Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Paula - 10 augusti 2012 10:39

Nu så har jag lite tid övers för att slänga in ett inlägg om vår fantastiska semester. :)


Infogar lite bilder, vi hade över 1000 bilder att gå igenom när vi kom hem... Helt stört. Nåja. Hursomhelst så var semestern helt underbar. Skåne visade sin bästa sida.

Under semestern var vi och hälsade på barndomsvännen Mari och hennes sambo i deras fantastiska hus uatnför varberg. Vi var till Ullared, borås djurpark, tivoli i danmark, helsingborg, smygehuk, malmö och till en hel del badstränder efter hela sydkusten. Vi var till Erics Mamma i malmö och Erics moster i Höör och till min kusin i Hässleholm. Kort och gott så har vi flängt runt i nästan hela skåne. :)


Lite bilder:



En underbar badbild på Jennifer som tar ett dopp på stranden nära Maris och Henkes hus. Mysig liten badstrand med en rutschkana rätt ut i sjön.




Vi besökte Turning Torso en av dagarna i malmö.




Detta var stugan vi hyrde. Kossorna och hästarna betade precis runt knuten. Ett helt underbart ställe.




Barnen fick rida på gårdens hästar flera gånger.




Hur nöjda som helst så fort dom fick rida. :)




Saga gillar fart, hon travade helst...




Här är Jennifer i gallopp.




Fanns även massa kattungar på gården. Dom kelade vi med nästan varje dag. Den gråa var nog både min och fridas favorit. Man hade lite lust att packa ner den när man åkte norrut igen.




Barnen på väg till strande nedanför Erics mosters hus. Också ett jättefint ställe. (Paula vill flytta söderut...)




En fin bild på frida på en strand vid sydkusten. (tror jag) Vi var på så många stränder... Andra veckan var det 28-30 grader varmt hela veckan.




Bildbevis på att vi varit till smygehuk. Där plockade vi varsin minnes-sten. Och givetvis åt vi glass, för glass åt vi varje dag. (därför vågen tyckte att jag hade gått upp +4 kg under 2 veckor... Paula lever på pulver just nu....)




Mys!! Jennifer fotograferar mig och raring och frida, också i smygehuk.




Vi hyrde trampbåt och trampade i kanalen i malmö... Lite svettigt i den värmen. Men underbart.




Vattenkrig på gården hos min kusin i hässleholm.





Vi promenerade runt lite på helsingborgfestivalen. En paus för Slush på en bänk. Ungarna provade där äver att klättra på klättervägg, och lill-saga såg rätt frän ut med en sele och lina på sig på väg uppför väggen. :) Hon vågar allt!! Det märkte vi i danmark på tivoli när hon ville åka ALLT!! Tur dom har längdbegränsning för dom farligaste sakerna. Men många berg-och-dalbanor blev det.




Här är vår avskedsgrillning i stugan. Som sagt. Helt underbart var det. Första och bästa semestern jag haft. Roligast var helt klart tivoli i danmark. Vi åkte dit på morgonen och kom hem tillbaka till stugan 23.45 på kvällen. Jag var så nöjd över att jag fick åka massa med barnen, för jag vågade inte upp i dom läskiga sakerna som Eric och hans kompis åkte. Till och med Jennifer åkte "Demonen" som jag stod över. Jiiises. Räckte med att jag åkte en läskig grej med Jennifer... Högt upp i luften, som en flygande matta, men man hänger med fötterna... Jag tror att jag skrek efter mamma ett tag där. Och ungen satt bredvid mig och skrattade. :S Men dom andra berg-och-dalbanorna var riktigt roliga. Nästa gång kanske jag vågar åka demonen jag med. ;)





Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards