Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Paula - 19 maj 2010 17:17

Man mår gott när man cyklar hem från praktiken i tokvärmen. :) Man mår även ganska gott när man kan sitta ute med dom äldre på boendet och fika jordgubbskaka och kaffe.

Idag har jag testat min intervention som bestod i att ge taktil handmassage till en människa på praktiken för att minska oro och öka avslappning. Ger mig betyget godkänt då mottagaren till massagen somnade på 8 minuter. :)

Inte illa masserat.

Ska testa en gång till imorgon.


Annars så glömde jag att ta på mig deo på morgonen = jag luktar gammal gympadojja. *urk*


Annars igen så blev jag omschwishad av farbror blå med blåljusen på när jag var på väg hem. Föga kunde jag ana att dom skulle till mitt bostadsområde där det var misshandel igen. Mitt på ljusa dagen. Både ambulans och polis stod där, bara ett hus från mitt. *suck* Andra misshandeln på 5 dagar. Känns inte tryggt alls. Ibland önskar jag att dom kunde hoppa på mig så jag kunde åtminstone försöka skada idioterna lite. (inte nu för att det skulle lyckas, men banne mig vad jag skulle försöka). Jag blir så ARG!! Förbannat ARG!! Ska man behöva ha sprayen i fickan mitt på ljusa dagen?? Så fort skolan är klar om ett år då är det jag som packar. Vart det bär av vet jag inte, men här stannar jag INTE. Området är ju så fint i övrigt, men detta klientel förstör ju allt.


Annars en gång till, jag kommer få en skitbillig mobilräkning nu när jag inte kan skicka mms mer då kameran i mobilen inte funkar. Jättebra! Att tappa mobilen i en potta med pink är inte bara till ondo. :)


Nä, nu ska jag gå och ställa mig och baka. Och städa kaninburen och fixa i ordning här hemma. Skulle tydligen få finbesök. :D  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards