Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

LSO/ Hur var det nu?

Av Paula - 10 april 2014 19:08

Jag vakade ju av nattveckan imorse, och planen var att vila ut efter mina +100 timmars jobb... Jag och vila är inte riktigt bekanta.

Klev upp typ tolvisch efter 4 timmars sömn. Sen var det hämta saga, eller hon var redan hämtad utan min vetskap från skolan, men det löste sig. Dagen har sedan bestått av städning och pyssel. Har dammsugit uppe och nere, putsat fönster, tagit hand om all tvätt, rengjort kaninburen, osv...

Saga var ute och lekte medan jag putsade utsidan av köksfönstrena. Vi hjälptes åt att gräva "stolar" i snön. Hon testade även klättra i snöhögen vid altanen, och insåg till sin förtjusning att hon nådde upp till taket... Varpå hon frågar "får jag klättra upp på taket??"

Öh, NEJ!!

Sen fixade vi plättar till middag. Mums!! Att det kan vara gott.

Saga hjälpte också till med städningen och dammtorkade sitt skrivbord, sen satte hon in sina nytvättade kläder i byrålådorna.

Men nu tar vi kväll, det har vi förtjänat. Nu ska vi basta oss rena, sen blir det sova gott. :)

 
 
Ingen bild

maria

10 april 2014 23:46

Herratonaikka, hur ska all den där snön hinna smälta innan sommaren! Vi har knappt en flinga kvar här snart.

Paula

12 april 2014 10:46

Nå jag undrar samma sak...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards