Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Paula - 2 juli 2013 23:38

Ja, tiden går som fort när man har huset fullt med barn. (Och även en långväga gäst).

Men nu är huset tomt. :(
Barnen åkte i förrgår och gästen igår. Bara jag och hunden hemma.
Som vanligt känns det misär när barnen åkt. Man känner sig så otroligt ensam och övergiven och fantastiskt sysslolös när ingen kräver att man ska laga mat, laga mjukisdjur, göra tofsar av luggen osv... (Igår åt jag Ben&Jerrys till middag... Bara en sån sak)

Men jag tänkte bju på lit bilder av förra veckan. Vassgo.

Vi var på loppis och fick sålt massa grejer. Drog in närmare 500 kr på sånt som bara låg och skräpade här. Det innebar att mina duktiga medhjälpare, barnen, fick pengar att handla upp på marknaden. Frida och saga shoppade. Jennifer hittade inget hon ville ha, så hon sparade pengarna.

Jag var och körde risk2:an för mc, och det var bland det roligaste jag gjort. Och det gick bra, godkänd blev jag. Nu är det bara den där teorin... Huvva. Sen kan man fokusera på sista momentet.

Vi lyxade till med att äta ute. (Det gör vi nästan aldrig annars, tror mina student-gener sitter kvar ännu och jag försöker alltid laga hemlagat och därmed billigare). Men det var gott, och så skönt att slippa disken och att stå i köket.

Och i söndags for vi, trots regnigt väder till Hakkasfallet och spanade in omgivningarna. Vi har ju inte varit där sen förra året. Hunden gick över bron, utan att någon tvingade över han... Förra året ville han absolut inte gå självmant.

Där fanns mygg också... Ett par miljarder. :/

Ja, där är då mina solstrålar... ;) jag saknar dom. Massor.


Och nu då. Jag sitter hemma med hunden och känner att jag lika gärna kan åka på jobbet imorgon och jobba gratis, för min semester är då inget att hänga i granen. Det regnar, på alla möjliga håll... Har väl varit sol 1,5 dag hittills av snart 3,5 vecka. Jippiii.
Men, huset är städat nu. Jag får väl städa garaget imorgon om vädret håller i sig. Eller putsa bastun med en tandborste, det torde ju roa i ett par timmar. (Kan ni gissa att jag är less) enkel biljett till solen hade suttit fint.

Sådeså.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards