Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Paula - 14 augusti 2010 20:49

Det är lördag, jag är lika pigg som en kamel efter 180 mils ökenvandring... (då är man jävla trött kan jag tro).


Jag är så trött att jag SOMNADE på jobbsoffan. I framstupa "nyllet nere i kudden" -läge. Ja jisses. Vaknade efter sisådär 3 minuter av att jobbtelefonen ringde, tur det, så jag inte sov bort alla mina kvällsuppdrag. Men, jag känner med hela jag att jag kör på sista viljan nu. Är fruktansvärt slut i kroppen, och mentalt. 2 år skola och 2 sommrar med fulla scheman. Det har satt sina spår. Inte för att jag hatar mitt jobb, men jag är en smula trött bara. Ikväll hade jag faktiskt en himla bra kväll på jobbet, ändå vill inte orken riktigt finnas där.


Fick ikväll höra av en "patient" på jobbet: -Men, du ser ju inte så oäven ut... (angående det faktum att jag är singel, vilket hon påpekar varje gång, hon har humor, jag gillar henne). När jag lämnade henne så sa hon att jag kanske hittar en kille i trapphuset, haha, jomenvisst. :D Henne kommer jag att sakna.


Angående mitt singelliv då.

Jag har faktiskt varit på en dejt i veckan. (jag räknar det som en dejt iaf). Och ja, jag vet att halva planeten fick en chock just nu... (höhö, nä men kanske nån blev paff åtminstone). En himla trevlig dag var det. Sånt gillas. Otroligt mycket lika tänkande. Jag behövde inte skämmas för mina åsikter.


Mera då.

Livet är ironiskt. Fredagen den 13:nde ska man INTE öppna brev som ligger på hallgolvet. Så är det. Och jag tackar K för trösten, jag behövde verkligen höra nån säga att det ordnar sig. För mina tankar blev alldeles för svartvita. Även om K förmodligen inte vet ett skvatt om det ordnar sig eller inte så var det precis den frasen jag behövde. Så är det.


Idag hann jag även träffa Fröken A, skitjävlatråkigt att jag haft så lite tid att umgås på sistone. Men imorgon är sista dagen på schemat. Sen ska vi minsann älta världsproblem ihop. ;)

Denna dag bjöd även på ett kärt besök på gymmet med Fröken L, vi körde "anti-hängtutts-pass", får se om det funkar. Sen dök även Fröken M upp, men hon avvek snabbt hem till tvättstugan. Efter lite muskelträning så umgicks jag med älsklingen löpmattan, blev 5 km snabbt tempo, och jag tror jag körde PB. 5 km på 24,50. Skitjävlakul!! Måste förnya kortet på gymmet. Hur ska jag annars överleva vintern?? Måste unna mig den kostnaden. MÅSTE!! Har bara 2 veckor kvar på kortet innan det går ut. :(


Nä, om man skulle avrunda denna kväll och ta en träff med john blund. Hör att han ropar efter mig. :) Godnatt.  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards