Liten, söt, ond...

Alla inlägg under januari 2017

Av Paula - 26 januari 2017 23:32

Jaha. Tur man är självständig och kompetent. Min Raring har nämnligen lämnat mig i sticket denna vecka för ett besök i huvudstaden. Och givetvis skiter sig allt då.

Inte nog med att man ska jobba natt, så ska blidan komma och vräka ner snö från taket (tungt som fan att skotta), hunden blir sjuk, och samtidigt ska man försöka hinna sova och fixa allt annat.

Så, idag blev det skotta på morgonen.

Besöka veterinären på eftermiddagen och konstatera att stackars hundipundi fått kennelhosta.

Vidare därifrån till Sagas innebandyträning och däremellan ändå hinna rasta hunden flera ggr under dagen.

Piuuuhh!!

Men då lyxade vi till med hämtmat. Hade verkligen inte hunnit laga mat idag.

Tur man blir ledig imorgon, och att hunden inte var allvarligt sjuk. <3

Av Paula - 24 januari 2017 01:48

Alltså, det är svårt att greppa att år 2000 var 17 år sedan?!

För 17 år sedan var jag blott 20 år.


Och idag hittade jag något från år 2000.


Ok. Saga hade en uppgift i sin läsläxa att gå till bokhyllan (hemma) och ta den boken som var högst upp till vänster, och där i hyllan stod min "Liftarens Guide till Galaxen", en episk bok. Har ni inte läst den så gör det.

Saga blev helt förskräckt hur man ens kommer på tanken att läsa en så tjock bok, är väl en 800 sidor eller så. Nåja, vi plockade ner den och jag bläddrade lite i den och berättade om den boken, och där i hittar jag ett papper.


Och inte vilket papper som helst.


Ett brev, som jag har skrivit till mitt gammel-gammel-ex. När jag var 20 år gammal. Jag var fattig (precis tagit studenten) och var nedstämd över min framtid. Inget fast jobb, oro osv. Och så var jag ju jättekär, i mitt gammel-gammel-ex. Brevet var daterat 2000-08-14, och det var nog aldrig ämnat för han att läsa, det var nog något jag bara "skrev av mig" för att lätta på min egen oro. Hade vart lite kul att skicka det med posten till honom, men han hade nog inte fattat ironin. Så jag läste den, skrattade så jag höll på att kissa ner mig, sen åkte den i papperstuggen.


Hysteriskt kul var det iaf. Vad var oddsen att vi skulle plocka ner just den boken? Och vad synd att jag inte hade gömt en hög med tusenlappar där istället. :D

Apropå tusenlappar. Måste köpa en ny tv åt Mamma, hennes har gått sönder och stackarn hade bara råd att köpa en 22" tv. Det går ju inte. Så nu i februari blir det att köpa en ny stor tv åt henne så hon har nåt att sitta och virka/sticka till. Det ska hon ha. Den lill-tvn kan jag ju ta i inbyte och kanske kränga in i husvagnen. Då blir nog Raring glad.

Av Paula - 22 januari 2017 03:35

Ledig helg... hade många planer. Istället har jag sovit typ 16 timmar igår, och nu kom febern...

Inte ok.

Hoppas den är kortvarig. För på måndag är det jobb igen.

Av Paula - 18 januari 2017 03:39

Jaaa. Förra veckan går nog till historien över den galnaste veckan/helgen på länge.


Och jag gillar det. Jag gillar lite motgång. Jag taggar till som helskotta då. Jag har inga som helt problem att ta en konflikt, och jag tar dom med glädje när jag vet att jag har vettiga argument och att konflikten i sig gynnar mig. Så var det förra veckan. Telefonen gick varm, sociala medier likaså, och jag trivdes som fisken i öppet vatten.


Det får mer än gärna storma på sådär då och då. Det ger mig energi. Jag och min Raring har jobbat på som galningar och slutresultatet var en succe´!

Som sagt, massa ny energi fick jag tankat. Nu kör vi full fart framåt. :)


I övrigt så fick jag till mig att landstinget här ska säga bort alla hyrsyrror nu, så jag får väl se om jag får en förfrågan från kommunen sen när min arbetsperiod här är över. Arbetslös lär jag inte bli oavsett. Och jag har svårt att se hur landstinget ska klara sig utan hyrsyrrorna... Dom har provat för ett år sen, det höll inte så länge. De anställda slår snabbt i övertidstaket och det gillas inte av facket.


Den som lever får se. Jag brukar trivas var jag än jobbar.

Av Paula - 15 januari 2017 12:40

Jag ogillar polarnatt och decembermånadens mörker. Jag mår rent fysiskt dåligt av det med konstant trötthet. Därför är mitten på januari helt underbart när solen kommer tillbaka!

Man får en sån energikick av att se solen lysa igen.

-24 grader och blå himmel. Helt magiskt!

Nu går vi verkligen mot ljusare tider. :)

Det är så skönt att veta att nu blir det bara ljusare och varmare igen. Nu kaffe efter den underbara promenaden.

Av Paula - 13 januari 2017 23:14

Idag har jag spenderat halva dagen med Klass 3a tillsammans med Sagis. Rätt kul att hon fortfarande älskar de gånger jag är med på skolan.

Och till min glädje så var det riktigt bra ordning i klassen idag. Men man blir trött av att sitta i skolbänken.

Jag har efter skolan: skottat, rastat hunden, lagat mat, skottat mera, hämtat barnen från bussen, skottat ännu mer och rastat hunden igen. Jag är helt slut nu... just det, handlat har jag också gjort.

Imorgon är planen mer skottning. Garagetaket ska tömmas på snö.

G'natt.

Av Paula - 10 januari 2017 19:34

Idag har det varit tufft.

Sov nästan inget inatt. Hade svårt att somna, så klockan var nästan 2 innan jag somnade. Och kl 04:20 vaknade jag av att jag hörde Saga tända lampan, hon hade vaknat och kunde inte somna. Efter en mugg yoghurt somnade hon iaf om, men inte jag...

Jag har med andra ord varit trött idag.

Och jag hade lovat Saga att vi skulle till badhuset idag. Är ju ändå hennes sista lediga dag idag. Så iväg dit. Först hämta hennes kompis, sen bada, hem igen och skjutsa tillbaka hennes kompis. Sen hann jag bara landa i soffan så var det upp och skjutsa henne till nästa kompis.

Efter det satte jag mig med bokföring i nån timma. Och nu känner jag mig rätt mos.

Men nu är det bara hundrastning kvar, sen får jag ta tidig kväll. Imorgon blir det att få iväg ungen till skolan efter jullovet. :)

Av Paula - 9 januari 2017 19:06

Efter en nattvecka så njuter jag av en ledig kväll med Sagis.

Vi har precis gått på en skön långpromenad med hunden. Mysigt med sällskap. :)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards