Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

LSO/ Öm i kroppen.

Av Paula - 3 oktober 2012 13:11

Jo, jag har ju varit hemma från jobbet denna vecka. Då Saga går på penicillin och är allmänt trött och förmodligen inte orkar med dagis tempo ännu. Så, då har jag passat på att fixa en massa hemma som man annars inte hinner.

Beställde hem ved i måndags, 1,5 kubik, som vi travade in i källaren och i bodan. I måndags fortsatte jag även att röja i rabatten som jag började med förrförra helgen. TUUNGT. Men, i måndags hade jag nästan fått bort alla växter, och träsargen, så igår åkte jag och hyrde jordfräs och gallervält.


Och efter ett par timmars brottande med jordfräsen (med rarings hjälp), så såg det ut såhär:



Tillplattad, utskottat och nya gräsfrön på. Det blev 6 säckar med kompostavfall, 2 säckar med brännbart, och en halv släpvagn full med sten och träplank som åkte till tippen. (tänker inte ens nämna hur den resan gick..).

Jämför med för 2 veckor sen:

 


Så skönt att det är gjort!!


Annars, så var vi ju på dop i helgen. Jättemysigt dop, och jag som är obekväm i krykor tyckte det var jättefint.


 

Saga var jättespänd på att gå på dop, hon visste ju inte vad det var. :)


 

Det var svårt att sitta still... Och hon undrade: -Nä ska den där prästen blöta ner bebisen då??


 

Då var det roligare att fika efteråt, då kunde man ju gå runt och kika på dom andra barnen och klämma på alla presenter på presentbordet.


 

Saga ville nästan öppna alla paket själv. ;)

Som sagt ett superfint dop, och trevligt att se alla man så sällan ser. (lägger inte upp några bilder på andra än oss, av respekt för att alla kanske inte vill hamna på bloggen).



Annars då. Idag är en fin dag. Jag är öm i kroppen som tusan efter allt fysiskt arbete. Jag väntar på att glasmästaren ska komma och fixa glaset i altandörren som varit trasigt sen förra ägaren, han skulle komma tisdag eller onsdag, och igår var han då inte.  

Vi har iaf passat på att njuta av solen och vara ute på en skön promenad med hunden.

 

Stackars saga börjar hosta så fort hon anstränger sig. Hoppas det snart går över. :(  


Imorgon ska jag tillbaka till jobbet, då saga ska till sin pappa ikväll. Det har varit lite kaos där, min chef ringde igår och undrade om jag visste när jag skulle komma tillbaka. Hoppas jag inte har en alltför stor jobbhög att ta tag i. Nästa vecka lär det bli ännu mer kaos. :S

 
 
Ingen bild

NINA

5 oktober 2012 09:25

shiit så händig du är!!!!!!

Paula

5 oktober 2012 22:29

Men tack. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards