Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

LSO/ Vem behöver Ernst??

Av Paula - 23 september 2009 10:40

NU har jag kirrat mig en ny soffa. Den ollonblåa soffan är ett minne blott. (Nåja, den finns, men man behöver inte se den).


Denna tanke slog mig inatt när jag inte kunde somna...

  

För att slippa se min superfula-ugly-soffa från hell, så kunde jag använda något som ändå bara ligger på golvet bredvid min säng och inte används...  Och POFF!!!

En ny soffa!!


  

Den är mer passande i mitt hem. Sådär romantisk och passar bra till gardinerna jag hängde upp igår.


Känner mig nöjd.

Dock har jag svårt att komma på nån lysande idé till att omvandla mattan... Men jag kan ju inte allt, även om man kan tro det. *host*

Kan ju inte säga att det är en gratis omvandling heller, för överkasthelvetet kostade 1800 spänn när jag köpte den, men men, jag kan ju erkänna att jag bäddar inte sängen så ofta. Typ never.


Så jag är nöjd med dagen hittills. Webbtentan som vi var tvungna att göra om pga miss från LTU gick hyvens, fick VG igen. Så nu är det bara finlir kvar på patientfallet, sen lämna in och då är första kursen för denna termin avklarad. Niiice. Nästa kurs blir lite mera action.

Näpp, lite till kaffe. Sen mina vänner ska jag häva mig ut och jogga lite. Sweet!


 
 
Dante

Dante

23 september 2009 13:51

Tack. Jag tycker också att jag är modig för jag hatar tandläkaren. Å andra sidan säger det kanske lite om hur gärna jag vill fixa till gaddarna? :)

Men tandläkaren är snäll och skojfrisk och vet om att jag är rädd. En tröst i det hela är att han inte ska in i munnen och gräva utan endast framsidan av framtänderna så det tröstar jag mig med :)

http://dante.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

23 september 2009 15:06

Ollonblå :o ??!! Nu blir man nyfiken på vad du har sett här i livet ;)

 
Paula

Paula

23 september 2009 15:47

Dante, jisses, du är rädd och ändå går du dit frivilligt, då förstår jag verkligen att du vill göra detta. :)

Annica, hehe, vet inte vem som kommit på det uttrycket, men jag gillar ordet. ;)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Egirl

23 september 2009 16:12

Ollonblå? Ja jag får då en bild på näthinnan direkt... *haha*

 
Paula

Paula

23 september 2009 21:01

Erica, varför blir jag inte förvånad. :D

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards