Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

LSO/ Urk.

Av Paula - 23 mars 2009 11:30

Huvva vad sur jag blev mitt i allt.

Glodde igenom studiehandledningen inför nästa kurs.

Den var helt ENORM!!

Kände bara för att avlida.

Inte nog med att man ska befinna sig i byhåla i 3,5 vecka, man ska dessutom under dom 3,5 veckorna hinna planera en intervju, genomföra en intervju, vara på ett hembesök, göra en uppföljning på sin intervju, genomföra en massa praktiska övningar, läsa en massa litteratur, samt lämna in en rapport på 10 sidor. Plus en massa annat som jag redan glömt.

Japp. Låter jävla mysigt. Minst.

Samtidigt som man ska ha koll på paralellkursen också. Jättekul.

Bra att dom liksom öser på med uppgifter under en sån kort period. Jepp, tycker jag verkligen. Det ska kännas att man lever.

Helt plötsligt inser jag att jag helt enkelt inte vill ha nå mer praktik under denna utbildning.

Det har hittills varit kul att vara ute på fältet, men tyvärr förstörs det av en massa annat jävla SKIT som vi måste hålla på med samtidigt...


Vette fan om jag har nån lust att bli sjuksköterska nå mer.

Ska man hålla på såhär i 2 år till??


Sur blev jag. Less.

Sexbrist lider jag också av. Och närhetsbrist. Urk.  


Och det roliga är att mitt i den där helvetesperioden från helvetet så ska jag upp i tingsrätten också.... April månad kommer att vara så JÄTTEKUL!!! Som att få en kaktus uppkörd i anus, typ. Minst.


 
 
Ingen bild

Eija

23 mars 2009 12:59

Men jag har för mig att du får göra dina uppgifter på praktiken.. typ.. Har för mig att då jag var på praktik på sunderbyn såg man inte till ssk-studenterna såå ofta då de hade bara vissa dagar praktik o resten skola.. eller nåt.. *tror*

 
Paula

Paula

23 mars 2009 13:21

Nja alltså, vi ska ju ha praktik i dessa 3,5 veckor, och under denna tid ska vi göra dessa uppgifter. Intervjun till exempel ska ju göras ute på parktiken, men själva för och efterarbetet kommer ju att göras på kvällen på fritiden. Tror ju inte att man ska sitta på vårdcentralen och renskriva och läsa litteratur. Ska ju under tiden ta en massa prover och ge injektioner också. Vi har som sagt inte en enda skoldag under dessa 3,5 vecka, utan det är primärvården som gäller då.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A

23 mars 2009 13:28

Glöm inte bort att du ska göra två dagar Vfu också för att träna läkemedelsräkning :-o

 
Paula

Paula

23 mars 2009 14:17

A, jag vet, men det känns inte så jobbigt. Då får man iaf vara på sunderbyn. :)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A

23 mars 2009 14:24

Jag förstår inte hur dom tänkt att man ska kunna träna det i 16 timmar??!! Vilken syrra har tid med det?? Visst jag tycker också det ska bli hur kul som helst att få va på lassa, men inte räkna matte..

 
Paula

Paula

23 mars 2009 14:29

Ja du, tror inte att dom har tänkt så mycket faktiskt. :P

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A

23 mars 2009 14:31

Det är ganska ofta dom INTE tänker :-O

 
Ingen bild

synne

23 mars 2009 17:30

Oj oj oj!!Du när Saga sticker imorgon så får nog Mr M komma så du får till fredställt dina brister. Så kanske du får lite energi att ta tag i skiten igen.Stå på dig.Kram Synne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards