Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Paula - 9 augusti 2010 21:13

Oerhört tomt hemma just nu. Måndag och barnen har åkt... :(

Sen att vi hade världens bästa helg ihop gör ju att jag saknar barnen sjukt mycket nu.


På fredagmorgon käkade vi frukost och packade in allt vi skulle ha med oss i bilen och drog iväg till lycksele. Jag hade skrivit ut en vägbeskrivning, men den följde jag inte. I skellefteå skulle jag köra på en massa konstiga vägar, men jag körde en genväg som jag tydligen hade i minnet sen jag åkte den vägen för 5 år sen. Inte illa pinkat. (sen att jag körde vilse i samma stad på hemvägen behöver vi inte nämna...)


Nåja, färden gick bra. Vi stannade utanför boliden och fikade. Sen stannade vi för en pinkpaus på en p-ficka nån mil ovanför boliden. Alla pinkade, dock var stortjejen lite blyg, så jag skulle visa henne att vad sjutton, nog kan man pinka här vid vägen, kommer ju ändå inga bilar.... Och precis när jag dragit ner byxan i diket kom givetvis en hel karavan med semesterfirande husvagnsekipage... Nåja, hoppas min rumpa inte var alltför synlig i gräset... *host*

Några mil från lycksele var det dags fär nästa paus, då ville saga göra nummer 2. Men alltsomallt så gick färden himla bra.


Vi checkade in i stugan som var supermysig.

  


  

Himla nära vatten och stranden var det, och precis nedanför stugan fanns även en lekpark samt ett stort träd som barnen klättrade i. Men roligast var givetvis stranden och bada. Vi badade direkt vi kom fram, och badade flera ggr per dag. :) Kallt var det i umeälven, men man vande sig fort.


Kanonväder hade vi både fredag och lördag, så vi hade verkligen tur.


  

På lördagen drog vi till djurparken. Där spenderade vi 5 timmar. Hur roligt som helst. Jennifer tyckte nog mest om att klappa alla djuren på barnens djurpark, samt den lilla söta rävungen som kom fram till stängslet, ja och sälen Bosse givetvis. Saga var mest imponerad av djurparkståget som vi åkte. (hon är inte alls brydd om djur). Frida hade sett framemot att se renarna... (suck, dom är ju rätt tragiska) Och hon var så lycklig när hon fick stå och ge lite gräs/ris till renen genom staketet.


 

Jag med saga och frida ombord på djurparkståget som vi åkte runt hela djurparken sist av allt på dagen. Vi stannade utanför björnarna. och både en av björnugarna och björnmamman kom fram till stängslet så man hade kunnat röra i dom, men vi höll reda på våra kroppsdelar, vill ju inte gärna bli av med dom.


Vi hyrde trampbilar på campingen på kvällen och hade trampbilsrace, ni kan inte ana hur kul det är att ha barn så man kan skylla på det för att få trampa runt med trampbil. ;) Jag och saga hyrde en dubbel-trampbil med 2 säten. Saga var nöjd att få styra medan mamma trampade. Men man var himla slut i benen efter att ha trampat runt en timme.


Stugan var ruggigt mysig. 2 sovrum. Frida och saga sov i ena, jag och jennifer i andra. Och, jag har nog aldrig sovit så gott. Helt tyst och lugnt på kvällen och natten. Inte som här hemma...


    

På kvällarna satt jag ute och såg solnedgången innan jag gick in i stugan och kröp in under täcket. Man blir nästan lyrisk över hur fint det var. Och även om det var en camping full med barn, så var det ändå lugnt och skönt. Massa fina lekparker fanns det runt om på hela campingen. Kan verkligen rekommendera Ansia camping till alla. Dit åker jag gärna fler gånger.


På söndagen regnade det, så vi städade ihop i stugan och åkte hemåt. Stannade i skellefteå och åt, och där glömde jag bort hur jag körde och hamnade lite vilse... Men några skeptiska svängar senare hittade jag E4:an norrut. Tur var väl det. :) Barnen och jag var rätt trötta när vi kom hem igen så det blev titta film och ligga i soffan tills X kom och hämtade dom 2 större. Och idag har Saga också åkt så nu är det väldigt tomt här. Bara jag och fluffis. Måste för övrigt gå och städa hennes bur, lika bra att göra det nu innan man kastar in handduken.


Nåja, en kul helg var det hursomhelst.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards