Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Paula - 24 november 2009 22:14

Imorgon börjar verkligheten... Väckarklockan ringer 05.15 *iiiiiiihhh*

 

Kommer bli intressant att se hur pigg lillsöto är när jag lämnar henner på dagis 06.15 Stackarn. Nåja, tur det bara är i tre dagar. Sen är det sovmorgon som gäller.

Men, jag säger att jag är imponerad av dom föräldrar som har vanliga 7-16 jobb varje dag. Som student är man ju rätt förskonad från sånt. Och det känns skönt att jag ger Saga den möjligheten att inte behöva vara på dagis så mycket varje vecka. (givetvis med hjälp av Sagas pappa som ofta har henne mitt i veckorna också). Men, jag måste säga att det är en bra kombination att studera och ha småbarn, det känns som skönt.


Näpp, ett bad, sen sängen så man är pigg och fräsch imorn. Ha ha, försöka går ju. ;)

Av Paula - 24 november 2009 10:55

Jaha, nu är det ett tag sen sist igen.

Men men, så kan det gå. Har haft besök i helgen av ett stycke barndomskompis och hennes kille, dom var uppe för att fira Malin som blev 30 och det bjöds på kalas. :)

Sällan jag vart vaken så länge, och sovit så lite, så jag är banne mig lite sliten ännu...


  

Det var rockabilly-tema på festen och det var riktigt skoj att klä sig annorlunda.

Tack Frisör-Kusin för att du kom och fixade hår och örhängen åt mig. :)


Festen var kul, det bjöds på mycket skratt och musik.


  

Jag och Mari. (fotot stulet från Raija).


På väg hem med taxin så plockade vi upp mat och sen satt vi och surrade till alldeles för sent... Det var tungt när Saga sen ville upp klockan 8 när man bara sovit 3,5 timme. *gäsp*

Men jag  var förvånansvärt pigg ändå och orkade till och med gå ut och rasta Saga i skogen lite.


  

Hej och hå, ut på promenad!


  

Det var ganska skönt att bege sig ut i friska luften även om det var jobbigt. :)


Men men, nu får det gärna dröja ett tag innan nästa fest. Nu måste man nog ställa om hjärnan till att bara innehålla skola. Plugg plugg. Bara man skulle ha motivation... Vädret gör ju inte saken bättre...

Annars så fick jag en massa insikt under helgen. Bra eller dåligt, det vet jag inte, nyttigt kanske.


I övrigt så kommer denna vecka vara en smula jobbig. Skola samt en massa timmar på sjukhuset, men det ser jag framemot! Ska blir så roligt!! Jag riktigt längtar efter att ta på mig dom vita byxorna och den blåa tröjan. Man är nog lite skadad. :)


Nä, kanske dags att ta tag i dagen. Få i sig lite lunch sen göra sig klar för skolan.

Kram kram.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards