Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

LSO/ Fin höstdag. :)

Av Paula - 8 september 2009 09:38

Idag hände nåt som bara hänt en gång innan... Nämnligen att Saga inte blev ledsen när jag lämnade henne på dagis. *lycka*

Småttingsen skulle vara ute på gården i den fina höstdagen, så vi klädde på Saga galloonisar och stövlar och så ut i stojet. Jag fick mig en stoooor puss, en kram och ett näsgnugg, sen var det bra, då fick jag gå, utan att lillsöto protesterare. Fantastiskt!!


Så nu ska jag plugga lite hemma, sen ska jag träna en sväng, och sen plugga lite till innan jag hämtar Saga.


Angående dagis. I våra dagstidningar har det vart massor med skriverier om dagis.  

Detta är inte Sagas dagis, men ett närliggande. Och även om händelsen kanske inte är skött som den ska, i efterdyningarna, så måste jag få säga en sak.

Dom gör det så fantastiskt dagispersonalen.

JAG ÄR IMPONERAD!

Varje morgon så är dom där, glada och tillmötesgående, redo att ta hand om det viktigaste vi har. Dom byter blöjor, dom snyter näsor, dom löser bråk mellan barnen och dom lär barnen allt. Och framför allt så gör dom allt detta, även dom dagar dom är underbemannade och trötta. Jag är fullkomligt övertygad om att dom gör sitt allra bästa.

MEN, olyckor händer, såväl på dagis som hemma. Barn gör oväntade saker, och dom är kvicka som illrar när dom vill. Jag har själv tappat bort lilla Saga en gång, och paniken var total dom minutrarna jag inte visste var hon var, och då hada jag BARA 3 barn att hålla koll på. Hon klättrade i en trappa några meter ifrån mig, och det var under perioden hon hade förkärlek till trappor. Lyckligtvis så hände inget då, Saga överlevde. :)

Och jag överlevde. Och det var ingen som skrev en artikel i tidningen att jag var en dålig mamma.

Nu är det nästan ingen som skriver i artikeln och tillhörande kommentarer att personalen är dålig, utan dom flesta är rörande överens om att dagis/förskolor behöver mer resurser.

Och jag instämmer. Mer personal!! Så att våra kära dagisfröknar kan sitta i lugn och ro och ta sin rast som dom är så väl värda, och som är deras rätt.

Som sagt, Jag är imponenad av alla er som jobbar inom förskola och barnomsorg. Stor eloge till er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards