandet ska väl ta fart nu när alla helger är över och mäklarna kommer igång igen. Hoppas det kommer ut nåt objekt snart, för det hade varit så mys att bli sambo. Raring pratade om vilka tallrikar vi skulle ha, hans eller mina, eller köpa nytt?? Jag tyckte vi skulle köpa ett hus först, sen prata tallrikar. ;)

Ändå ganska sött att han tänker på sånt. Faktiskt.


Nä, nu äta lite mat, sen jobba lite till.

Av Paula - 3 januari 2012 18:58

Alltså, det är redan 3:dje januari... He säg ba swoosch så kommer det vara april, sol och läckert vårväder. ;) Man hoppas ju iaf. FÖR, det är faktiskt så att jag saknar solen lite. Har ju inte sett den på ganska länge nu. Inte van detta kompakta skymningsväder som råder. 


Sådeså. 

Av Paula - 1 januari 2012 16:00

Att man kan bli så trött bara för att man är vaken lite för länge och kliver upp 5.30??!! 


Nåja, nu är helgens jobb över och imorgon väntar en ledig dag. 


Annars, igår var en helt suverän mysig nyårsafton. Jag och Raring, massa god mat och skumpa. Raring fixade i ordning förrätt bestående av ost/baconsoppa med vitlöksbröd till, sen blev det oxfile och klyftpotatis till varmrätt och detta avrundades med en chokladmousse smaksatt med apelsinsprit (kan inte stava till namnet) till efterrätt. Hur gott som helst. :) 


På tolvslaget var vi ute och fick upp fyrverkerier i luften, och givetvis pussades vi lite. ;) 


Innan jag somnade så fick jag en släng av saknad, kändes aptrist att inte ha barnen. Vi hade så mysigt förra nyåret med tomtebloss och tacos. Hoppas barnen hade det mysigt iaf hos sina pappor. Nyår är som kul när man har barn, för dom tycker det är så spännande att vara vaken så länge. Iaf när dom är så små. :) 


Nä, nu ska vi ut på promenad. 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards