Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Paula - 14 oktober 2013 19:24

Ja, är egentligen rätt trött och slut, men måste bara skriva ett inlägg om helgen.

Saga skulle ha sitt första barnkalas. Hon fyller 6 år på onsdag och i lördags skulle vi fira. 10 inbjudningar var utskickade och Saga var fröken otålig hela lördagförmiddag. "Dumma klocka, den går så sakta!!!"

Saga stod ute på bron i omgångar och undrade "när kommer alla?"

Hon fick tjuvstarta lite och öppna lite paket medan hon väntade, och sen hämtade vi tårtan.
Kl 13:00 kom barnen. 5 tjejer och en kille. Av hänsyn till andra så lägger jag inte upp bilder från kalaset där de andra barnen syns. Men Saga hade jättekul med sina kompisar och det fanns MASSA fika.

Hon var supernöjd med tårtan och den var helt klart värd pengarna. Jättegod och snygg.

Resten av fikat hade jag minsann bakat själv, med hjälp av barnen.

Och som sagt. Barnen hade kul. Det var fiskdamm, studsmatta, pyssel och sen lekte de "1-2-3 ost". Roligt att så många kunde komma. :) vi har fortfarande idag ätit dom sista bitarna av tårtan. Hujja, man är så mätt på fika.


På söndagen ville jag ha lite kvalitetstid i naturen, efter allt ståhej från kalaset, så då drog vi ut till Nautanen och grillade korv och myste. Sånt gillar jag, det får mig att slappna av.

Och nu är det vardag igen... Veckorna och helgerna går så otroligt fort. Har haft min Raring på jobb idag, han har opererat sin hand, så jag får sköta om han hemma nu på kvällen också. :) Hoppas han blir hjälpt av operationen.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards