Liten, söt, ond...

Alla inlägg under augusti 2009

Av Paula - 31 augusti 2009 22:41

But maybe I asked too much,

or walked in the wrong direction.  

These thoughts they drive me insane,

and I wonder how long I feel this pain.

Tänkvärt. Jeees.


Imorgon börjar skolan.  

Av Paula - 31 augusti 2009 16:15

Gosch så trött jag är... Fick ont i magen igårkväll, och låg i fosterställning halva natten med magsmärtor och kunde inte sova så bra. Sen upp och jobba som en iller på morgonen, och nu är man ganska så sluuut.


Dock är det bara slänga sig i duschen, sen hustla iväg till byhåla för att gå på föräldramöte. Jiiha.


Kostar att ligga på topp.

Av Paula - 30 augusti 2009 21:16

Det blev roadtrip idag, nån jäkel hade budat över min biljett, så det blev billigare att ta bilen.

Gick bra, kidsen var helt amazing snälla i bilen. Dom satt och läste böcker, lyssnade musik och busade snällt med varann. Inte som jag och bror som försökta ha ihjäl varann varje finlandstrip när vi var små. Ändå till freestylen uppfanns och jag och bror satt med varsin och lyssnade, tysta. :)

Hö hö.


Ja, hur som. I gällivare bjöd A på krubb på nya frasses.

TIPS TILL FRASSES: Köp för helvete barnstolar, varenda matställe på planeten har fattat att såna behövs förutom nya frasses i gve.

Det finns billiga och bra på Ikea, så att ni vet.

I övrigt, god mat. Tack A.


Sen, nästa irritation, skulle checka blöjan på mini, och skulle gå in i skötrummet på nya COOP i gve. Nä, dom skulle ha 5 spänn av mig för att kolla blöja, inte hade jag nån 5:a på mig... ALLVARLIGT??!!

När uppfinner dom toaletter som tar kort??!! Då skulle jag inte gnälla över en 5:a, men man har ju aldrig mynt på sig!!


Nåja, Dollarstore tvärs över gatan har jag inga som helst klagomål på, där fyndade vi lite färdkost till vägen ner och lite annat fränt. Saga blev som vanligt bortskämd av någon... ;)

En ny snigelgunga fick hon bland annat.


Vägen hem igen gick också hyvens, kändes dock lite tomt utan Saga. Sen när vi kom hem så städade vi till lyan lite. Dansade till Rap Das Armas gjorde vi också. Sen kom X och hämtade storflicksen. Har INGA kommentarer om det... Sen blev lyan jättetom.

Då passade jag på att dra på supersnabba löpartightsen och for iväg till berget, hade en tanke att TESTA gröna slingan... Milen med andra ord.


Det var premiär för mig, och det gick SJUUUUKT bra. Den där avstickaren var rätt jobbig bitvis, men när jag kom i mål så var jag tvungen att kolla klockan 2 ggr. 56:30.


56:30. På milen. I terräng!! *stoltsomfan*


Måste vara tightsen som har nå raketbränsle i sig. :D


Så nu är jag nöjd, nyduschad, iförd myskläder och ska sitta och dreggla över Aragorn på tv. Yummi. ;P

Kan inte klaga med andra ord.

Av Paula - 29 augusti 2009 21:26

Joo, har vart full rulle trots det pissiga regnvädret som hållit i sig hela dagen. Men det gör inget, det ska regna på hösten, det hör som till.


Har bakat idag. Fick ett recept av mamma, och nu förstår jag hur hon får sina bullar goda... Receptet är detsamma nästan som till hastbullar, och ska innehålla 100 gram smör, men i mammas recept sätter man 250 (!!!) gram smör... Jiiiises, inte konstigt att alla gillar dom. Kaloribomber utan dess like. Eller som hon brukar säga:

-Syö pullaa että tissit kasvaa... (ät bulla så att tuttarna växer)

Mysteriet med mina före detta D-kupor är löst... *asg*  

Nog om det.


Saga gav bullarna godkänt. Mums.


Sen drog vi iväg till min kompis C. Hon skulle bjussa på dinner. Och det gjorde hon, shit vad mätt jag är ännu. :)

Himla trevligt. 2 vuxna (nåja) och 6 barn, och 2 katter.


Saga här och ska kela med en av kissarna. Hon var helt fascinerad. Synd pappa A är allergisk, annars hade jag nog tjackat en kisse. Dock försökte hon ett tag att dra i kattens tass, då visste inte kisse om den skulle spinna eller fly, fick visa saga att man ska klappa snällt. :)


Himla fin kisse. :)


Och när vi kom hem så hämtade vi på hemvägen jennifers kompis, och dom tisslade i hennes rum medan Saga och frida byggde koja i hallen.


Nu ligger dock alla kids och sover, eller ska väl sova iaf. Vet inte om storligisterna har somnat ännu, dom tiggde sig varsin plats i min säng, så jag får se om jag ryms där sen när jag ska knyta mig.


Imorgon blir det antingen roadtrip, eller rälstrip, beror på om jag ror nån biljett i hamn på tradera. Saga ska upp till Gve.


Näpp, nu ska jag surfa vidare. Tjing.

Av Paula - 29 augusti 2009 08:19

Så trött var jag i morse när Saga ville upp. Urk. 06.47 Borde vara förbjudet för småbarn att vakna så tidigt på helgen.

Nåja, jag halade över henne till min säng och lyckades sova en kvart till, trots hennes hoppande på mig...


Men nu har kidsen fått frulle och jag sitter här med kaffe och mackor.


Det regnar ute, så det blir nog bara vara inne och slöä idag.

Sen ikväll är vi bortbjudna på dinner. Det blir himla nice. Länge sen jag vart borta på middag med kidsen. :)

Det ser jag fram emot.


Nu är det dags att kolla in FB och farmville. ;P

Av Paula - 28 augusti 2009 21:45

Känner mig lite halvlåg ikväll. Har väl sina orsaker...

Men, det var inte det jag skulle blogga om. Jag tänkte bjussa på lite bilder.


Fyndade lite mera kläder åt Saga på HM. Jättesött, på rea dessutom. :)


Sen skulle jag då testa Sagas nya höst-dress på henne... Kan säga såhär: -Saga tycker INTE om att prova kläder... (Mammas flicka, jag HATAR prova kläder). Dock sätter jag mig inte och bölar för det...

Stackars barn... Vilken hemsk mamma jag är... Kläderna passade iaf. :)


Men sen slutade jag plåga mitt kära barn med kläder. Vi gick in och myste ihop oss i hennes säng, och läste lite Nalle Puh, hennes favoritbokfigur, eller det är mer "Sasse" hon gillar. Nasse då.

Det var så himla mysigt där i sängen med Saga och alla nallarna att mamma höll på att somna...


Och nu på kvällen har vi myst på med popcorn och soffa.

Har ju bara 2 kids hemma. Skolbarnet ringde hem och frågade om hon fick sova över hos sin kompis, och det fick hon. Så dom var över och hämtade nattlinne och tandborste och sen traskade dom iväg. Lite nervös är jag, det är hennes första "sleep-over" här hos mig. Vet att hon brukar sova hos kompisar hos sin pappa också, så det ska nog gå bra. Är nog mer nervöst för mig... HÖNSMAMMA.  

Nåja, hon fick förmaningen att komma hem efter frukost.


Tiden går obehagligt fort.

Av Paula - 28 augusti 2009 12:41

NU har jag vart och slösat pengar. Händer inte ofta...


Saga fick äntligen en snygg och funktionell dress. *nöjd* Den är faktiskt ännu snyggare i verkligheten. Och den är absolut inte ROSA eller ILLGRÖN. Hon kommer bli så cool. :)


Sen fick JAG äntligen ett par löptights. Tycker mig ha förtjänat ett par efter mitt 8 veckors löpprogram som nu är slut snart. Jag har varit duktig.

Allt detta fina shoppade vi på Stadium.


Var nyss och testade tightsen, och Lena utbrast: -Äntligen blev det folk av dig med!! (angående att jag äntligen ser ut som en löparnörd som hon). ;D

Vi var och körde backträning och det var sjukt jobbigt igen, men ack så mycket roligare med sällskap.



Angående igår. Fick några riktigt jobbiga nyheter, och gårdagen sög rejält. På flera sätt. Tankarna går hela tiden till J och det som är kvar av hans familj, jag sörjer med honom. Och det är så orättvist... Snällare och mer generösare kille finns nog inte. Och barnen som på en kort stund förlorade båda föräldrarna...

Känslan av maktlöshet är ganska stor.


Hujja.

Av Paula - 26 augusti 2009 20:25

Dagens tripp till badhuset gick helt hyvens. :)

Saga hade jättekul!

Hade köpt såna armpuffar åt henne, så hon sprattlade på själv i vattnet, ville absolut inte att man skulle hjälpa henne. Några kallsupar fick hon men hon trivs verkligen som en fisk i vattnet.


Vi testade också ångbastun, men den gillade hon inte så värst, men den vanliga bastun var helt ok för henne. Sen visade jag henne hur man får igång "fotduscharna" med den där sensorn, så hon roade sig med att gå runt och slå på alla duschar hon kom åt. :)


Nä, vi kommer absolut att testa badhuset fler gånger. Håller hon på som hon gjorde idag så kommer hon ju kunna simma innan hon fyller 3. :D

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards