Liten, söt, ond...

Alla inlägg under mars 2010

Av Paula - 29 mars 2010 21:22

Angående rubriken:

Mycket hinner hända på 4 år. Väldigt mycket. Jag är inte samma människa som för 4 år sen, och jag kommer aldrig mer bli samma människa som jag var då. Ingen kommer någonsin få göra mig så trasig, det tillåter jag inte. Numera vet jag att det behöver inte vara så. Nån gång ska jag banne mig skriva en bok om det, men inte idag.

 

Annars.


Har motionerat hela 40 minuter på CT:n kväll, lite reflektioner om det:

  • Det är jävligt tungt mellan 17-24 minuter, sen blir det bättre.
  • Tv4 sport hade 2 reklamavbrott på varandra, 12 minuter reklam var ju föga lattjo att glo på, helst när gainomax-apan visades 4 ggr... *suck*
  • Batterierna i mp3 spelaren la av efter 32 minuter, CRAP!!
  • Att se på innebandy på tv när man motionerar känns ganska bra, dock känns det mindre bra när man kör en intervall och tänker "nu kör jag snabbt till matchklockan visar 3 minuter" och domaren blåser av i sisådär 4 minuter, så den där 2 minuters intervallen blev en 6 minuters intervall... *svettpöl*
  • Till sist, köp inte en billig crosstrainer... Fan vad den gnekar och låter illa...

Nä, nu får det räcka för idag. :*

Av Paula - 28 mars 2010 15:36

Våren verkar ha flytt härifrån. Har kommit ca 20-30 cm snö inatt och det verkar inte ge sig. Men inte gör det nåt.

Vi drog på oss rejält med kläder och tog med oss pulkor och snowboogies och begav oss till backen idag igen. Min förhoppning var att dom skulle ha hunnit pista pulkbacken, och det hade dom, låg bara 5 cm snö i backen, så det gick bra att åka. :)

 

Var riktigt milt och skönt väder även om det snöade. Några tappra mammor hade gjort upp en eld till och med, och den tog jag gärna över. Fick hämta lite mera ved från bodan och hålla elden vid liv medan vi åkte pulka.

 

    

Redo för nerfärd!

 

  

Wiiiiiieeeee!!!

 

  

Jobbigt att gå upp...

 

  

Vätskekontroll. Man blir törstig när man klättrar uppför backen.

 

    

Lite korv med bröd så man orkar åka vidare. *mumms*

 

Nu är alla kläderna blöta och hänger på tork. Kidsen har förjänat att ligga i soffan och slötitta film medan mamma skalar potatis och börjar koka palt.


Av Paula - 27 mars 2010 15:59

Vi har vart i pulkabacken nyss i några timmar. Sjöblöta blev vi, och trötta i benen. Men kul var det, och nu har vi återigen förtjänat en står skål med lördagsgodis ikväll. Var jag och jennifer och frida i backen. Saga åkte med sin pappa upp till gve idag. Och frida sa nästan på en gång: Mamma, jag saknar Saga. :)


Så sött.


Annars så blev jag smått irri i backen över 2 par med barn som inte hade folkvett att flytta sig från där folk åkte. ALLA andra gick åt sidan och såg till att inte vara i vägen men dessa 2 par med väldigt små barn stod där i sina märkeskläder, sina märkesklädes-barn och såg ut som att dom trodde att dom ägde stället. Dom bara stod där och pratade med varann medan deras minsta kid flera ggr höll på att bli överåkt av diverse pulkor och bobbar.... Jisses. Blir man automatiskt dryg och trög när man har massa pengar? Sen när dom äntligen efter 1,5 timme flyttade sig så började dom gå UPPFÖR BACKEN, MITT I där alla skulle åka... När dom var påväg upp så ropade jag med hög röst åt jennifer och frida:

-Vad duktiga ni är som går på SIDAN av backen när ni går upp!!

Inte ens den klockrena piken fattade dom... *suck*


Nåja, vi hade som sagt kul iaf. Mitt under åkningen så for vi en snabbis på leksaksaffären och frida fick köpa en likadan "snowboogie" som storasyrran har, och sen hade dom ännu roligare när dom hade likadana grejer att åka med.

Jag åkte stjärtlapp, och fick 18 ton snö in under jackan bakom ryggen... *iiiih* Blev även ofrivilligt snöbadad när jag skulle bromsa farten för att inte flyga över snövallen. Man känner sig smått frusen nu.

Är det bra väder imorgon så drar vi till backen igen. :)


Av Paula - 25 mars 2010 22:22

Har vart en trälig dag idag. Storstädning har stått på schemat. Alltid lika roligt. Nåja, det blev gjort iaf så det är ju bra. Blev iallafall en sovmorgon på morgonen då natten blev så sen igår, stupade på soffan kl 2 på natten efter ett nattligt besök på akuten med lilla Saga.

Stackarn kräktes och hade så ont igår kväll och kunde inte sova. Och för en gångs skull så avfärdade inte sköterskan i telefonen det som kräksjukan, utan vi fick komma in för en kontroll. 2 timmar och massa undersökningar senare fick vi åka hem med en snabbremiss till barnmottagningen där dom ska undersöka vidare. Så dit ska vi imorgon så får vi se vad som sägs.


  

Både pippin och Saga fick ett plåster.


Hoppas hon repar sig nu, och hoppas vi får lite svar imorgon på vad det är som gör att hon kräks till och från. Måste dock säga att läkaren som tog hand om oss igår var helt underbar. Fanns nog inte nåt han lämnade åt slumpen. Inte heller han avfärdade det hela som en kräksjuka.

Idag har stumpan iaf vart piggare så det är ju himla skönt.


Nä, nu ska jag ta mig ett bad, och göra mig själv lika ren och fin som lägenheten är. :)

Av Paula - 24 mars 2010 20:16

Jag och Saga har inte varit på topp ikväll. Vi har mest legat i soffan skafötters (heter det så??) under samma täcke och bara chillat. Hon är nog inte helt frisk. Inte med tanke på att hon sov 2 timmar på dagen i vagnen och sen har hon ändå varit trött. Inte har hon ätit så mycket heller. Kvällsfikat gick inte alls ner. Stackars gumman.


Jag känner mig inte heller på topp. Känt mig allmänt låg idag. Lite illamående, frusen och ont i halsen nu på kvällen. Ska bädda ner mig i soffan snart och invänta Greys.

Månntro om det har att göra med att man inte har nå plugg i huvudet. Kurserna är ju slut och nästa börjar på måndag. Hjärnan är inte van att inte ha nåt att tänka/planera/plugga... Blir ju ett tomt kaos. Funderade till och med att kanske läsa en vanlig bok, men har ingen jag inte har läst hemma. Wierd.

Det var samma i julas när man hade skoluppehåll, tog nån dag innan man hade kunnat slappna av och njuta av ledigheten.

Är väl säkert samma för dom lyckliga nötter som har semester och sånt lyx... ;D

Nåja, jag får väl min första semester när jag blir typ 32 eller nåt. Då är det banne mig på tiden.


Nåjoo, det var väl ett kul inlägg.... not. Nu soffan.

Av Paula - 24 mars 2010 14:05

Har precis kommit in efter 2 timmar ute i solen. Promenerade med en sovande saga i vagnen i över en timme, sen satt jag bara här på gården och mös i solen medan jag väntade på att hon skulle vakna.

Tänk vad skönt att vara så liten, ligga nerbäddad i en varm och gosig vagn och bara sova. :)

 

När jag satt där så kom en granne gående med något som såg ut som en liten råtta, men ack så fel jag hade, det var en 10 v gammal chihuahua, jävligt liten, och fruktansvärt söt. Tydligen så föder hon upp såna små rackare och hade 3 såna valpar kvar hemma. Hon måste vara nyinflyttad, för jag kände inte igen henne alls.

 

Sen när Saga vaknade så ville hon in. Jag frågade om hon ville fika nåt.

-Egenboll!! Jag vill ha egenboll!!

[negerboll på sagiska]

Och soft som jag är så kunde jag inte neka. Hon är ju trots allt hemma sjuk idag, så lite synd är det om henne. Så jag ställde mig och fixade en smet med negerbollar. Och hon åt nästan 3 stycken innan hon var nöjd. Bra att hon får i sig lite energi med tanke på att hon kräktes så mycket imorse.

På fredag ska vi till doktorn, får hoppas han har nåt bra svar på varför hon kräks med jämna mellanrum.

Av Paula - 23 mars 2010 14:55

Nu har jag vart och hämtat mini från dagis. Jag är nöjd med min dag. Skoluppgiften är inskickad och jag hoppas den blir godkänd nu när alla referenser och lite fördjupning är fixat. Har även vart på en promenad, tänkte promenera bort den hemska träningsvärken, men njää, ont gör det ändå. Men men, då känns det som att gårdagens löptur kanske gav nåt.


    

Saga har sina solglajjer på sig när det är så soligt. Dagispersonalen berömde solbrillorna, dom tyckte dom var jättefina och saga låter dom vara på när dom är ute. Annars går hon ju mest och kisar när solen lyser på all snön.

 

Och här hemma luktar det mat. Har en köttgryta som står och puttrar. Den kommer få puttra på till middagen så den bli mör och god. :) Mumms.

Av Paula - 23 mars 2010 09:38

Nu ska ni få höra... Nä det ska ni inte.


Jag tänkte bara upplysa er om att idag ska jag vara duktig och skriva min komplettering, sådeså! Men först ska jag ladda en balja med kaffe och sen ska jag sitta och hålla tummen för B2 idag. :)


Har även fått ett telefonsamtal idag, och det var skumt. Ringde till männskan och lämnade ett meddelande, ungefär 3 steg senare (var på väg hem från dagis) så ringde männskan upp och sa att hon skulle precis ringa mig när hon hörde meddelandet. Hon trodde på telepati. :) Nåja, nu är en ny tid bokad iaf, och det känns hyvens.


Annars så har jag HORRIBEL träningsvärk i benen och gluteusmusklerna (the röv). Jisses.


Tror Lilla Saga saknar sin pappa också. Hon har frågat hela morgonen när pappa kommer. Stackarn. Men hon fick skicka ett sött mms till honom. Nu är det ju inte så många dagar kvar till hon får se han. :)


OCH idag fyller JENNIFER 8 år!!! Ska ta och ringa till storflickan på eftermiddagen när skolan är slut. :) Men nu blir det kaffe och lite work work work.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards