Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

LSO/ If Metall förlorar mig som medlem. :@

Av Paula - 15 maj 2009 09:07

Satan vad sne jag är nu... *morr*


Fick en faktura från FUCKET aka If metall, på 507 kr. Fick en smärre chock då den tidigare varit på 340 kr i månaden. Där ingår både fackavgift och a-kassa. Nu alltså en höjning på 167 kr.

Ingen förklaring till höjningen alls. Så jag ringde till dom.


-Nja, alltså, det har ju stått i tidningarna att a-kasse avgiften ska höjas. Stod det inget på fakturan?

-Nä, det stod inget på fakturan. Bara ett nytt belopp som jag fan inte har råd med som student.

-Ja, som arbetslös behöver du ju inte betala den där höga a-kasse avgiften...

-Ja men jag studerar, får mindre pengar än som arbetslös, och jag måste betala??

-Ja, du hamnar ju lite mellan stolarna.

-Nähä?? Jag vill gå ur facket helt och vara kvar bara i a-kassan. Facket ger mig inget som studerande.

-Ja, du har ju fri läkarvård och fria mediciner.

-Ja, men jag kommer knappast upp i 207 kronor i månaden... Alltså är det en förlust för mig.

-Ja, det är ju klart, men om du går ur så har du 2 månaders uppsägningstid... Så från augusti då.




Kan man då klassa detta som metalls "sommarpresent" till sina medlemmar. Fan så less jag blir. Tack för det liksom. Jävla idioter. :(

Har alltid tyckt om Metall, men nu får det vara nog. Man kan ju meddela sina medlemmar att man höjer avgiften, faktiskt. Nåja, nu förlorar dom en medlem iaf. Blev ju med i vårdfacket för den billiga summan av 100 kr för hela studietiden, med alla försäkringar och allt, sug på den era metallkräk. :@


 
 
Sofia

Sofia

15 maj 2009 20:16

Hemskt att det ska "ge mer" att vara arbetslös än att vara studerande då man försöker satsa på sin framtid!

http://www.cageman.se

 
Elvira

Elvira

16 maj 2009 14:11

AHA!!!
Det va alltså DET som hänt?!!
Såg åxå att avgiften höjts, och har åxå missat att läsa om det i tidningarna..hmm.
Thanks for the upplysning:)
Kram

http://vildvira.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christian

28 maj 2009 16:49

Din okunskap om varför avgiften till a-kassan höjs är slående. Det är den borgerliga regeringen som förändrat finansieringen till a-kassan. Innan 2006 kostade det 50 kronor att vara medlem, nu kostar det 384 kronor. Det är dem du ska vara arg på inte IF Metall.

 
Paula

Paula

28 maj 2009 20:44

Christian, stod det någonstans i inlägget att det är IF Metalls fel att dom höjer?? Jag blev irri för att dom inte meddelat att dom höjer avgiften, det tycker jag hör till god sed att göra nämnligen. Sen vems "fel" det i grunden är kan man ju tvista om i oändlighet och vrida och vända på. Sen att jag som studerande faller mellan stolarna, det är väl borgarnas fel det med... Allt är ju borgarnas fel... Jo jo. Sossarna hade gott nog säkert sett att jag vart arbetslös istället antar jag... Jag är hellre blå och studerande, än röd och arbetslös. Sådeså.

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards