Liten, söt, ond...

Alla inlägg under augusti 2013

Av Paula - 28 augusti 2013 13:46

Länge sen jag varit med om en lika jobbig förmiddag som idag.


Idag var det dags för uppkörning på MC.

Kl 8.15 skulle det starta och redan kvart i 8 var vi på plats. Jag och raring, båda lika nervösa. (jag tror att jag var mer nervös).

Vi var 4 stycken som skulle köra upp. 3 killar och jag. En fick åka hem på en gång då han inte hade varit och fotograferat sig innan. Sen var det bara 3 nervösa stackare kvar.


Konbanorna skulle köras först, och jag var äckelnervös när jag satt och tittade på avstånd när de andra körde. Jag fick starta sist... (vi hade dealat att jag skulle få köra först när vi åkte ut i trafiken eftersom jag hade bråttom till jobb).


Första killen fick avbryta efter långsamma banan. Det gick inte bra. Andra killen fick avbryta efter snabba konbanan, varför vet jag inte, tror det var för att han fick lite sladd. Sen var det min tur....

Jag var så nervös.

Långsamma konbanan gick åt fanders första gången, jag trippade med fötterna nervöst. Men andra svängen gick bra, jag nuddade en av konorna, men jag fick köra vidare till snabba konbanan. Och där gick det bra, den fick jag också finjustera men annars var det inga problem. Bromsproven var inte heller några större problem. Så jag fick köra ut i trafiken. Och Raring som stod och väntade hade tydligen varit ett vrak av nervositet...


Vi var tydligen ute i 45 minuter och körde. Och han anmärkte på min placering före korsningar och rondeller, men jag blev GODKÄND!!


Fatta, jag har kortet!! Jag körde snabbt till jobbet, ENSAM. Utan handledare och utan väst. :) Wohooo!! Om en vecka dimper kortet ner i brevlådan.


Men hujja, jag är fortfarande helt skakis av den mentala anspänningen. :)

Av Paula - 22 augusti 2013 20:27

Konstig dag.

Blev väckt på morgonen av ett sms. Min Bror och hans Sambo har blivit föräldrar till en supersöt liten kille. Helt underbart. Man blir så glad när man hör att ett efterlängtat barn har kommit och att allt har gått bra. Jag längtar tills jag får se den lille. Välkommen till världen lilla gosse.

Sen till lunch möttes jag av beskedet att en morbror gått bott. Sorg.
Har inte sett han på ett par år, och när jag var liten så var han min favorit. Stor och stark var han. Och omständigheterna kring dödsfallet var så tragiska och ovärdiga, det gör allt mer ledsamt. Vila i frid.

Men det är så med livet. Tiden tar slut för någon, och börjar för någon annan.

Av Paula - 12 augusti 2013 21:38

Idag körde jobbet igång på riktigt, nu är alla tillbaka från semestrarna. :) själv kan jag inte fatta att jag jobbat redan 4 veckor efter min semester.
Det är kul att kollegorna är tillbaka igen, det blir som mer livat när vi är full styrka.

Annars, så upptar hojjandet min hjärna. Inte länge kvar till uppkörning nu... Jag och mina nerver kommer ha problem.

Ikväll for vi ut en kort sväng. Körde konbanan ett par svängar, och peppar peppar, det gick rätt bra, sen körde vi bara till coop och sen hem. Vi gick på prommis med hunden istället, var så fint väder och stackaren har fått sitta i kojan för första gången på länge.

Man måste ta pauser i körningen ibland. Man blir fort trött i kopplingshanden. :)

Bara öva öva öva...

Av Paula - 3 augusti 2013 10:49

Vi har börjat dagen med en gemensam promenad. Och lek i närmaste lekpark.

Och givetvis är hunden med och klättrar. :)

Satt och tänkte igår vilken fin familjehund han är. Jättesnäll och med på allt.

Nu hoppas vi att molnen ska skingra sig så vi kan fara på stranden.

Av Paula - 2 augusti 2013 21:18

Igår såg jag väderprognosen, och där sas det att det skulle regna på morgonen, men sen skulle fronten dra förbi och kl 14:00 skulle det vara sol och +22 grader. Mao så såg vi fram emot en dag på stranden...

Men säkert.

Kl är 21:15 nu och nu börjar det torka upp lite, för det pissregnat hela dagen. Men jag tycker mig se lite blå himmel söderut, så nu kanske det vönder till det bättre? Kanske blir stranden imorgon?

Nåja, det har inte gått nån nöd på oss. Jag har roat mig med detta:

Har bakat stora blåbärsmuffins och kanelbullar. Jättegoda blev dom.
Så nu finns det fika i frysen.

Sen gjorde jag en stor laddning med ris och korvstroganoff, det blev middag för mig och barnen, och 5 matlådor för mig och Raring. Bra bra. Alltså var det ganska nyttigt att det regnade idag. :)

Men efter en heldag i köket tycker jag attcjag faktiskt kan lägga mig på soffan nu. Ska bara få barnen i säng.

Av Paula - 1 augusti 2013 11:01

Måste bara skriva ner vad Frida sa igår i bilen:


-Mamma, min högsta dröm är att ha en Frieser (en hästras). Den ska vara kraftfull och fläckig. Sen vill jag ha en stor hästgård, med ett stort hus och ett jättefint stall med plats för många hästar. Det är min högtsa dröm.

-Ja, eller så kan jag ha en kaninuge.



(Det är ju bra med en plan B om inte plan A går i lås...) Sötunge.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards