Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Paula - 23 augusti 2009 23:52

Att imorgon börjar min dotter skolan. Hon börjar 1:an... Jisses.


Den insikten gjorde mig en smula ledsen... Hade gärna vart jag som skickade iväg henne med ryggsäcken till skolan.

Hon fick iaf med sin sin fina ryggsäck härifrån nu när hon åkte ikväll, den som morbror köpte till henne.


Fan vad det svider nu... Jag vill så gärna ha barnen hemma...

Lika bra att försöka sova bort det. Lika bra.

Imorgon känns det bättre, kanske.

Av Paula - 23 augusti 2009 13:17

Vi har som sagt vart uppe i byn och lekt skogsmulle i helgen.

Lånade Brors kamera, och här är picsen. :)

Tack för kameralånet.


Här är vi alla, fredagkväll, när bror kom med kameran, inte ofta vi alla är med på bild. Min supersöta familj. *stolt*


Då åker vi!!


Jennifer ser allvarlig ut i bilen.


Ja, vars är dom där bären då??


Äsch, vi plockar sten istället...


Nu börjar det likna nåt. Skogen, here we come liksom.


Oooh, här finns det ju blåbär!!


Jennifer tog plockandet på allvar, och var den som hade mest i hinken sen.


Saga var mest nöjd av att sitta och äta. Jag fick fylla på hinken hennes med jämna mellanrum så hon slapp svälta ihjäl. ;P


Frida plockade och åt, och skrek: BLÅÅÅÅÅBÄÄÄÄR!!! Fanns inte en björn som tordes komma in i samma kommun så som hon gastade i skogen. :)


Sen hade vi en tuta med oss, så vi kunde skrämma björnarna ännu mer.


Sen var det dags för lite fiske. Ytterträsk är stället.


Lite varmkorv och tunnbröd spisades vid lägerelden.


Mommo lyckades med bedriften att kasta fast sig i björken. *fniss* Hon utbrast: -Älä perkele ala filmaamaan heti!!

Med innebörden: -Börja inte filma nu för fan!! *moaha*


Lite mashmallows är ju ett måste till lägerelden. Mums!!


Jennifer är proffs på att grilla. :)


TITTA!!! Jag fick en fisk!!! JAG!! Detta kommer jag leva länge på! Hi hi hi, jag var den ENDA som fick fisk... *skyter* Jag fick dessutom 3 stycken abborrar. Ni ser väl stoltheten!


Fiskarna fick simma runt i hinken en stund till kidsens förtjusning.


Nämnde jag att jag var stolt över fångsten?? *moaha*


Sen på kvällen roade ungarna sig med att spela tv-spel, och inte vilket tv-spel som helst...

Här snackar vi nostalgi!

Ett supernintendo! Det ni!


Sen var vi ute på gården en massa också, lirade lite boll.


Och frida vattnade blommor.


Sen blev det lördagskarra framför tv:n. Smaskens. :)


Just det, måste berätta om en skum sak som inträffade också...

Var ute och joggade en sväng efter E10:an när kidsen och mommo fixade middag, och det skumma i det hela är att bara för någon dag sen så funderade jag på detta med hund, och hur kul det hade varit med en, helst när Jennifer så gärna vill ha en också, och då kom tanken på en Papillon, en fjärilshund, jag tycker dom är fina, och i lagom storlek.

Så där joggade jag, på E10:an, och hade bara 1,5 km kvar innan jag var tillbaka hos mommo, var på långtur på 17 km, och då kommer det just en sån hund, en papillon, lös, på stora vägen!!

Den var nära att bli överkörd, och hade jag inte vart där med min reflexväst så hade den nog blivit det. Så jag plockade upp vovven i famnen och började leta ägaren. Då kom en tjej och visade mig till ett hus, och dom ägde vovven i fråga, och vovven brukade smita tydligen. Jag upplyste ägaren lite syrligt att ja, det kanske inte är så lysande att den smiter till stora vägen och hamnar under en bil, då sa hon att : -Oj, jag kanske ska stänga dörren...

NÄHÄ??

Blir så arg på sånt... Borde ha burit hem vovven istället...

Men lite scary är det att en sån kommer till en när man precis har tänkt tanken... Lite ödets ironi.

Hoppas stackars vovven slipper bli överkörd iaf.


Näpp, nu ska vi packa upp lite här hemma och börja fixa nå mellis eller så. Skönt att vara hemma ändpå. :)



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards