Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 12 september 2009

LSO/ Löööörda.

Av Paula - 12 september 2009 12:09

Tjohoj. Idag är jag en trött männska. Mina älskade *host* grannar hade partaj igår/natt. Vilket resulterade i oerhört lite sömn för mig, då dom roade sig med att springa i trapphuset mest hela natten, samt skrika ute på gården och inne i trappuset på sina oändliga irrfärder upp och ner.

Sen klockan mellan 1-2 så hörde jag "knirr" "slammer" "stamp stamp stamp", och sen kom ett stycke Saga in i mitt rum, klättrade upp i min säng, klättrade över mig, la sig bredvid mig, stal mitt täcke, och sen somnade hon. WHAT??

Ingen av kidsen, har NÅGONSIN kommit över till min säng mitt i natten av eget bevåg... Jag har vart mamma i över 7 år, och detta var nåt nytt för mig.

Jag låg helt paff i min säng, sen letade jag reda på det andra täcket och försökte somna om.

Visst, det är ju då kankse inte så superlysande om hon gör detta till en vana, men jag hade inte hjärta att baxa över henne tillbaka till hennes säng. Det var ju rätt gulligt ändå. :)


Sen på morgonen så var hon morrgonpigg och roade sig med att klättra över mig, fram och tillbaka. *gäsp*Till slut satt hon på mig och sa: -FIKA!!

Då var det ju bara att lyda och gå och fixa frulle, och då hade frida redan hunnit joina oss i sängen också.


Sen har vi vart och besiktat Forrrden idag. *nervöööööös*


   

Mommo frågade igår varför jag inte skulle ha barnvakt när jag ska besikta... Äh, varför det? Kidsen kan ju vara med, dom är ju inte till besvär. Dom var oerhört faschinerade av bilbesiktningen. Helst när det rullade in en stor lastbil i hallen. :)


    

Saga var helt till sig av allt som pågick.


Forrrden gick igenom!!! *lycka* Dock med förbehållet att jag måste byta skyltlyktan, den hade slocknat. Men nu kör jag lagligt igen!!


Sen drog vi på Coop och handlade karra + film + lite nya håraccesoarer till kidsen på rea. Just det, nya tandborstar köpte vi också. Sen hälsade vi på B1 som stod och jobbade en lördag. Stackarn.


Nu är storkidsen ute, Jennifer testar sin "nya" cykel. Fick en fin cykel av en jobbarkollega/vän som är lite stor ännu, men jennifer är stolt över att hon har en stoor cykel. Fick sänka sadeln ner i botten så nästa sommar är den nog jättebra, men hon cyklar med den redan nu. Är jättetacksam, skönt att hon har en cykel här också nu, så slipper man frakta mellan. B1 lovade att han skulle lacka om den under vintern. Den är gul nu, så stumpan fick välja färg på den själv, skulle bli lila. :D

Och så måste vi köpa en ny ringklocka och ett lyse till den. Men det ska hon få göra själv, så hon är delaktig och får välja.


Näpp, om man skulle passa på att diska nu när lillSaga sover. Lugnt inne med andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards