Liten, söt, ond...

Alla inlägg under september 2013

Av Paula - 29 september 2013 23:40

Helgen har än en gång gått superfort. Fick en extra dag med barnen, de stora, de kom redan på torsdag så vi fick en långhelg ihop. :)

På fredag hade vi viktiga saker att göra, men vi hann ändå leka brevbärare och ränna runt med sagas alla inbjudningskort till hennes 6-års kalas, sen sprang vi en stund på stan och Jennifer köpte sig en ny väska. Vi passade på att köpa lite gofika hem också. På kvällen blev det idol och chipsfrossa. Mums.

Lördagen tänkte jag baka, inför kalaset då. Men vi åkte till badhuset istället och övade på att simma lite. Frida är inte riktigt haj på att simma ännu, några simtag går ju, men sen tappar hon flytet. Och Saga övar med sina puffar och det går riktigt bra. Övar vi hela vintern så kommer nog båda kunna det där innan nästa sommars utlandssemester. Jennifer är ju inga problem, hon simmar jättebra. Kul hursomhelst att spendera en kall dag inne på badhuset. :) på kvällen lirade jag, Jennifer och Raring monopol. Jätteroligt. JAG VANN!!! Saga och Frida var med varsin kamrat och roade sig själva.


Idag har jag så bakat. Både silviakaka och Mommos socker- och kanelkakor. Gott blev det och nu finns det lite fika i frysen. Sen har vi varit ute och gjort vinter:

Barnen var riktigt bra på att räfsa till högar.

Jennifer var ute med hunden på prommis, sen satt hon och fortsatte på sin oljemålning:

Hon är så duktig, och tålamod har hon att vänta på att det torkar mellan varven. Imponerande.

Och nu är det åter söndagkväll, och imorgon kör en ny arbetsvecka igång. Hujja hujja. MEN, jag kan nog klassa mig helt frisk från min 2-veckors hosta! För på eftermiddagen var jag och joggade 30 minuter, utan större problem. Hur skönt som helst att äntligen kunna få träna lite igen. :)

Av Paula - 24 september 2013 19:17

Nu kan vintern komma:

Vi hittade nämligen en flaska glögg i hyllan som stått där i 2 år nästan. Otroligt gott en kall och frusen dag som denna. :) och imorse syntes faktiskt dom första snöflingorna. Sådeså.

Av Paula - 15 september 2013 11:57

...går helgerna så fort??

Idag är det redan söndag. :(

Nåja. Helgen har vart mysig. I fredags gjorde vi en brasa, sen låg jag och flickorna och tittade den nya hästfilmen och åt chips. Den var bra, flickorna fick den i Pennygirl-utskicket, så jag tänkte nog att det var en bajsfilm, men den var riktigt bra. Baserad på en sann historia.

Igår hade vi finbesök av Bror, hans Sambo och deras supersöta lilla bebis. :) hujja, att dom kan vara så små och underbara. Så kul att få se han igen. Bara 3 veckor gammal/ung.

Sen for jag och flickorna och hunden upp på dundret för lite träning. Vi gick, sprang uppför liikavarabacken, inte hela. Alla efter sin egen förmåga. Sen sprang jag och Jennifer intervaller uppför backen, jag längre och hon lite kortare. Hon är svinduktig på att springa och det är så kul att hon vill följa med. Vi avslutade det hela med en liten promenad efter bäcken och Frida passade på att plocka lite blåbär.

Idag har jag lite nackspärr och ont i halsen. Inte skönt. Men ute är det fint väder, så vi har rastat hunden och cyklat till stallet för att spana in pållarna. Frida har redan åkt ner till sin pappa, för hon skulle gå på fotboll, så det var bara jag, Saga och Jennifer.

Sen ville dom gå till hagen där Jennifers lägerhäst stod, och jag sa: ja men akta er för staketet, det är ett sånt elstaket.... Sen gick jag dit själv och fick en jävla stöt! Obehagligt. Flera år sen man har råkat ut för det. Hujja. Klant.

Nu ligger vi alla och vilar. Efter varsin glass. :)
Önskar det kunde vara helg i ett par dagar till.

Av Paula - 12 september 2013 20:36

Jag kom på att jag har inga småbarn längre. Alla är skolbarn, och om 1,5 år har jag min första tonåring. Wohoo.

I övrigt, tiden går fort. Har massa att göra på jobbet och denna månad har det blivit långa dagar. Man börjar vara trött i kroppen. Den lilla fritid man har orkar man inte göra så mycket. Idag efter jobbet blev det cykla och hämta Saga, sen hem och göra mat. Efter det var det ränna iväg till affärn och handla och hämta paket. I paketet kom det massa kläder till hela familjen. Mest till Saga som blivit så stor att alla kläder börjat bli små. Hon var jättenöjd över sin "fladder-shy" t-shirt. (Stavning? En my little pony figur iaf). Ny höstjacka och överdragsbyxor blev det bland annat också. Jättefina.

Sen kom Saga med en lapp till mig, på den stod det "JAG SKA TITA FILM", och sen hade hon ritat en figur och skrivit FAVORITEN bredvid figuren. Mao ville hon se sin favortifilm superhjältarna. Och det fick hon. Nu ligger den lilla superhjälten och sover så sött i sin säng. :)

Nu sitter den hårt arbetande mamman i soffan och har fötterna i högläge. Ska snart svabba tanden och lägga mig en sväng på spikmattan innan jag ska somna. Det är en plan.

Av Paula - 9 september 2013 21:46

Jag som länge tyckt att Raring är en smula oromantisk blev överraskad innan helgen då han föreslog att vi skulle dra på hotellweekend i Norge. :) (snart kanske jag vinner miljoner på lotto också)

Naaaw, men det var himla gulligt.
Så på fredag lastade vi bilen och drog mot Harstad. Rex som numera har pass fick premiäråka över landsgränsen. Innan vi drog iväg köpte jag bilsele åt Rex och han såg ut att ha de bra där bak i bilen.

Som sagt, han låg mest och snarkade.

Harstad då... I mitt tycke, vackraste platsen på jorden. Av de ställen jag hittills sett. Kombinationen hav, fjäll, stad och natur var enastående.

Byggnaden med den röda flaggan är hotellet som vi bodde på.

Vi var flera ggr ut på bryggorna och tittade på båtarna. Och vattnet var så klart så man kunde titta ner och se havsbotten och sjöstjärnor flera meter ner i vattnet. Och stim med fiskar.

På lördagen for vi ut på promenad på närliggande kulturstig, och det var superfint där. Rex testade dricka havsvatten, vilket tydligen inte var gott. Och sen pissade han revir, så vi äger nog halva Harstad nu. ;)

Jag tjuvfotade fotografen. Moaha.

Sen for vi ut med bilen, och vägarna är minst sagt roliga. Högt upp, och stup på sidorna. Inte skoj för någon som är höjdrädd. Fy fan. Hade svårt att njuta av den vackra naturen. På vägen tillbaka till hotellet tog vi en annan väg och hamnade på en bilfärja.

Sen på kvällen hade vi tänkt vara lite vild and crazy och äta middag och kanske häva oss på kanelen lite... Gick sisådär. Middagen och dagens äventyr gjorde oss rätt trötta, så vi somnade fånigt tidigt.

På söndagmorgonen var jag pigg kl 5:40, och drog ut hunden på en underbar morgonpromenad.

Solen var på väg upp, och Harstad doftade underbart av frisk luft och hav.

Det kändes en smula trist att packa ihop väskan och börja åka hemåt.
Men vi är överens om att vi ska dit igen, och helst flera dagar. Det var en underbar helg.

Tack Raring. <3
Vi firar ju trots allt 3 år tillsammans.

Av Paula - 1 september 2013 21:06

Lördag:

Sagas första tand åkte... Hon grät och var allmänt kinkig över att den aldrig ville lossna. Och till slut lät hon mig få äran, och den lossnade hur lätt som helst. :) sen var hon så mallig. Och tandfen fick minsann komma med pengar.


Söndag:

Andra tanden åkte. Och den fick hon minsann ut själv. Hon kom i köket och kinkade och skrek: -åååå, den vill ju aldrig lossna!!

Och samtidigt trillade tanden ut på köksgolvet och ungen började asgarva... Ja ja. Och tandfen får jobba inatt igen.

Annars, förutom att dra ut tänder, så har vi varit mycket i skogen under helgen. Igår var vi på dundret och kollade in DXR dundret extreme running, och gick tipspromenad. Jättefin natur efter stigarna där. Vi gick bredvid en helt underbar fjällbäck ett tag, och man blev som lite lyrisk över naturen. Fattar inte hur dom orkade springa 22 km på berget, stackars löparna. Men lite sugen blev man själv. Kanske nästa år. ;)

Vi åt lite korv och burgare.

Och idag har jag, Eric och Jennifer varit med Rex på skogspromenad kring skogen vid aborrtjärn. Vi gömde oss turvis i skogen och rex fick leta. Han tycker det är så roligt. Svansen går, och tungan hänger långt ute. :)
Trött blev han. Och vi fick massa frisk luft. Helt underbart med frisk höstluft och inga mygg. Bästa årstiden.

Hoppas på fint väder nästa helg också.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards