Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

LSO/ Sveriges nationaldag, á la Gällka.

Av Paula - 6 juni 2011 18:32

  

Vi firade sverige idag.

Jag hade inte mycket förhoppningar när vi kom till torget, var inte många människor där, och jag kände mig helt off då jag var enda i min generation där... MEN, tjoff sa det och torget fylldes med folk, och en clown delade ut flaggor till kidsen.


  Sen sa det "MULLER" och en liten kortege med motorcyklar anlände, och dom skulle sedan leda karavanen med folk från torget till hembygdsområdet.


  Som kuriosa kan nämnas att frida hittade en nyckelpiga...


  Och jag och jennifer lekte "Gul bil" (ser man en gul bil får man slå den andra...) Moget. Moaha. ;)


Just det, sen drog karavanen igår. Massa folk. Polisbil med blåljus och motorcyklarna i täten, efter det en klunga med drillflickor och tätt bakom en slagorkester, sen allt folk. Var skitballt att lilla gällka kunde uppbringa så mycket folk. Ungarna var imponerade av att vi faktiskt GICK mitt på STORA bilvägen! Men det får man om polisen leder vägen. Faktiskt. Jag blev impad av slagorkestern, dom låter som mäktigt. Och man går automatiskt i takt.


  Sen sjöng vi nationalsången. (efter det ville barnen ha fika, så vi gick hem eftersom att fiket vid stranden inte tar kort, och kön var typ aplång).


  Mums!!


Sen hann jag gå in en sväng med maten jag handlade på affären, och när jag kom ut var kidsen puts väck. Iiih. Jag blev en smula orolig och förbannad, samtidigt som sagas farmor ringde och sa att hon hade kidnappat kidsen... :) Så jag gick också dit och vi fick fika och ännu mer glass.


  Efter allt fika gick vi åter igen ut och mös lite på filten.


  Hoppade lite i gräset...


  ...Och tog det allmänt piano.


Nu har storflicksen fått kliva på bussen och dom är nog snart framme hos sin pappa. (OCH, länstrafiken, dom små nötterna... Tar INTE kort på bussarna... Dom vill ha kontanter. Vem ska upplysa dom om att det är 2011?? Ja, dom har iaf fått ett halvt upprört mail av mig).


  Jag och Saga fortsätter kvällen i tvättstugan.


Imorgon påbörjar jag mitt nya jobb. Som Sjuksköterska. Första gången i hela mitt liv som jag går till ett dagtidsjobb. Andra gången i mitt liv jag får månadslön och en längre anställning. Sweet.


Och, jag älskar min raring. Massor.

 
 
Ingen bild

Egirl

6 juni 2011 19:14

Blir glad av att läsa bloggen din!! Du är en lycklig prick du... Lycka till med ditt nya jobb syster Paula!! Du kommer rocka!!!

Paula

6 juni 2011 20:09

Men tack. :) Jag hoppas att jag kommer att trivas. :)

 
Ingen bild

maria

6 juni 2011 22:00

Ser att det nog är D.L som står längst bak i orkestern och slår på stora trumman. Han är även känd för att göra splatterfilm, några av mina vänner o bekanta har dött en stilla död med mkt blod i filmerna. Han är en riktigt kul typ m.a.o.

Paula

7 juni 2011 17:27

Ha ha ha, lattjo. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards